Osijek se diči
tramvajem s motorom iz
1926. godine, koji je repariran, dotjeran za turističke vožnje i obilježit će GPP-ovu proslavu
85. godišnjice prijevoza električnim tramvajem. Osječki brand
“osmica” tijekom proteklih pet mjeseci turističke vožnje s trima polascima
subotom prije podne prevezao je
samo 94 putnika!
- U suradnji s Turističkom zajednicom Grada Osijeka od svibnja do kraja rujna za vožnju “osmicom” prodane su samo 94 karte. Tramvaj broj 8 sa Škodinim motorom iz 1926. godine, prevozit će putnike tijekom listopada još tri subote i to besplatno! Vožnju prve subote u listopadu odradila je Vesna Žeravica, prva vozačica “osmice” u povijesti GPP-a, otkriva
Josip Nađ, zamjenik direktora u
Gradskom prijevozu putnika Osijek, koji je u subotu pratio putnike u vožnji, te bio čak i vodič
Riječanima kojima je kazivao o povijesti zgrada pored kojih je tramvaj prolazio. Naime, turistički tramvaj kreće subotom s
Trga A. Starčevića, u
10 sati,
11 i
11.30 sati, te vozi
Županijskom, Reisnerovom do Kolodvora i nazad Radićevom i Kapucinskom. Dok su za “krug” u crvenom tramvaju dočekivali putnike, “gepepovci” su vrijeme kratili kavicom na terasi hotela “Central”, a vozačica Vesna Žeravica radosno se smješkala zadovoljnim turistima i Osječanima. GPP-ovi djelatnici podsjećaju:
Od 10. rujna 1884. godine Osijek ima organiziran gradski prijevoz, sedam godina prije Zagreba i 15 godina prije Rijeke, tzv. konjskim tramvajem! Davnog, 12. prosinca 1926. godine, u vrijeme gradonačelnika Vjekoslava Hengla, proradila je elektrana i osječkim ulicama krenuo je prvi električni tramvaj. Tada je gradski prijevoz obavljala “Gradska munjara” s 12 tramvaja, poslije “Gradski električni tramvaj”, a danas GPP prevozi putnike u 28 tramvaja i 37 autobusa.
Tekst: N.Špoljarić/Glas-Slavonije.hr
Foto: Lara Bebek/foto-arhiv 031