Desetak godina
Osječani čekaju
prometnu preregulaciju u središtu grada, Retfali i Donjem gradu, a aktualna je gradska vlast naslijedila
manjkavu studiju i problem krenula rješavati od početka. Upravo traje
stručno prometno dorađivanje, pojašnjava dogradonačelnica
Danijela Lovoković,
deset ključnih točaka. Riječ je o prometnim “detaljima” i kapitalnim zahvatima koje
Grad ne može riješiti bez potpore velikih investitora i riješenih imovinsko-pravnih odnosa.
- Problem prometne preregulacije traje deset godina i, unatoč mome optimizmu i s obzirom na volju Grada, teško je predvidjeti kad će biti riješen, jer mnogo ovisi o strukturama višim od Grada, kojima treba vremena da se razbude i shvate kako to doista treba riješiti - kaže dogradonačelnica.
Govoreći u kojoj je trenutno fazi rješavanje prometne preregulacije, Lovoković pojašnjava:
Temeljem Studije razvoja prometa na području Grada Osijeka, koju je izradio Institut prometa i veza Zagreb, a Grad platio 1,008.000 kuna, održan je sastanak više uključenih institucija i odlučeno je da je nužna korekcija studije s dorađivanjem prometne regulacije, a onaj tko ju je izradio priznao je pogrešku. Opet je nedavno održan sastanak s predstavnicima izrađivača, prometne struke policije, Grada, Elektromodul-prometa i upravo se dorađuje deset ključnih točaka, primjerice usuglašavanje stručnog stava o lokacijama dozvoljenog lijevog skretanja, no ostaje najveći problem - prometni čepovi u špicama u Ulici sv. L. B. Mandića kod pružnog prijelaza gdje treba izgraditi podvožnjak, a uz njega je vezan plan gradnje dviju cesta.
Intrazonska cesta
- Grad nije toliko jak financijski niti ima ovlasti i trebamo pomoć Hrvatskih željeznica, Osječko-baranjske županije... Problem je vezan uz intrazonsku cestu za čiju realizaciju treba izvlaštenje, ulaženje u posjed ondje gdje je “Bijelić”, a za rješenje treba dogovor s HŽ-om i Intersparom kako bismo mogli napraviti prometnicu koja će ići uz Anino groblje, zapadno, do Marjanske ulice. To nije sve jer, da bi radovi počeli, treba osposobiti S-cestu, koja prolazi zemljištem u sudskom sporu (tzv. Šeperova pustara), bez koje je nemoguće zatvoriti promet Ulicom sv. L. B. Mandića, zaključuje Lovoković.
Tekst: Nevenka Špoljarić/Glas-Slavonije.hr
Foto: Cacan/foto-arhiv 031