Na
76. sastanku gradonačelnika s pročelnicima glavna tema bilo je poslovanje tvrtki u isključivom ili pretežnom
gradskom vlasništvu. Osim rezultata poslovanja u
2010. godini, saznali smo i da bi se uskoro moglo krenuti u izgradnju pompozno najavljivanog
Aquaparka, kao i da Osječani više neće moći besplatno parkirati na području
Zrinjevca,
dijela Reisnerove i
Radićeve ulice, u neposrednoj blizini novog
autobusnog kolodvora.
Gradske tvrtke
Rezultati na kraju
2009. godine bili su
poražavajući. Gradske su tvrtke tada uprihodovale ukupno
427 milijuna kuna, ali rashodi su iznosili ogromnih
519 milijuna kuna, čime je ukupna bilanca predstavljala minus od čak
92 milijuna kuna. Na kraju
2010. godine rezultati su bili daleko bolji, jer ostvaren je minus od „samo“
14 milijuna kuna. Ukupni prihodi povećani su za
14 milijuna kuna (
441 milijun), a do navedene bilance se došlo drastičnim smanjenjem rashoda (
455 milijuna kuna). Najviše gradonačelnikovih pohvala zaslužio je
GPP-ov Igor Medić, koji je uz sličan prihod (
65 milijuna kuna) kao i 2009., ukupnu bilancu od
24 milijuna kuna minusa uspio svesti na
13 milijuna kuna minusa. Velike gubitke anulirali su i
Novoselićev Vodovod,
Glavašev Unikom te
Lamzin Ukop. Vodovod je minus od čak
42 milijuna kuna u 2009. pretvorio u plus od
278 tisuća kuna u 2010., Unikom minus od
20 milijuna kuna u plus od
20 tisuća kuna, a Ukop minus od
6 milijuna kuna u minus od
345 tisuća kuna. Zato se "na tapeti" našla
predsjednica Uprave Zračne luke Osijek, Blanka Strahonja, kojoj je Bubalo zamjerio nerad i uskratio podršku Grada. Zračna luka je, naime, iz plusa od
710 tisuća kuna došla do
890 tisuća kuna minusa. Bubalo ne razumije zašto zrakoplovi
Croatia Airlines-a i dalje ne polijeću iz Zračne luke Osijek te zašto nema cargo aranžmana, iako su svi preduvjeti za to stvoreni. Istaknuo je da zanimanje za preuzimanje u koncesiju ili čak prodaju luke postoji, pa možemo po tom pitanju uskoro očekivati i drastičnije promjene.
Aquapark
Dogradonačelnik
Vrdoljak, koji je zadužen za privlačenje investitora za ostvarenje projekta
Aquapark, istaknuo je kako je od predstavljanja ideje vodio razgovore sa
šest zainteresiranih strana, a pronašao je izgleda i konkretan interes, jer pojavio se još uvijek neimenovani investitor koji bi započeo i nastojao završiti gradnju do
ljeta 2012., a najkasnije do
ljeta 2013.!? Vrdoljak je istaknuo zadovoljstvo što je baš
kontinentalni Osijek prvi grad u Hrvatskoj koji će dobiti tako veliko i atraktivno turističko zdanje, zahvalivši se pritom svim kolegama koji zajednički rade na ostvarenju projekta.
Naplata parkiranja
Prethodna vlast, predvođena
Antom Đapićem, sklopila je s
Osijek – Koteksom ugovor koji stupa na snagu po otvaranju novog autobusnog kolodvora. Po tom ugovoru Grad mora ustupiti
Elektromodulu u koncesiju ukupno
141 parkirno mjesto u krugu
500 metara od kolodvora. Razlog je prilično jasan. Na taj način garaža na autobusnom kolodvoru ostaje bez
„konkurencije“ u vidu besplatnih parkirnih mjesta, ali rješavaju se time i potencijalne gužve i problemi za stanare okolnih domova. Sat parkiranja će u toj zoni, koja će obuhvatiti Zrinjevac, dio Radićeve, Reisnerove, te ostalih manjih ulica, iznositi
4 kune. Stanari navedenih ulica će moći ishoditi od Elektromodula puno povoljnije mjesečne ili godišnje karte, kao što je to slučaj i u ostalim dijelovima grada.
Tekst i foto: Mladen Kovačević
www.osijek031.com