I ovih su se blagdanskih dana, jednako kao i prošle godine, djelatnici jedne
respektabilne osječke tvrtke razmiljeli ulicama grada, svojim sumještanima slabijeg socijalnog statusa zaželjeli su sretne blagdane i uručili im vrećicu
prigodnih darova, ali i
simbolični iznos. Nisu im se predstavili, niti su im rekli tko ih to daruje.
-
Važna je naša namjera, a ne samoreklama - objasnili su nam i zatražili da i dalje ostanu
anonimni. Oni, istina, redovito i tijekom godine sudjeluju u akcijama dobročinstva, ali kažu, pritisak javnosti je toliki da ako bi im sada objavili ime, umjesto stotinjak molbi za humanitarnom i sličnom pomoći koliko ih dobiju tijekom godine, pristiglo bi im znatno više. Svima, ipak, ne mogu pomoći.
Slično je razmišljanje u još nekoliko
osječkih dobrostojećih tvrtki, pa dok se oni drže anonimnosti u svom dobročiniteljstvu, nekoliko nacionalnih tvrtki tijekom godine istaknulo se svojim društveno odgovornim ponašanjem koje je realizirano na istoku Hrvatske. U jednom se djelovalo u korist djece, u drugom u korist starih i nemoćnih, a u trećem slučaju, budući da je riječ o pomoći u deminiranja, svima nama u korist.
U sklopu Konzumova projekta "
Vratimo djecu na igrališta" ovog je ljeta obnovljeno dječje igralište u osječkom
Perivoju kralja Tomislava. Na mjestu starog i istrošenog Drvengrada niknulo je moderno opremljeno igralište. Stare sprave su uklonjene, a na njihovo mjesto postavljeno je deset novih. Novost su i sprave prilagođene invalidima, ali i dodatan hvalevrijedan podatak da je Konzum za taj dar gradu Osijeku angažirao i domaćeg, slavonskog proizvođača sprava za djecu, tvrtku Stribor. U okviru projekta do sada obnovili su i izgradili
25 dječjih igrališta.
Djelatnici osiguravajućeg društva
Grawe iz regije Slavonija, u suradnji s
Volonterskim centrom Osijek, uređivali su ove jeseni iločki
Dom za starije i nemoćne osobe. Svoje su vrijeme, vještine i trud podijelili i s lokalnom zajednicom i time se priključili obilježavanju
Europske godine volontiranja. Ovo nije prvi put da zaposlenici te tvrtke sudjeluju u humanitarnim akcijama, prijašnjih godina uređivali su gradske parkove (između inih i onaj u Županji), međutim, ta je akcija specifična po tome što su je inicirali sami zaposlenici. Do kraja godine zaposlenici Grawea sudjelovali su u još jednoj humanitarnoj aktivnosti vlastitom inicijativom. Posjetili su i darovali
Specijalnu osnovnu školu Josipa Matoša za djecu s teškoćama u razvoju u Vukovaru.
Zahvaljujući donaciji od
700 tisuća kuna Privredne banke Zagreb, ali i Ureda International Trust Funda u Hrvatskoj, koji je taj iznos udvostručio, ovoga je studenoga završeno deminiranje 30 hektara poljoprivrednih površina u općini Stari Jankovci, u Vukovarsko-srijemskoj županiji.
- "
Zahvaljujući ovome, od idućeg proljeća u polje, na rad u oranice, moći će se vratiti deset ovdašnjih obiteljskih gospodarstava" - rekao je u svojoj zahvali donatorima
Ivo Lozić, načelnik općine.
Werkos i Žito za primjer
Društveno odgovorno poslovanje jedna je od temeljnih vrijednosti Werkos grupacije, kojoj, unatoč gospodarskoj krizi, i dalje pridaju veliku važnost. “
Kontinuiranom suradnjom s udrugama, zakladama i ostalim institucijama nastojimo aktivno pridonijeti dobrobiti i razvoju zajednice kojoj pripadamo te podizati svijest okoline kako bi djelovala poput nas”, izjavila je
Vlatka Marinac, menadžerica za marketing u Werkosu.
Zanimljiv oblik odgovornog ponašanja prema svojim djelatnicima, prije svega, ponudilo je potkraj prošle godine i osječko
Žito. Ono je investiralo u otvorenje meditativne mini klinike za opuštanje duha i tijela. Vrata tog centra otvorena su i za korisnike iz ostalih tvrtki, ali i vrhunske osječke sportaše.
Hrvati - slabi dobrotvori
Prema istraživanju
Svjetske dobrotvorne fondacije, Hrvatska je po dobročiniteljstvu ove godine zauzela
149. mjesto u svijetu. U odnosu na godinu dana prije, pali smo za 30 mjesta. Anketa koja je obuhvatila ponašanje ljudi u 153 zemlje, temeljila se na tri kriterija - davanju novca, dobrotvornom radu i pomaganju nepoznatim osobama. Svjetski je prosjek pokazao da je ljudima najlakše pomagati nepoznatim ljudima, 30 posto ih daje novac, a petina stanovništva svaki mjesec volontira. Najveći svjetski dobročinitelji su stanovnici
SAD-a.
Iz Načela poslovnog ponašanja jedne osječke tvrtke: Donacije se ne smiju odobriti onima koji bi mogli štetiti našem ugledu ili koji štete moralu
Autor:
Dario Kuštro