Iako
sudski spor zbog dvije parcele koje se nalaze na trasi buduće proširene
Ulice kneza Trpimira još uvijek traje, kraju se privodi izrada
projektne dokumentacije za ishođenje potvrde glavnog projekta za
2. i 3. fazu rekonstrukcije Trpimirove te se priprema
javni natječaj za odabir izvođača radova za
1. fazu rekonstrukcije,
od južne obilaznice do Drinske.
Trpimirova će zasjati u novom ruhu u ukupnoj dužini od
tri kilometra, a osim proširenog prometnog koridora, dodavanja novih prometnih trakova, zelenog pojasa, javne rasvjete, oborinske odvodnje, nogostupa i biciklističkih staza, gradit će se
čak četiri nova kružna toka. Nakon više izmjena, prema prihvaćenom projektu glavnog projektanta
Josipa Bošnjaka iz tvrtke
Rencon d.o.o., kružni tok gradit će se na raskrižju Trpimirove s
Divaltovom,
Drinskom, kod
Baumaxa te će se praviti još jedan mali kružni tok u naselju
Sjenjak. Uzme li se u obzir to da jedan kružni tok, onaj kod dvorane
Gradski vrt, već postoji, na vrlo malom prostoru Ulica kneza Trpimira imat će pet kružnih tokova. Cilj je, kaže projektant, prometno rasteretiti skretanje desno iz Drinske na Trpimirovu te skretanje desno iz naselja Sjenjak.
- Ovom rekonstrukcijom želimo i prometno rasteretiti Drinsku ulicu, a veći dio prometa prebaciti na produžetak Divaltove, odnosno Gacku ulicu, kaže Bošnjak. Cijela obnova podijeljena je u tri faze. Faza 1 od južne obilaznice do Drinske ulice, Faza 2 od Drinske do
Vukovarske ulice, te Faza 3 od Vukovarske ulice do
Biljske ceste.
Branka Andraši, pročelnica
Upravnog odjela za urbanizam i graditeljstvo Grada, kaže da bi prva faza već krenula da nije sudskog spora.
- Grad je vlasnik zemljišta dvije sporne čestice koje dijelom ulaze u koridor prve faze rekonstrukcije Ulice kneza Trpimira na kojima je izgrađen stambeni i poslovni objekt. Imamo saznanje da je poslovni objekt građen nakon 1968. godine, što moramo dokazati na sudu, a iduće ročište zakazano je za rujan. U slučaju nepovoljnog ishoda morat ćemo trasu vodovodne mreže malo pomaknuti i zaobići taj objekt, objašnjava Andraši. Prođe li postupak javne nabave za odabir izvođača radova bez komplikacija, prvi radovi mogu početi ove godine. Druga dva dijela rekonstrukcije poteza od južne obilaznice do Drinske čekat će
2012. Rekonstrukciju Trpimirove treba
koordinirati sa širenjem južne obilaznice kako bi grad prometno što bolje funkcionirao u vrijeme radova, a važna novost je i to da se u sklopu širenja južne obilaznice planira gradnja
još jednog nadvožnjaka. Tako bi Trpimirova preko južne obilaznice prelazila s
četiri prometna traka.
Uništen nogostup
Nogostup koji prolazi zapadnom stranom podvožnjaka na Trpimirovoj u potpunosti je propao i ta površina ne može čekati cjelovitu rekonstrukciju ulice. Kako kretanje pješaka nije sigurno, djelatnici
Unikoma ogradili su dio s najvećim oštećenjima te se očekuju radovi i sanacija oštećenja koja su dodatno došla do izražaja nakon nedavnog obilnog pljuska koji je potopio podvožnjak.
Tekst: Ivan Sekol/Glas-Slavonije.hr