Autor |
Poruka |
Redakcija 031
Ukupno postova: 70837 Spol:  Nebitno
|
 Osijek bi uskoro mogao dobiti moderan sustav upravljanja semaforima koji donosi znatno smanjivanje gužvi i ubrzanje prometa izmjenama ciklusa rada u realnom vremenu, ovisno o trenutnom stanju na prometnicama.
Riječ je o sustavu koji kombinira nadzor najfrekventnijih raskrižja i moderan računalni program te rad dispečera, a takav sustav već se pokazao iznimno učinkovitim u brojnim prometno zagušenim gradovima. Najviše bi mogli profitirati korisnici javnog prijevoza jer će upravo autobusi i tramvaji imati određeni prioritet kod prilagodbe izmjena ciklusa semafora, a javnom prijevozu može se dati i apsolutni prioritet, što znači da autobusima i tramvajima uvijek može biti zeleno dok se približavaju raskrižju. Revolucionarni sustav u grad donosi Elektromodul promet, a detalje o radu pojašnjava direktor Vedran Taslidžić.
- "Sustav predviđa za koliko vremena do raskrižja dolazi vozilo javnog prijevoza, a u obzir se uzimaju i podatci s brojača, duljina trajanja prethodnog ciklusa te unaprijed isprogramirani algoritmi za kalkulaciju idealnog rada semafora. Na temelju tih kalkulacija nastaje novi ciklus rada, u realnom vremenu, a može se mijenjati svakih nekoliko sekundi" - kaže Taslidžić.
Pripremanje prezentacije kojom će cijeli sustav biti predstavljen čelnicima Grada u završnoj je fazi, a Taslidižić je optimističan i očekuje potporu Grada. Inače, prema projekcijama, ali i iskustvima iz drugih gradova, sustav "pametnih" semafora štedi 16 posto vremena putovanja pri normalnom opterećenju prometnica te čak 30 posto u vrijeme vršnih opterećenja. Prosječno smanjenje gužve na cestama je 50 posto, a brzina i učinkovitost javnog prijevoza raste za 20 posto.
Implementacija sustava "pametnih" semafora podrazumijeva ulaganje u dodatnu opremu, brojače prometa i kamere, ali i komunikacijsku mrežu koja će omogućiti semaforima međusobnu komunikaciju te vezu s dispečerskim centrom.
Autor: Ivan Sekol/Glas-Slavonije.hr |
|
|
|
|
 |
antifriz
Ukupno postova: 91 Lokacija: Osijek Spol:  Muško
|
Kako predviđam kvrcavica dana kad ovaj sustav počne funkcionirati. Ljudi nauče napamet tajmiranje promjene svjetala, bit će kaotično dok se ne navikne na semafore koji 'razmišljaju'. |
|
|
|
|
 |
beziljy
Ukupno postova: 367 Lokacija: Osijek Spol:  Nebitno
|
a koji su to drugi gradovi koji imaju taj sustav? |
|
_________________ Ignorance is bliss!!! |
|
|
 |
Leteci mungos
Ukupno postova: 6728 Lokacija: Priory of Semen Spol:  Nebitno
|
Ovo ne zvuci lose. Ne znamo kakvo je stanje sada i koliko se sada gubi vremena na tome [vjerojatno su mjerili], ali kontam da bi moglo biti neke ustede [neka nakon pustanja sustava objave rezultate] na vremenu, ali i novcu.
Ako je usteda u javnom prijevozu za 20%, to znaci da bi autobusi i tramvaju mogli dolaziti 20% ucestalije, a to nije bas zanemarivo - ako je na jednoj liniji u pogonu 5 tramvaja, na ovaj nacin bi mogli prevoziti putnike kao da ih je 6. Usteda na jednom tramvaju + struja + place i ostali troskovi. |
|
_________________ Omnium gadgetum mecum porto! |
|
|
 |
kapetan Ukupno postova: 50 Spol:  Muško
|
E upravo to. Znam napamet skoro sve promjene semafora i prema tome prilagođavam brzinu vožnje tako da što manje stajem. Razjebaše mi koncepciju  |
|
|
|
|
 |
noname Ukupno postova: 204 Spol:  Nebitno
|
sto se brinete nece ovo doci do nas do 2028 |
|
|
|
|
 |
sale car
Ukupno postova: 1305 Lokacija: Grad na Dravi Spol:  Muško
|
opčenito je to nepotrebno... i ja sam isto naučio kako semafori "dišu" i totalno je nepotrebno sada to sve mjenjati... jedino što bih kod semafora promjenio je ona tri retardirana semafora na relaciji županijska - zagrebačka, kada izgubiš na relaciji od kojih kilometar cca 5 minuta, ako ne i više jer semafori uopće nisu namješteni da moš proć ko čovjek...( križanje europske avenije i radićeve - križanja vukovarske i gundulićeve, odnosno krežmine )... ne znam jesam tri puta u životu prošaao bez stajanja s tim da sam dva od tri puta proletio kroz "debelo" žuto na zadnjem semaforu...
inače je sve ok, štrosika zeleni val, vukovarska zeleni val, gundulićeva zeleni val.... |
|
_________________
"... napokon mirni, napokon slobodni, napokon u svojoj državi, a sad smo siromašni..."
---Elemental - iz dana u dan--- |
|
|
 |
Svinjica Ukupno postova: 33 Spol:  Muško
|
A kako ce taj sustav npr. kod Gradske knjižnice, semafor i stanica na istom mjestu, oce onda cijelo vrijeme biti zeleno dok svi ne udju/izadju? I naravno na drugim takvim slicnim lokacijama.
Plus jos jedna pohvala gradskoj vlasti, ovaj program ce smanjiti nezaposlenost, povecati place, stvarno jako potreban projekt u ovoj situaciji. |
|
|
|
|
 |
sale car
Ukupno postova: 1305 Lokacija: Grad na Dravi Spol:  Muško
|
na tim mjestima će makniti semafore, ipak je GPP glavni, pa će ići onom dobrom starom: "tko je jači taj kači"  |
|
_________________
"... napokon mirni, napokon slobodni, napokon u svojoj državi, a sad smo siromašni..."
---Elemental - iz dana u dan--- |
|
|
 |
Ingo
Ukupno postova: 3470 Lokacija: Osijek Spol:  Muško
|
'pametni' semafori su i te kako potrebni ... pogotovo ako iza njihove pameti stoji jos i dobar prometni strucnjak pa ih pametno programira.
gustoca prometa nije uvijek jednaka i pri svakoj promjeni poput dnevnih spica, kojekakvih utakmica i slicno ... na prometnice moraju izlaziti policajci kako bi regulirali promet.
uglavnom ... bilo bi dobro kada ne bi bilo samo jos nedno u nizu obecanja |
|
|
|
|
 |
Frost
Ukupno postova: 6403 Lokacija: EU Spol:  Muško
|
Semafori su najmanji problem u ovoj priči. |
|
_________________ When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story. |
|
|
 |
Leteci mungos
Ukupno postova: 6728 Lokacija: Priory of Semen Spol:  Nebitno
|
Jesi i ti neki stranacki vojnik pa ne kuzis sto pises?
Osim sto ce se vjerojatno i zaposliti netko u dispecerskom centru, na implementaciji, odrzavanju i slicno, ovaj projekt bi mogao donijeti ustede. Naravno sve ovisi o tome koliko se vremena i novca danas gubi na semaforima, koliki je ukupan iznos investicije te koliko ce ovo ubrzati protok, ali moguce je da ovakav sustav donese ustede.
Ako su ustede vece od troskova projekta - moze se reci da je osim izravno ustedjenog vremena, projekt za posljedicu imao i neizravno ustedjeni novac... kojim se onda mogu npr. povecati place, kupiti autobusi i tramvaji, ili cokolada djetetu, ako je novac na gorivo dok stoji na semaforu ustedio obican gradjanin. |
|
_________________ Omnium gadgetum mecum porto! |
|
|
 |
oftopik
Ukupno postova: 431 Spol:  Nebitno
|
kojim se onda mogu npr. povecati place, kupiti autobusi i tramvaji, ili cokolada djetetu, ako je novac na gorivo dok stoji na semaforu ustedio obican gradjanin.
|
da, da, bit će prije ipak samo čokolada djetetu |
|
|
|
|
 |
Leteci mungos
Ukupno postova: 6728 Lokacija: Priory of Semen Spol:  Nebitno
|
To ne znamo ni ti ni ja. Znamo samo ono sto pise, a to je da postoje poprilicne ustede na vremenu. Za konacni sud bi valjalo znati sve pojedinosti projekta - koliko ce kostati uvodjenje, koliko bi kostalo odrzavanje/vodjenje, koliko su stvarne ustede.
Bilo bi dobro kad bi se napravio pilot projekt u nekoliko dijelova grada, odabranim ulicama i krizanjima i sl. |
|
_________________ Omnium gadgetum mecum porto! |
|
|
 |
dino_bno
Ukupno postova: 1157 Spol:  Muško
|
Ovo ne zvuci lose. Ne znamo kakvo je stanje sada i koliko se sada gubi vremena na tome [vjerojatno su mjerili], ali kontam da bi moglo biti neke ustede [neka nakon pustanja sustava objave rezultate] na vremenu, ali i novcu.
Ako je usteda u javnom prijevozu za 20%, to znaci da bi autobusi i tramvaju mogli dolaziti 20% ucestalije, a to nije bas zanemarivo - ako je na jednoj liniji u pogonu 5 tramvaja, na ovaj nacin bi mogli prevoziti putnike kao da ih je 6. Usteda na jednom tramvaju + struja + place i ostali troskovi.
|
Slazem se |
|
|
|
|
 |
 |
|