Možete vi to nazvati performansom, umjetničkim eksperimentom, ili remek-djelom - kako god hoćete, ali to nije ništa od toga. To je jedna najobičnija fora/šala/dosjetka/smicalica, i to po mom mišljenju (koje je, svjestan sam, irelevantno) poprilično osrednja.
No, da ste to prezentirali kao podvalu (šala/fora/dosjetka/smicalica) još bi to sve skupa i imalo smisla, jer uspjele šale su neslane i ima onih koji se ljute, i neka im, i neka se ljute kad nemaju smisla za humor, ali kada ste gurnuli tu šalu u nad-kontekst grandiozne, napuhane serioznosti, u kojoj se vi sad više ne šalite, nego tobože "propitkujete svijet umjetnosti, novih medija, globalizacije, kulture, mode i šou biznisa", ili čak "istražujete medijske umjetnosti i granica do kojih se može ići unutar novih medija i interdisciplinarne umjetnosti", e to ondje više ne funkcionira.
Ne funkcionira zato što je to ojadan performans, a kao šala bila bi sasvim prosječna, pa je to onda silazak s konja na magarca.
Ne funkcionira zato što taj "performans" doista ne treba nikome, a kao šala bi bila potrebna svakome u ovo recesijsko, tmurno vrijeme.
Ne funkcionira zato što hrani i tovi "kulturu spektakla", umjesto da ju minira.
Ne funkcionira zato što je instrumentalizirana u kontekstu godišnjice radija, i služi samo i isključivo za kreiranje dodatnog publiciteta, a ne za senzibiliziranje javnosti za "(ne)kulturu spektakla".
Ne fukcionira zato što se obična šala podmeće kao pretenciozan, veleban, i važan kulturni projekt, a onda to jednostavno nije.
Ako izmakneš stolicu čovjeku koji sjeda, pa se on skljoka, i kažeš da je to šala, ok - primitivci će se i toj jadnoj šali smijati. Ali ako izmakneš stolicu čovjeku koji sjeda, pa se on skljoka, i kažeš da je to performans u kojem propitkuješ npr. poltronizam mediokriteta, onda je to potpuni promašaj; jer niti je to smiješno, niti je ozbiljno (društveno korisno).
A vi ovu kritiku, ako hoćete, odbacite kao zlonamjernu, iako ona to nije. |