Redakcija 031 je napisao/la: ›
Uvriježeno je mnijenje da u hrvatskoj znanosti i visokom obrazovanju vlada potpuni kaos.
|
Jest uvriježeno, ali je i ispravno.
Redakcija 031 je napisao/la: ›
reformom koja bi u sustav znanosti i visokog obrazovanja uvela neoliberalne koncepte konkurentnosti, kompetitivnosti, izvrsnosti i sl.
|
Kamo sreće da netko zaista zastupa takve koncepte. Nažalost, ništa od toga ne postoji u znanosti i visokom obrazovanju (jer postoji kaos). Kaos, međutim, mnogima odgovara. Najprije onima koji jašu na grbači poreznih obveznika, a koje u isto vrijeme nije moguće kontrolirati jer su "autonomni".
Naučili su tako vječni protivnici bilo kakve reforme riječ "neoliberalno", pa je ponavljaju kao mantru. Ne valja tako reforma, jer uvodi "neoliberalizam" na fakultete (šteta je samo da se nije zalomilo nekom od "stručnjaka" sa par stotina ekonomskih fakluteta i viših škola da im razjasni taj pojam).
Hrvatska je svjetlosnim godinama daleko od neoliberalizma. Hrvatska je zapravo suprotnost neoliberalizmu, gotovo nam samom suprotnom polu, na kojemu je, iznad nas, još pokoja rijetka komunistička zemlja. Upravo je tragično spominjati riječ neoliberalizam u državi u kojoj svi maštaju da, poput profesora, jašu na grbači rijetkih poreznih obveznika privatnog sektora, srču veliku plaću, a nitko ih ne može kontrolirati.
Svi maštaju da rade u državnoj službi, ili da im je vlasnik firme država, ili da državi prodaju robu i usluge. Kakav neoliberalizam, kakve gluposti. Hrvatska je jedna odvratna mješavina ostataka komunizma i hadezeovskog kapitalizma, i pritom je načelno najsocijalnija država u širem okruženju.
U slobodno vrijeme profesori, a to je zapravo svo njihovo vrijeme (jer ih nitko ne kontrolira), od znanosti su napravlili biznis (prodaju svašta) - u isto se vrijeme protive neoliberalizmu, a biznisi na fakultetima cvijetaju!
Hitno pronaći drugi termin za uporabu - "neoliberalizam" protivnici reforme niti shvaćaju, niti ispravno koriste.
Redakcija 031 je napisao/la: ›
shvaćanje znanosti i visokog obrazovanja u punini njihovog emancipatornog potencijala i karaktera javnih dobara koja po svojoj naravi ne mogu biti privatizirana.
|
Teško je pronaći alternativu uvođenju reda u znanost i visoko obrazovanje. Tu nastupaju profesori najčešće filozofskih fakulteta, koji štancaju diplome i doktorate kao najbolje tiskare novine, jer samo oni shvaćaju "emancipatorni potencijal" tih svojih diploma.
Priznajem, ja ne shvaćam emancipatorni potencijal i karakter tih diploma kao javnih dobara. Ono što shvaćam su redovi na Zavodu za zapošljavanje, i broj ljudi koji svakodnevno "doprinose" znanosti zaslužujući svoje lako stečene doktorske i druge titule.
Valja hitno objaviti na internetu sve diplomske, magistarske i doktorske radove. Primjerice, koliko su stručnjaka za poduzetništvo ispucali sa Ekonomskog fakulteta u Osijeku, pravo je čudo da nismo vodeća regija u EU po poduzetništvu. Objava svega, tako da svatko može shvatiti emancipatorni potencijal tih velikih doprinosa znanosti, a ujedno i primijetiti što to država plaća. Onda možemo dalje pričati o punini i javnim dobrima.
Zaista, moraš biti samo takav džon-obraz, da opijen lovom koja ti se slijeva na tekući račun, zatvaraš oči pred činjenicom da ti fakultet educira dugoročno nezaposlene ljude. Svi su pametni kad treba raspravljati kako potrošiti novac. Gotovo nitko se ne sjeti napisati dvije jednostavne rečenice o tome kako ga zaraditi.
Redakcija 031 je napisao/la: ›
Zanemarivanje činjenice da je redovitost studiranja uvjetovana socio-ekonomskim statusom, a ne isključivo radom, trudom i zalaganjem, u osnovi je političke poruke ministra da studiranje treba biti besplatno za studente koji redovno izvršavaju svoje obveze.
|
Socio-ekonomski status? Autor opasno zaudara na marksizam. Rečenica je ovo kojoj nedostaje nastavak, koji su sigurno obrisali u naknadnoj redakciji, da ih ne optuže za zagovaranje komunizma, a nastavak bi glasio:"redovitost studiranja uvjetovana je socio-ekonomskim statusom, i kontrolom nad sredstvima" (ovdje više ne treba proizvodnje, jer nitko tu više ništa ne proizvodi).
Deklaracija je upravo iznova stvorila dvije klase - oni koji mogu studirati i redovno izvršavati svoje obveze, i oni koji ne mogu. Klase su uvjetovane materijalistički, i nejasno društveno. Misteriozni studenti koji rade za vrijeme fakulteta, tako su onemogućeni da izvršavaju svoje obveze, i vječno će biti u nepovoljnom položaju (dakle, radnici - proletarijat). Oni koji ne rade, to je buržoazija. Jednaki uvjeti za sve mogu postojati, misle, samo uz besplatno i bezuvjetno studiranje, tj. studiravanje, mrcvarenje godinama, upisivanje stotina i stotina studenata na zastarjele i nepotrebne programe, ispunjavanje emancipatronog potencijala uz naknadu s biroa.
Šteta je za autore Deklaracije što svatko zna da se obveze na fakultetima mogu izvršavati redovno i uz osmosatno radno vrijeme, ako uopće ima studenata koji toliko rade, a ima ih ponešto. Treba li zbog njih zaustaviti reformu? Ili bi bilo dovoljno takvim studentima omogućiti rok-dva više?
Živio Karl Marx.
Umjesto reforme valja odmah raspisati novi referendum, jer Hrvatski narod želi samo jedno - povratak u komunizam. Referendumsko pitanje glasi: "Želite li povratak na komunizam, društveno vlasništvo i plansko gospodarstvo"? Odgovor "da" premoćno će prevladati.
Uskoro slijedi borba propalih radnika državnih firmi, pa nepotrebnih državnih službenika, pa branitelja s enormnim privilegijama, pa lažnih umirovljenika, pa nepotrebih općina, županija, bolnica, sudova, i manje više, država se nastavlja taljegati u već učvršćenom smjeru - propast. Vlada nema šanse, taman i da hoće nešto promijeniti.