
U
2010. godini na području
Osijeka čak je
3.257 građana prijavilo slučaj
kršenja svojih potrošačkih prava, a među njima najviše je bilo onih koje su oštetile tvrtke iz sektora javnih usluga i trgovine. Prema godišnjem izvješću osječke
udruge “Potrošač”, čak
40 posto ukupnog broja prijava odnosi se na nezadovoljstvo uslugom iz
javnog sektora, odnosno
37 posto na nezadovoljstvo vezano uz
trgovačke usluge.
- Usluge iz javnog sektora kojima su građani bili nezadovoljni vezane su uz opskrbu plinom, strujom i vodom, te uz toplinarstvo, telekomunikacije, stanovanje, prijevoz, pogrebne usluge, parkiranje, čistoću, dimnjačarstvo, poštanske i TV usluge. Uvjerljivo najviše pritužbi zabilježeno je na sektor telekomunikacija, koji je oštetio čak 607 građana. Na drugom su mjestu pritužbe vezane uz uslugu isporuke struje, na koju se požalilo 160 građana, a na trećem je mjestu javna usluga održavanja čistoće, sa 120 pritužbi građana. U samom vrhu je i broj pritužbi vezan uz vodoopskrbu - 110, te uz TV usluge - 80 pritužbi, kaže
Mira Brumerček-Lukačević, voditeljica “Potrošača”, te dodaje kako je najmanje pritužbi zabilježeno kada su u pitanju
dimnjačarske usluge - njih samo
10. U 2010. godini na
pružatelje pogrebničkih i prijevoznih javnih usluga potužilo se
dvadesetak građana. Telekomunikacijske tvrtke ponajviše su kršile potrošačka prava sklapajući
štetne ugovore, a od pritužbi vezanih uz isporuku vode i struje najviše je bilo onih zbog računa koji
nisu u skladu s potrošnjom. U odnosu na
2006. godinu, kada je udruga “Potrošač” u 12 mjeseci zabilježila
1.473 pritužbe građana vezane uz kršenje potrošačkih prava, 3.257 slučajeva zabilježenih u 2010. godini govori kako su građani
sve svjesniji svojih prava, kao i da su spremniji za njih se izboriti.
Tekst: I.Kukić Solar/Glas-Slavonije.hr