Špu Feniks Vas poziva na novi
plesni tečaj (plesna škola) latino plesova koji počinje u ponedjeljak
4. listopada 2010. godine. Održavati će se ponedjeljkom i srijedom u robnoj kući IPK na Sjenjaku od
19.30 do 21.00 sat. Traje dva mjeseca, a uključuje slijedeće plesove: salsa, merengue, bachata, cumbia, chachachá, reggaetón, kizomba.
A sada još nekoliko riječi o plesnoj (glazbenoj) terminologiji. Često sam umjesto naziva 'latino' znao staviti 'latino-afro-karipski'... ili čak samo 'afro-karipski' plesovi, čisto da bih precizirao o čemu se točno radi i što ćemo točno plesati na tečaju. Evo primjera: ako kažemo 'latino', to se može odnositi na salsu, ali isto tako i na argentinski tango ili bilo koji sportski latino ples ili bilo koji latino ples koji nije nastao ni blizu karipskog bazena, dakle pojam 'latino' odnosi se na prilično širok spektar plesova.
Ako se kaže 'latino-afro-karipski', mogućnost pogreške je puno umanjena, jedino mali problem je što je kod nas u Hrvatskoj taj termin još uvijek pomalo nezgrapan ponajprije jer je dug i jer se uopće ne koristi, dakle nepoznat je i publika ga (još uvijek) ne prihvaća. Većina ljudi kod nas još uvijek najviše prepoznaje već izlizani termin 'vrući latino ritmovi', a pod taj termin se svrstava sve živo, od Shakire, Rickyja Martina i Alejandra Sanza, preko Julia Iglesiasa, Luisa Miguela pa do Gipsy Kingsa, da spomenem samo neke.
Međutim, latino glazba je (pogotovo na prijelazu u novo tisućljeće) postajala sve više i više globalna i internacionalna, pa je tako salsa danas jedan od najpopularnijih parovnih plesova na svijetu, proširila se svuda, od Kube, Portorika i Kolumbije preko Hrvatske, Afrike, Japana i Australije. Pleše se svuda, osim možda na Antarktici.
Dakle, pravi, mogli bi reći izvorni latino zvuk nije Latin pop (Jennifer Lopez, Enrique Iglesias i dr.), nego pravi tropski miks kakav i treba biti – salsa, merengue, bachata, cumbia, son, bolero, chachachá, reggaetón i ostali. Ta glazba (za sada) nije popularna kao Latin pop iz jednog jednostavnog razloga – zato što nije 'pop', dakle nema podršku globalnih medija. Ali i to se polako mijenja. Sjetite se Buena Viste i kakav je to bum bio u svijetu, a čisto zato jer su mediji obratili pozornost na cijeli projekt. Zašto ne bi sva glazba bila medijski jednako dostupna svuda? Zašto na glavnim glazbenim programima u Europi ne bi svakodnevno gledali Gilberta Santa Rosu, Juana Luisa Guerru ili Ibrahima Ferrera, umjesto Britney Spears, Ashley Simpson ili Lady Gage? Buena Vista je odličan putokaz što se može (i treba) napraviti.
Andrija Brkić
Video: