
Prije nekoliko dana i službeno je počela nacionalna kampanja protiv homofobije nazvana “
Jer nam je stalo”. Jedna od posebnosti ove kampanje je i to što u njoj sudjeluju i brojne poznate osobe.
Posebnost kampanje je i u tome što u njoj sudjeluju ljudi iz različitih segmenata društva: aktivisti za ljudska prava, osobe iz
LGBT populacije, javne osobe, navodi
Karla Horvat Crnogaj, urednica na portalu queer.hr i jedna od organizatorica kampanje. Među poznatim osobama koje sudjeluju u kampanji su
Saša Antić iz TBF-a, plivačka legenda
Gordan Kožulj, televizijski novinar
Aleksandar Stanković, njegova kolegica
Ida Prester, zatim
Mirjana Krizmanić i drugi.
Četiri grada, šest boja
"
Kampanja se i obraća različitim segmentima društva, a služi i kao svojevrsni podsjetnik, odnosno potvrda da se pravima LGBT populacije netko bavi i izvan prideova i Queer festivala, jer kada prođe proljeće, kada se ta zbivanja odvijaju te tema prestaje biti aktualna, a ljudska prava nisu pitanje za jedno godišnje doba." - kazala je
Horvat Crnogaj. U sklopu kampanje u četiri grada - Zagreb,
Osijek, Split i Samobor - već su polijepljeni jumbo plakati, početkom tjedna započinje emitiranje televizijskoga spota, a slijede i radijski spotovi.
Kampanja se u ovo izborno vrijeme obraća i političarima, jer su ljudska prava jedna od ključnih tema na koje bi se političari morali referirati pri predstavljanju programa i javno kazati kako se misle baviti ljudskim pravima.
"
Kampanjom ćemo se obratiti i društvu, kolikogod to općenito zvučalo. Postoji duboko ukorijenjena vjera u šutljivu većinu koja ne želi prihvatiti da živi u nasilnom društvu u kojem je netko diskriminiran i to “jer nam je stalo” usmjereno je upravo na tu šutljivu većinu." - navodi
Horvat Crnogaj.
“
Jer nam je stalo” kampanja bi trebala trajati dva mjeseca, a vremenom će biti istaknuti i zahtjevi. No, kampanja zapravo nema predvidljiv vremenski kraj jer će se u skladu sa zahtjevima i odgovorima javnosti na te zahtjeve planirati daljnje korake. Kampanjom vizualno dominiraju boje, njih šest, a svaka ima svoje simbolično značenje.
Crvena upozorava na nasilje kojem su izvrgnuti pripadnici
LGBT populacije, a
narančasta njihova prava i potrebe, od socijalnih do zdravstvenih, koja još nisu zaštićena zakonima.
Žuta ukazuje na nedostatne napore u suzbijanju homofobije i nedostatnu institucionalnu potporu tome, a
zelena na to da
LGBT osobe nisu ravnopravne u dobivanju javnih socijalnih i zdravstvenih usluga.
Plavom bojom upozorava se da u školskom sustavu ne postoji edukacija o ljudskim pravima.
Ljubičastom bojom označilo se to da je izražavanje
LGBT identiteta jedan od najčešćih osnova za diskriminaciju.
Važno je da sudjeluju i starije osobe
Mirjana Krizmanić sudjeluje u kampanji zato što smatra da svi ljudi moraju biti
ravnopravni, a stalo joj je i da ljudi manjinske seksualne orijentacije dobiju svoja prava. Drugi razlog zbog kojega je pristala sudjelovati u kampanji, pa tako i u videospotu, jest to što joj je stalo da među onima koji sudjeluju u kampanji bude i netko tko spada među starije osobe, što pak ima veze s obuhvaćanjem što više segmenata društva kampanjom. Za
Gordana Kožulja izravan povod za sudjelovanje u kampanji su zbivanja na prideovima u Splitu i Beogradu, a motiv to što se protivi svakom nasilju pa je i protiv nasilja nad ljudima zbog njihove seksualne orijentacije.
Aleksandar Stanković nada se da će kampanja barem malo pomaknuti svijest u društvu, povećati toleranciju prema ljudima koji izražavaju drukčije seksualno opredjeljenje. Organizatori kampanje su Centar za
LGBT ravnopravnost i Centar za mirovne studije, a financijski je podržava Europska komisija.
Tekst: Tihomir Ponoš/Glas-Slavonije.hr