Parkirališnih mjesta u mnogim je osječkim naseljima
nedovoljno zbog čega su vlasnici automobila prisiljeni upustiti se u
dugotrajno kruženje u potrazi sa slobodnim parkiralištem ili riskirati dolazak
pauka, kaznu komunalca i "čestitku" prometnog policajca.
Uz
Vijenac Murse, za koji rješenje do sada nije ponudila niti jedna gradska vlast, a vozačima koji tamo stanuju očito ne pada na pamet koristiti parkiralište u krugu
Campusa i protegnuti manje od pet minuta noge do svoga naselja, ništa bolja situacija nije ni na
Sjenjaku te
Vijencu Ivana Meštrovića.
Na južnom je dijelu Vijenca Ivana Meštrovića, istina, potkraj ove godine izgrađeno
petnaestak novih parkirališnih mjesta, no u dijelu naselja uz Četverolist gdje je problem prioritetno trebalo rješavati (ako je već bilo novca za nova parkirališta) nije učinjeno ništa.
Ipak, ako je vjerovati najavama iz Gradske četvrti
Tvrđa, i to će se promijeniti u
proljeće 2012. godine. Namjera je u tom dijelu naselja izgraditi nekoliko novih parkirališta, reorganizirati stara i tako dobiti prostor za najmanje petnaestak automobila. Projekt tek može usporiti činjenica da je vatrogasni pristup Četverolistu zapravo jedina stvar koja je i do sada kočila novu investiciju. Namjera je, doznajemo, iznaći rješenje za izmještanje vatrogasnog pristupa ovoj zgradi sa stotinjak stanova, no ne na uštrb
zelenih površina kojih je do sada zbog novih parkirališta u Osijeku
uništeno i previše!
Slične najave čuju se i sa Sjenjaka i tamnošnje Gradske četvrti
Novi grad - parkirališta nema dovoljno, ali vodstvo Četvrti se protivi izgradnji ukoliko će ona smanjiti kvadraturu zelenila u ovome naselju.
Kako, dakle, udovoljiti svima? Kada je Vijenac Murse u pitanju logičnim se nameće samo jedno, nepopularno rješenje -
naplata parkiranja i povlaštene
mjesečne karte stanarima naselja čime će se velikim dijelom prisiliti posjetitelje i zaposlenike
Kliničkog bolničkog centra da koriste parkiralište u Campusu.
Kada govorimo o Sjenjaku i Vijencu Ivana Meštrovića i u vidu imamo retoriku gradske uprave i čelnika gradskih četvrti o Osijeku kao
zelenom gradu koji se nada
Zlatnom cvijetu Europe 2012. godine malo se toga može učiniti. Prostora za nova parkirališta jednostavno nema! No, rješenje ipak postoji - prihvatimo konačno činjenicu da ne živimo u sedamdesetima kada je u zgradi sa dvadesetak stanova automobil imalo njih tri i kada je svatko mogao kada god poželi parkirati pod svojim prozorom. A upravo je takav način razmišljanja i danas prisutan kod velikog dijela Osječana.
Tekst: (R.K.)
Foto: Cacan/Foto-arhiv 031