Političari na vlasti često vole najavljivati razne velebne
građevinske pothvate, no mnogi od njih nikada ne dožive
realizaciju. Računajući na “
kratko pamćenje” birača od te prakse većina vladajućih ne odustaje.
Tako je u proteklih nekoliko godina Osijek trebao dobiti prvi
yacht club na Dravi,
džamiju,
Gradsku upravu na mjestu Bijele lađe,
golf-terene i
botanički vrt na lijevoj obali, te
klizalište kod konkatedrale. Jedna od megalomanskih najava bila je i ona od prije tri godine kada je tadašnjeg gradonačelnika
Gordana Matkovića posjetio nizozemski koncern i to sa željom gradnje
pothodnika od Trga slobode do promenade, u sklopu s kompleksom zgrada u “
rupi” kod hotela Osijek.
-
"Bila je riječ o ozbiljnim ulagačima, no kada su shvatili koliko je imovinskih-pravnih odnosa na tom potezu potrebno riješiti odustali su od svega. No, i dalje stojim pri svojoj ideji produžetka Jägerove ulice preko Sakuntala parka i stvaranje pješačke zone na prostoru ispred kina Europa, gdje su danas neugledni kisci. Moja ideja je bila i da se u sadašnjoj “rupi” rade stepenaste “osječke prokurative”. No, riječ je o prostoru oko kojeg još traje sud" - podsjeća
Matković.
Za manadata HSP-a najavljivani su i
golf-tereni te
botanički vrt na lijevoj obali.
-
"Tada još nije postojao zakon o golf-terenima pa se to nije moglo realizirati. No, zapravo je to bio tzv. desertni projekt, koji bi se radio kada se sve drugo napravi" - kaže
Matković.
Nekadašnja dogradonačelnica
Biljana Borzan željela je u Osijeku sagraditi
japanski park, a ideja je nastala krajem 2008. godine, kada su Osijek posjetili japanski veleposlanici zajedno sa stručnjakom za uređenje vrtova. Na upit što se događa s gradnjom na prostoru
Bijele lađe i projekta
džamije na Jugu II, koje je još dogovarao
Ante Đapić, gradonačelnik
Krešimir Bubalo, kaže kako su to privatne investicije s kojima Grad nema ništa. Projekta
klizališta kod konkatedrale, koje je Osijeku nudila češka tvrtka, danas se malo tko i sjeća.
Jedan od iznimno atrkativnih projekata bio je i onaj koji je još 2006. najavljivala Vodogradnja, a kojim je Osijek trebao dobiti prvi hrvatski
yacht cluba na rijeci s čak 100 vezova. Ideja je potekla iz Hrvatskih voda, koji su uzor pronašli u nekim zapadnoeuropskim riječnim gradovima. Ekskluzivni yacht club trebao se nalaziti podno današnje stare
Luke Tranzit, a prvi radovi počeli su gradnjom tzv. pera kako bi se preusmjerio tok rijeke i oslobodio prostor uz obalu. Realizacija je trebala biti nagodinu.
Autor:
Nefreteta Zekić/Glas-Slavonije.hr
Foto:
Cacan/foto-arhiv 031