
Od prvih osam
pilota - nastavnika letenja na motornim zmajevima u
Hrvatskoj čak su četiri iz
Osijeka. Radi se o
Zlatku Totu,
Damiru Hosuu,
Milanu Tomincu i
Ivanu Vdovjaku, iskusnim pilotima koji su i prije posjedovali dozvole za pilota instruktora, koje su, zbog nepostojanja kompletne zakonske regulative, prestale vrijediti prije više od deset godina.
- Budući da tijekom cijelog ovog razdoblja u Hrvatskoj nije bilo službeno verificiranih nastavnika letenja, angažiran je glavni ispitivač iz Mađarske. Ispitni let trajao je pola sata, a svaki je kandidat morao, na osnovi navigacijske karte koju je dobio neposredno prije polijetanja, precizno odletjeti rutu sa zadanim orijentirima u krugu od 25 kilometara. Ruta je tijekom letenja automatski memorirana u unaprijed programirani GPS uređaj na osnovi kojega je povjerenstvo naknadno ocjenjivalo uspješnost leta, odnosno odstupanja od stvarno odrađene rute svakog kandidata, objašnjava Ivan Vdovjak.
Pogledajte
galeriju fotografija sa
Zmajade 2011....
Galerija 031: Zmajada 2011. [zmajevi nad gradom]
[Foto: Cacan, Josip Klobučar [05.06.2011. Sportsko poslovna zračna luka Osijek-Čepin]
Zanimljivo je istaknuti i kako su prestala četiri pilota instruktura s našeg područja, točnije, iz
Vinkovaca, a radi se o
Milanu Mravincu,
Miji Bakariću,
Dinku Rukavini i
Dragi Čengiću. Poznavatelji ultralakog zrakoplovstva reći će kako ovo nije slučajno, jer već krajem 80-ih godina upravo su Osječani i Vinkovčani bili
pioniri ultralakog letenja. Verifikacijom četiriju nastavnika letenja u Osijeku otvoren je i
nastavno-letački centar pri
Aeroklubu Osijek i privatnoj zrakoplovnoj tvrtki
Shaft Ivana Vdovjaka.
Tekst: I.Sekol/Glas-Slavonije.hr