Tko sam
zakrpa rupu na cesti pred svojom kućom, bolje mu je da ne traži nikakvu
naknadu za svoje troškove i trud, jer bi takav potez mogao samo dodatno
koštati.
Naime, ne samo da se ne treba nadati naknadi troškova, nego se može i suočiti s
kaznom, jer cesta koju je
zakrpao nije njegovo vlasništvo! Nije u tom slučaju riječ o "običnom" javnom dobru, nego prometnici kod koje su pravila gradnje znatno rigoroznija. Stoga stanovnicima jedne ulice rubnog dijela grada, koju je dugo karakterizirala više duboka nego široka, no vozačima izuzetno neugodna
rupa, bolje je da -
šute. Njima je bilo dosta čekanja nadležnih službi, te su uzeli stvar u svoje ruke i
uklonili neugodnu "zamku" na cesti i buku pod prozorom. Ipak, u neformalnom razgovoru doznajemo u gradskoj upravi, premda je došlo do
povrede prava vlasništva, ako je riječ o manjem "zahvatu", građani ipak neće biti
kažnjeni. Pročelnik Upravnog odjela za komunalno-stambeno gospodarstvo i promet,
Milan Kamenko, pak, poziva da se svaki takav nedostatak prijavi tom gradskom odjelu.
-
"Tehnički, može se dobiti kazna, jer se ne smije bez dozvole bilo što raditi na javnom prostoru, posebice kada je riječ o radovima na prometnici. Svaka intervencija, kao i rupa, može uzrokovati razne opasnosti. Pozivam građane da ne uzimaju stvar u svoje ruke, nego neka zovu nadležne. Bez obzira na to što se to može protumačiti i kao pomoć Gradu, bolje je i sigurnije da se malo strpe" - kaže
Kamenko, uz dodatak da se nada kako nitko nije asfaltiranu cestu krpao betonom.
Ležeći policajci u vlastitom aranžmanu
Bilo je, otkriva
Kamenko, različitih slučajeva građanskih "intervencija" na prometnicama:
"Neki su čak sami pravili ležeće policajce - takvi su se pojavili u Retfali. Češći su slučajevi kada praveći prilaz svojoj kući, građani malo "poprave" kolnik, a ponekad zbog toga gradske službe moraju intervenirati. Podignu visinu nogostupa, promjeni se smjer toka vode koja zatim ugrožava susjedne građevine", kaže
Kamenko, te dodaje kako se to događa i kod gradnje novih zgrada gdje se ispravci traže već kod tehničkog pregleda.
Autor:
Mario Mihaljević/Glas-Slavonije.hr