
Osječka
Saponia, kemijska, farmaceutska i prehrambena industrija d.d., u prvih šest mjeseci ove godine ostvarila je rast prihoda od
3,8 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Takav rezultat njezin menadžment ocjenjuje posve
zadovoljavajućim, to više što je tvrtka i dalje suočena s
padom maloprodajnog prometa, pa i u robama u njezinoj kategoriji, kako u Hrvatskoj, tako i u zemljama regije u koje
izvozi.
-
"Mi smo se u uvjetima već 19-mjesečnog pada tržišta, razdoblju od pojave gospodarske krize, pravilno postavili nizom novih proizvoda i snažnim marketing-budžetom na domaćem tržištu i u zemljama regije i to nam postiže dobre učinke, odnosno tako smo u prvom polugodištu 2010. uspjeli na domaćem tržištu zadržati prodaju na razini istog razdoblja prošle godine, dok na izvoznim tržištima bilježimo 8-postotni rast" - veli
Damir Skender, predsjednik Uprave Saponije d.d.
Takve rezultate
Saponia bilježi u uvjetima kada njezine konkurentske tvrtke ostvaruje pad prodaje, što najbolje pokazuje da je Saponia svojom poslovnom politikom uspjela
popraviti vlastitu konkurentsku poziciju. No, da bi ostvarila takav rezultat u uvjetima pada cijena roba iz njezine branše, morala je ostvariti količinski rast proizvodnje za
8 posto, dakle kroz više promo-pakiranja i akcijskih cijena odgovoriti izazovu konkurencije.
-
"Saponia je u prvih šest mjeseci ove godine zadržala potpunu stabilnost poslovanja. Prema obračunu za prvih pet mjeseci, ostvarili smo dobit nešto veću nego u istom tom razdoblju prošle godine, a uz to zadržali smo i potpunu likvidnost" - sa zadovoljstvom ističe
Skender i dodaje kako su im kupci zadržali istu razinu plaćanja kakva je bila i u 2009. godini, a to prije svega treba zahvaliti snazi njezinih brendova i koeficijentu obrtaja koji njezini proizvodi postižu kod trgovaca.
-
"Posebno smo zadovoljni realizacijom naših proizvoda koji su nam bili aduti za 2010. godinu. Imamo značajan porast na grupi proizvoda zubnih pasta, Nilama i Likviju, dok su ostale grupe na razini prošle godine ili u blagom rastu od 1 do 3 posto" - dodaje
Skender.
U Saponiji s posebnim
zadovoljstvom gledaju na ostvarene izvozne
rezultate u prvih šest ovogodišnjih mjeseci, to prije što ni jedno od njih ne bilježi pad. Posebno se uspješnim pokazalo tržište
Bosne i Hercegovine kao Saponijino najjače izvozno tržište, na kome je ostvaren
9-postotni rast. Na drugom njezinom izvoznom tržištu, tržištu
Srbije, Saponia je ostvarila rast od čak
25 posto.
-
"Kad je riječ o našim izvoznim tržištima, za sada jedino do kraja nismo zadovoljni brzinom otvaranja novih tržišta. Već dugo pregovaramo o otvaranju tržišta u dvije nove zemlje, jedne zemlje sjeverne Afrike i jedne u istočnom dijelu regije, no ipak očekujemo da će se to dogoditi vrlo brzo i to će biti prostor za novi izvozni rast Saponije" - veli
Skender.
Kad je riječ o novim Saponijinim
investicijama, odnosno nastavku njezinog dugogodišnjeg snažnog investicijskog ciklusa, treba reći da su upravo završeni pregovori s
poslovnom bankom koja u najvećem dijelu prati tvrtkino poslovanje, tako da je sada posve sigurno da će i ove godine biti ostvarene investicije vrijedne približno
dva milijuna eura, a što će biti osjetan rast u odnosu na recesijsku 2009. godinu. Saponia će preseliti jedan svoj manji pogon u poslovnu zonu
Nemetin, a ostali dio investicija odnosit će se na strojni park potreban za postizanje većih proizvodnih kapaciteta kod nekih proizvoda čija prodaje značajnije raste.
-
"Mi smo posljednjih 12 godina od privatizacije tvrtke stalno dizali tehnološku razinu tvornice, u mnogim segmentima čak iznad naše konkurencije. U prvih deset godina investicije su usmjeravane u pogone, odnosno novi strojni park, te u skladu s tim i u skladišne kapacitete. Kada smo dostigli visoku tehnološku razinu u sva tri pogona (praškastim deterdžentima, tekućim deterdžentima i toaletnim proizvodima), te laboratoriju (institut), procijenili smo da je sada pravo vrijeme da u značajnijoj mjeri i izvana uljepšamo naše proizvodne i poslovne objekte, a time i dio grada u kojemu poslujemo. To je već učinjeno s proizvodnim zgradama, a do kraja srpnja i naša poslovna zgrada zablistat će novim sjajem svoga pročelja u kombinaciji aluminija i stakla" - veli
Skender.
Uprava i sindikati u Saponiji prije mjesec dana potpisali su nov
kolektivni ugovor kojim su
povećane plaće uposlenicima za prosječno
2,83 posto.
-
"Čak i posljednje dvije godine, vremenu opće tržišne krize, Saponia sve svoje obveze prema radnicima izvršava u dan, isto tako i prema državi, tako da smo maksimalno stabilna firma" - veli predsjednik
Skender i dodaje da ne vidi, ako situacija na tržištu ne bude bitno gora, da bi poslovanje tvrtke moglo doći u bilo kakve teškoće.
Ukidanjem kriznog poreza na plaće, prema učinjenoj simulaciji, prosječna plaća u Saponiji bi tako porasla na
4.150 kuna.
Dionička skupština društva na sjednici održanoj krajem svibnja odlučila je da se dobit Saponije ostvarena u 2009. godini u iznosu od
16,5 milijuna kuna u cijelosti rasporedi u zadržanu dobit.
-
"Vlasnik naše tvrtke se ulaskom u tvrtku prije 12 godina odredio da gleda na Saponiju kao na dugoročan biznis. Ta odluka u ova krizna vremena tome ide u prilog, a i dodatni je doprinos poslovanju tvrtke" - veli
Skender i dodaje kako je Saponia u svim tim godinama poslovala s dobiti koja je samo u dvije godine raspoređena u dividende.
Autor:
Nikola Vukadinović/Glas-Slavonije.hr