
Iako je
knjiga žalbe osječkog
Doma zdravlja potpuno prazna i kako kaže ravnatelj ove ustanove
dr. Rudika Gmajnić skuplja prašinu, prema
Izvješću povjerenstva za zaštitu prava pacijenata Osječko-baranjske županije na liječnike ove ustanove prošle je godine bilo
šest pritužbi. Sve slučajeve razmotrilo je
stručno povjerenstvo Doma zdravlja i utvrdilo da ni u jednom slučaju
nije bilo povrede prava pacijenta.
- Tri pritužbe upućene su pismeno nama, a tri su izravno poslane Ministarstvu zdravstva. Riječ je o slučajevima gdje su pacijenti bili ljuti jer im doktor nije želio dati bolovanje, zatim zbog slučaja u kojem liječnik nije želio prepisati lijek koji je preporučio specijalist i slučaja u kojem se pacijent žalio na neljubaznost medicinske sestre. Imamo i jednog pacijenta koji se svake godine žali nekoliko puta i to izravno Ministarstvu. On ima bolesnu majku, a i sam je bolestan i žali se na sve - od toga da je temperatura u vozilu sanitetskog prijevoza preniska, do inzistiranja da mu se majku Hitnom pomoći vozi stomatologu, te da mu izabrani liječnik dolazi kući dva puta dnevno dati injekciju. Do sada ga je već sedam liječnika odbilo nastaviti liječiti, te sada ima liječnika po službenoj dužnosti, priča dr. Gmajnić.
Prošle godine nije bilo ni jedne pritužbe na
Ljekarne Osijek,
Zavod za javno zdravstvo, niti polikliniku
Suvag. Hitna medicinska pomoć imala je jednu tužbu zbog navodnog nekorektnog rada liječnice, a stručno vijeće zaključilo je da je liječenje ipak bilo u skladu s pravilima struke. Zanimljivo je da
KBC Osijek Povjerenstvu, ni
Savjetu za zdravstvo nije želio dati precizne podatke o pritužbama na ovu ustanovu. Tako u njihovom izvješću stoji tek općeniti podatak da je broj pritužbi u prošloj godini u odnosu na prethodne manji. Većina pritužbi izrečena je zbog
nepoznavanje postupka liječenja, a zabilježena je i
loša komunikacija liječnika s pacijentima.
Godišnje 50 usmenih pritužbi
- U Domu zdravlja smatraju da ovi izvještaji ne pokazuju pravu sliku i da se pacijenti znatno više žale. Moje iskustvo pokazuje da se puno tih pritužbi riješi u osobnom razgovoru odmah i to čak i do 50-ak slučajeva godišnje. Prije nekoliko dana imali smo incident s pacijentom koji je došao na UZV, ali mu je dopunsko osiguranje isteklo. Morao sam muški intervenirati, jer je želio fizički nasrnuti na doktoricu i sestru i psovao je sve redom. Na koncu smo sve riješili, ali takav slučaj neće završiti u izvješću iako je takvih situacije tijekom godine više, objašnjava Gmajnić.
Tekst: Nefreteta Zekić/Glas-Slavonije.hr
Foto: Goran Flauder/foto-arhiv 031