
Na velikom sastanku javnih gradskih prijevoznika, koji je okupio čelne ljude iz
Pule, Rijeke, Siska, Splita, Zadra, Zagreba i Osijeka, doneseni su brojni zajednički zaključci. Iako se navedena grupacija nije sastajala u zadnje dvije godine, na poziv direktora osječkog
GPP-a,
Igora Medića, svi su se oni danas okupili u
Gradu na Dravi. Izneseni su rezultati poslovanja, pa smo tako saznali da su čak
6 od
8 prijevoznika
gubitaši u proteklom razdoblju. Ukupni ostvareni prihod svih poduzeća iznosi oko
1,7 milijardi kuna, dok je rashod veći od
2 milijarde kuna. Prosječna bruto plaća oko
7.000 zaposlenika, koji prometuju s oko
1.500 autobusa i tramvaja, iznosi
8.400 kuna. Dodajmo i da je prosječna starost
autobusa gotovo
9 godina, dok je prosječna starost
tramvaja čak
20 godina.
Shodno tim rezultatima, doneseni su najvažniji zaključci sastanka. Planira se reaktiviranje grupacije javnih gradskih prijevoznika uz formiranje posebnih sekcija, iznalaženje mogućnosti povoljnijih uvjeta nabave energenata javnim gradskim prijevoznicima, prilagodba europskim propisima vezanim uz javni gradski prijevoz, kao i edukacija i rad s pretežno mlađim korisnicima u cilju smanjenja
vandalizma u javnom gradskom prijevozu. U budućnosti se planira i nabavka novih, energetski učinkovitih vozila, modernizacija informatičkih sustava, te modernizacija i razvoj tramvajske mreže.
Ono što je posebno interesantno za nas
Osječane je uvođenje t
ri nove autobusne linije, za potrebe čega je GPP nabavio
tri minibusa. Ukupna cijena
Euroline-ovih minibuseva je oko
1,75 milijuna kuna (cijena otprilike jednog autobusa normalne veličine), a za poslove održavanja će biti zadužena tvrtka
Automobili Škojo d.o.o. Tri linije na kojima će prometovati ti minibusevi su
Josipovac – Višnjevac,
Uske njive – Mačkamama i
Sjenjak –Tvrđavica. Medić je naglasio i kako se cijene autobusnih i tramvajskih karata u idućem razdoblju
neće povećavati, a konačni cilj je da gradski prijevoz u što većoj mjeri učini konkurentnim osobnom prijevozu. Za kraj smo saznali i zanimljiv podatak da je švercera od uvođenja naplate elektroničkim putem i ulaska na prednja vrata oko
10 puta manje!
Tekst i foto: Mladen Kovačević