
Koliko ni krivim ni dužnim običnim ljudima država može naštetiti pokazuje primjer 36-godišnje Osječanke
Marije Župarić.
Mogla bi, kaže, ostati bez oko
4.000 kuna i to samo zato što je u razmaku od nekoliko mjeseci najprije dobila rješenje Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje da je
radno sposobna, a potom da nije, zbog čega država njezinog poslodavca, a on nju, tereti za značajan financijski iznos.
-
Najprije je utvrđeno da sam radno sposobna i početkom studenog zaposlila sam se kao spremačica. Mjesec dana poslije otišla sam na bolovanje i 42 dana bila na teretu poslodavca, no čim je to razdoblje isteklo, iz HZZO-a su utvrdili da sam radno nesposobna. Iako sam još na bolovanju, sada poslodavac plaća naknadu za mene, a taj mu se iznos ne refundira - priča Marija, dodajući da joj nije jasno kako je moguće da liječnička
komisija ima toliko oprečna mišljenja, zbog čega se ona osobno može naći u velikom financijskom problemu. Za početak, poslodavac od nje traži
povrat novca koji je isplatio po isteku 42 dana od početka bolovanja.
-
HZMO je utvrdio da sam sposobna, a potom HZZO da nisam i ja ne znam tko je tu lud. Ne mogu platiti toliki iznos i ne krivim za problem svoga poslodavca. Jedino mi mogu kožu zguliti s leđa, ništa više, jer imam troje djece i samo jednu plaću u obitelji, a sad zbog nečijeg propusta moram ispaštati - ispričala je Marija.
I poslodavac se nalazi, smatra, u nezavidnoj situaciji i do sada joj je, kaže, isplatio manje od 900 kuna, a te novce od države nije dobio natrag. Oboje su, kaže, ostali bez novca i to
pogreškom zdravstvenog sustava zbog čega će se, kaže, žaliti na svim razinama kako bi doznala razlog zbog čega je država odjednom digla ruke od nje.
HZZO: Župarić ima pravo žalbe!
-
Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) gospođi Župarić nije izdao nikakvo rješenje 29. rujna 2011. godine, pa ni o eventualnoj radnoj sposobnosti. HZZO prema Zakonu ima pravo i obvezu provjeravati da li postoje okolnosti na osnovi kojih je prijava podnesena, odnosno na osnovi kojih je osobi priznat taj status. Ako, nakon detaljno provedenog postupka i temeljem svih utvrđenih činjenica, HZZO ne prihvati podnesenu prijavu, osiguranoj osobi donosi rješenje na koji ona ima pravo žalbe - stoji u dopisu HZZO-a.
Tekst: Marija Mihelić/Glas-Slavonije.hr
Foto: Foto-arhiv 031