Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



BIOS: predstavljen CB NET shop, projekt prekogranične suradnje Hrvatske i Srbije

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 66070
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 04.07.2012. 13:45 
Naslov:  BIOS: predstavljen CB NET shop, projekt prekogranične suradnje Hrvatske i Srbije
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Voditelji projekta Poduzetnički inkubator BIOS i Otvoreni univerzitet Subotica, uz partnere Grad Osijek i Grad Suboticu, predstavili su danas projekt CB NET shop, čiji je glavni cilj potaknuti male i srednje poduzetnike da svoje proizvode prodaju direktno preko interneta. Poslovna suradnja, trgovinska razmjena, konkurentnost i izvoz poduzeća iz pograničnog područja korištenjem modernih tehnologija – opći cilj projekta za koji je Europska unija odobrila sredstva od gotovo 300.000 eura. Sredstva za takve i slične projekte će u bliskoj budućnosti, kada Hrvatska postane punopravna članica Unije, a Srbija zemlja kandidat, biti i desetak puta veća. Za sada su svi projekti u kojima sudjeluju te dvije države pod posebnim monitoringom Unije zbog događanja 90-ih godina. I baš zato su ovi počeci od iznimne važnosti! Ovaj projekt je jedan od 9 projekata prekogranične suradnje u kojima sudjeluje Osječko-baranjska županija.



Voditelji projekta su za vrijeme trajanja projekta od siječnja 2011. godine do srpnja 2012. godine izrađivali studiju, usklađujući zakonsku regulativu obje države, kako bi malim i srednjim poduzetnicima iz pograničnog područja dali jasnu sliku o zahtjevima koje moraju ispuniti kako bi njihovi proizvodi došli do europskih i svjetskih kupaca. Također, studija će biti osnova za kalkulaciju troškova vezanih za dostavu robe poštom diljem svijeta. U skoroj budućnost izradit će se i priručnik i tiskati u obliku knjige, koji će malim i srednjim poduzetnicima dati uvid u potencijale izvoza proizvoda naručenih preko interneta, s posebnim naglaskom na europsko tržište te distribuciju poštom. Projekt je namijenjen svim malim i srednjim poduzetnicima iz pogranične regije koji zadovoljavaju uvjete mogućnosti slanja proizvoda poštom do krajnjih kupaca, posjeduju minimum informatičke opreme (računalo i internet vezu) i žele koristiti nove tehnologije u skladu s protokolima i procedurama koje one zahtijevaju.



S rezultatima projekta upoznao nas je direktor BIOS-a Ivo Koški:
- Glavni cilj ovog projekta je direktna prodaja proizvoda preko interneta. Europska unija je financirala većinu projekta teškog 300.000 eura, a zahvaljujem se ovim putem i partneru s naše strane, Gradu Osijeku, koji nam je pomogao s 24.000 eura. Drago nam je da su se u konačnici u projekt uključili i drugi hrvatski gradovi, poput Splita na primjer. Plan je da se u budućnost ovakav vid prodaje proširi na zemlje cijele regije. Trenutno na CB NET-u imamo 270 zastupljenih proizvođača koji nude ukupno 989 proizvoda, s tim da vršimo stalnu filtraciju i isključujemo poduzetnike koji su neaktivni ili ne udovoljavaju pravilima samog postupka. Radi se pretežno o proizvodima napravljenima od primjerice drva ili tkanina, suvenirima, odjeći i svemu što se može dostaviti poštom. Do sada je direktno, isključivo putem interneta, obavljeno 10 transakcija, što je možda 10% svih prodaja koje su zaključene. 90% prodaja obavljeno je nakon telefonskih razgovora ili posjeta proizvođačima, ali bitno je da su ljudi do potrebnih informacija došli putem naše stranice. Tome u prilog govori podatak da je stranica do danas pregledana preko 180.000 puta.



Predstavnik Otvorenog univerziteta iz Subotice, Dejan Zvekić, upoznao nas je s najvećim problemom s kojim se voditelji projekta susreću:
- Uzmimo samo za primjer da je u prošloj godini u Americi najviše potrošeno upravo na internetski marketing, čak više nego na televizijski. U Srbiji je potrošeno nešto iznad 11 milijuna eura, u Hrvatskoj oko 20 milijuna, ali po tim brojkama još uvijek debelo zaostajemo za zapadnim svijetom. Radi li se tu o nedovoljnom povjerenju ljudi, o informatičkoj nepismenosti ili nečem trećem teško je zaključiti. Ipak, ako ljudi nemaju problema s otvaranjem profila na društvenim mrežama, sigurno ih ne bi imali niti s web shoppingom. Uz to je tu i nedovoljno jasna zakonska regulativa, nešto sređenija u Hrvatskoj nego u Srbiji, ali definitivno se treba još puno raditi kako bi se steklo povjerenje, kako proizvođača, tako i kupaca.



Mislite da imate nešto kvalitetno za ponuditi? Ili želite kupiti poneki suvenir ili ručno rađeni odjevni predmet? Možda je baš CB NET pravo mjesto za Vas!

Tekst i foto: Mladen Kovačević

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: