
Telefoni, prvenstveno otvoreni radi pomoći djeci u rješavanju njihovih problema, sve češće koriste
njihovi roditelji!
Kažu to voditelji linija za pomoć, te naglašavaju da se situacija među generacijama potpuno promijenila. Naime, dok su se ranije za pomoć obraćala djeca, sad to čine njihovi
roditelji pa čak i zbog poziva u pomoć zbog svoje vlastite djece! Potvrđuje to
Miroslav Vučenović, voditelj
Plavog telefona, koji kaže da su među brojnim pozivima upućenim iz cijele Hrvatske brojni i oni iz Osijeka.
- Fenomen je da su ranije djeca tužakala roditelje i nastavnike, a sad su odrasli ti koji zovu i žale se na svoju djecu koja im prijete jer im, primjerice, ne dopuštaju izlaske. Roditelji su iz dana u dan sve nemoćniji pa čak i oni od 70-ak godina, koji nas nerijetko i s osječkog područja zovu jer im njihova djeca prijete financijskim krahom, traže da im oporučno ostave nekretnine i sl. Strašno je čuti da nas zovu starije osobe i plaču jer ne znaju što mogu učiniti, no dakako, zovu nas i mladi Osječani, koji uglavnom imaju probleme s diskriminacijom, bježanjem od kuće, školskim neuspjesima. - kaže Vučenović.
Slični su pozivi i na otvorenom telefonu osječkog Društva
"Naša djeca", a tajnica
Anica Kotarac naglašava da je u posljednje vrijeme poziva sve manje i to zbog financijskih razloga. Naime, linija Društva za pozivatelje
nije besplatna, a što je umanjilo broj poziva. Ipak, otvoreni telefon još uvijek vrlo često zovu majke, inače najčešće korisnice otvorenog telefona, koji se žale na supružnike alkoholičare, ali i na probleme s
PTSP-om u obitelji.
- Vrlo je malo mladih pozivatelja, a oni nas katkad zovu zbog ljubavnih ili seksualnih problema, nerješivih problema u školi i slično. No, obiteljski su problemi nadmašili svakodnevne dječje dvojbe, zbog kojih je telefon i otvoren - zaključuje tajnica.
Tekst: M.Mihelić/Glas-Slavonije.hr
Foto: Foto-arhiv 031