
Poznato je da su
DM,
T-HT i
Akrogor u samom vrhu
najpoželjnijih poslodavaca posljednje dvije-tri godine. U istraživanju portala
MojPosao ispitanicima, kojima je DM-drogerie markt poslodavac prvog izbora, presudan je faktor
socijalna odgovornost poslodavca i visina plaće. T-HT Grupa poželjna je zbog
ukupnog imidža u poslovnom svijetu, a Agrokor je atraktivan ponajprije zbog
prilike za napredak u struci. U veljači je na
Zavodu za zapošljavanje bilo
336.411 evidentiranih nezaposlenih osoba, a Zavodu su tog istog mjeseca prijavljena samo
11.763 slobodna radna mjesta. Konkurencija za jedno otvoreno radno mjesto izuzetno je velika.
Zato i nije čudno što se, primjerice, na posljednji
Agrokorov oglas, objavljen u sklopu akcije
“Radom iz krize”, u kojemu su tražili kandidate za
tisuću radnih mjesta, prijavilo više od 15 tisuća kandidata. Odnosno, pristiglo je
15.613 molbi. Za područje
Slavonije to je naročito zanimljivo jer su u sklopu Agrokorova koncerna
Belje,
Vupik,
PIK Vinkovci, u kojima je investirano u
niz novih farmi, što je vratilo poljuljano povjerenje u potrebe za novopridošlim diplomantima
poljoprivrednog, veterinarskog i srodnih smjerova. No koliko je kandidata upravo s ovih prostora proslijedilo molbe, u ovom trenutku u Agrokoru nisu mogli, a ni željeli komentirati. Kao uostalom ni to na koji će način u tom oceanu molbi detektirati njima najzanimljivije.
- Na kraju akcije i nakon obrade svih podataka bit će više informacija o samoj strukturi primljenih kandidata, a do tada smo zbog profesionalnih razloga odlučili ne davati komentare u tom smislu - odgovara
Kristina Marić iz ureda predsjednika Uprave Agrokora.
Osječko
Žito, u nacionalnim razmjerima, upravo nakon Agrokora najveći je poljoprivredni proizvođač u Hrvatskoj. Konstantan uspon i rast poslovanja te tvrtke zahtijeva i nova kadrovska rješenja. No, kako ih pridobiti da iz, primjerice,
Zagreba,
Varaždina ili
Rijeke dođu raditi u
Osijek, odnosno Slavoniju? Vlasnik Žita,
Marko Pipunić, očito svjestan kako kandidatima ne mora uvijek biti presudna debljina platne vrećice, zimus je ponudio zanimljivo rješenje. Otvorio je
Rejuvenation centar, svojevrsnu meditativnu mini kliniku za opuštanje duha i tijela, koja je na raspolaganju
djelatnicima Žita, ali ipak prije svega njegovu
menadžmentu.
- Ovo je svojevrsno ulaganje u korporativnu kulturu, kojom želimo postati poželjna tvrtka za rad - rekao je Pipunić prigodom promocije Centra. A centar hotelijersko-ugostiteljsko-turističke ponude cijelog istoka Hrvatske svakako je
Hotel Osijek, pa je i on zanimljiva meka željnima posla.
- Gotovo nam svakodnevno pristižu otvorene molbe za posao u svim segmentima radnih zadataka i javljaju nam se kandidati s različitim rasponom radnog iskustva, od početnika do onih koji nas vide kao vrh svoje karijere - reći će
Sandra Đurđević, direktorica hotela. A da je i u tom poslu moguć napredak, zorno prikazuje primjer djelatnika hotela koji je od nosača prtljage, ulažući u svoje obrazovanje, dospio do odgovornijeg mjesta na recepciji.
Studenti bi mahom u banke
Iz razgovora sa
studentima osječkog Ekonomskog fakulteta razaznajemo kako su im najpoželjniji poslodavac svakako
poslovne banke, odnosno druge institucije vezane uz financije. No upravo ih na Fakultetu još tijekom studija različitim programima žele potaknuti na razvijanje poduzetničkog duha i
samozapošljavanje.
Tekst: Dario Kuštro/Glas-Slavonije.hr
Foto: