Konferencija '
Image, identitet, brand – suvremene metode komunikacije', u organizaciji agencije za odnose s javnošću
Lesinger media i
prof. Bože Skoke, autora knjige 'Hrvatska – identitet, image i promocija', održana je danas u osječkom
Hotelu Mursa. Već svima poznato stvaranje
brenda grada Osijeka bila je tema koja se kroz brojne prezentacije, govore i okrugli stol protezala punih
pet sati.
Nakon uvodne govorancije i objašnjenja kako je ideja za konferenciju proizašla iz knjige
Bizarij, autorice
Jasne Horvat, uslijedio je uvod u svijet poznatih Osječana putem projekta Essekeri.hr za koji je bila zadužena
Mirela Dozet, direktorica osječke tvrtke
Ypsilon. Projekt je javnosti predstavljen prije nešto manje od godinu dana i donosi podrobne podatke o životu i radu poznatih osoba koje su podrijetlom, školovanjem ili karijerom vezane uz Osijek.
-
Unaprijeđenje osječke kulture i postavljanje temelja dodatnoj kulturi učenja i otvorenosti prema novim spoznajam, novim medijima i tehnologijama svrha je projekta Essekeri. Uz upoznavanje javnosti s bogatim opusom pojedinih Essekera cilj je i očuvanje kulturne i znanstvene baštine grada. Širenjem znanja o zaslužnim Osječanima želi se unaprijediti kulturna suradnja u Hrvatskoj i doprinijeti boljoj komunikaciji između hrvatskih kulturnih ustanova i šire javnosti te pozicionirati Osijek kao grad velikih ljudi. – istaknula je
Dozet
'
Što se dogodilo s osječkom kulturnom scenom' naziv je prezentacije
Sanje Račić, novinarke HRT Radio Osijeka, kroz koju se osvrnula na brojne osječke kulturne evergreene, kao što su
Zeko i potočić Branka Mihaljevića,
Kraljica noći Branka Šmita i mnogi drugi, i pritom podsjetila na nedostatak konstruktivne kritike u sadašnjem kulturnom životu Osijeka.
Dragutin Kerže, sportski novinar i autor knjige '
Naprijed naši bijelo-plavi', kroz prezentaciju '
Osječki sport – nekada i danas' opisao je dugogodišnje, neprekinuto djelovanje NK Osijeka.
Kerže je uvjeren kako bi Osijek trebao svoj brend pronaći upravo u sportu, prvenstveno u nogometu, ali i u manje zastupljenim sportovima kao što su rukomet, dizanje utega, veslanje, gimnastika i dr. Sličnog mišljenja je i sportska novinarka
Milena Dragišić, ali za razliku od Keržea, veću naklonost gaji prema malim, nezastupljenim sportovima.
Božo Skoko, kroz prezentaciju '
Kako se stvara brand grada', otkrio je zbog čega se brendiraju gradovi i kako im to na koncu i uspijeva.
Što bi moglo privući goste u Osijek i koji su simboli grada? Što je najzanimljivije u osječkoj povijesti? Kakav je stil života u Osijeku i kakve asocijacije Osijek budi? Koji su stereotipi vezani za Osijek i što je neiskorišteno blago Osijeka? Odgovori na ova pitanja nužna su kako bi se spoznao sam identitet grada. Jednom kad je identitet definiran, treba ga učiniti privlačnim i posebnim te ga promovirati, a imidž koji nastaje u glavama drugih s vremenom će postati brend. – objašnjava
Skoko i upozorava –
Ako Osječani nisu svijesni vlastitih vrijednosti, neće biti ni drugi.
Nakon promocije osječke posebnosti, točnije, proizvoda
Lega-lega i prezentiranja proizvoda
osječke pivovare uslijedio je
okrugli stol '
Osječani bez dlake na jeziku'. U raspravi su sudjelovali
Milena Dragišić, Zoran Mišić, Igor Delač, Slavko Milas, Nikola Kristić, Ivica Šola i
Sandra Lončarić-
Tankosić. Nakon poduže konverzacije i osobne promocije od strane nekoliko sudionika došlo se do zaključka da Osijek na svojoj promociji ne radi onoliko koliko bi trebao.
Piše:
Lara Bebek
Foto:
Daniel Antunović