Predstavnici
Hrvatskih željeznica na sastanku sa županom
Vladimirom Šišljagićem zauzeli su stav da
izmještanje željezničkog koridora Vc iz grada nije opravdano iako u prosjeku svaki dan imamo 85 kompozicija u gradu, a godišnje se preveze 450.000 putnika.
Istovremeno, pruga Osijek presijeca na nekoliko mjesta i svakodnevno uzrokuje
zastoje u prometu zbog prolaska vlakova. Te prometne probleme osječki vozači znaju već dugo, a kakva će situacija biti kada željeznički koridor Vc zaživi u potpunosti u ovome je trenutku teško i predvidjeti. Očekuje se, naime, da će kroz Osijek brzinama od
120 kilometara na sat prolaziti opasni tereti iz Luke Ploče prema sjeveru Europe. Upravo su i to razlozi zbog kojih su Grad Osijek i Osječko-baranjska županija inzistirali na
izmještanju koridora, ali ni ovoga puta dobrih vijesti iz HŽ-a za građane Osijeka nema. To niti ne čudi sjetimo li se činjenice da ova tvrtka u Osijeku nije ulagala više od stotinu godina.
Razgovaralo se i o
denivelaciji pružnih prijelaza jer samo međugradska željeznička linija cestovni promet presijeca na tri mjesta (Hutlerova, Svačićeva i Vukovarska ulica) čak 25 puta dnevno. S druge strane, očekuje se da bi denivelacija pružnog prijelaza na Mandićevoj zbog kojega se također stvaraju prometni čepovi koštala
50 milijuna kuna, a za izvlaštenja zemljišta je potrebno još 30 milijuna kuna. To su iznosi koje Grad i Županija teško mogu sami financirati i tu je potrebna pomoć države, odnosno HŽ-a.
I za kraj nekoliko
vrlo indikativnih podataka koji odlično oslikavaju odnos HŽ-a prema Osijeku:
- 1910. Osijek je imao 28.500 stanovnika i gotovo metar pruge po "glavi"
- danas Osijeka ima 26 centimetara pruge po stanovniku
- od
1910. nije napravljen
ni jedan metar pruge u Osijeku
Tekst: Ivana Novak/Osijek031.com
Foto: Steam/Foto-arhiv 031
Pročitajte i...
Građani od HŽ-a traže zaštitne barijere protiv buke vlakova