
Proteklih godinu dana
postupno se zaustavlja poratni drastični
pad broja prevezenih putnika u gradskom prijevozu.
Nekada je GPP u Osijeku, prigradskim naseljima i susjednim općinama prevozio
gotovo 12 milijuna putnika godišnje, 2007. godine prevezeno je približno 9 milijuna putnika, a nedavno je gradonačelnik
Krešimir Bubalo izjavio kako je
tijekom 2009. godine u Gradskom prijevozu putnika Osijek
povećan broj prevezenih putnika
za 241.000 osoba.
To je dobra vijest za gradsku tvrtku koja se bori s milijunskim manjcima. Putnici kažu kako su se, na popularniji gradski prijevoz, ove zime odlučili zbog smanjene platne moći, nedostatak parkirališta u gradu, ali i proširenje tramvajske mreže te zbog udobnijeg prijevoza novim autobusima koji nisu ostajali smrznuti u remizi.
Broj putnika GPP-a povećao se zbog smanjenih cijena dijelu putnika umirovljenika s nižim primanjima, proširenja tramvajske mreže i povećanim frekvencijama polazaka u 1. i 2. zoni (pokretanje tarifne unije s Panturistom).
Radnim danom GPP preveze više od
40.000 putnika, a u to nisu uračunati putnici koji se voze u sklopu tarifne unije. No,
Hoće li GPP, obzirom na najavljeno poskupljenje struje te time veći trošak u poslovanju,
predložiti Gradu poskupljenje prijevoza?
- Povećani broj putnika omogućio je GPP-u zadržavanje pristupačnih cijena, unatoč povećanju cijena goriva, struje i drugih troškova poslovanja. Racionalizacija poslovanja je imala značajniji utjecaj na poslovanje: projekt tarifne unije, prodaja mjesečnih karata na Tisku, transparentna javna nabava, smanjenje broja radnika i ukupnih izdataka za plaće, odgovara
Medić.
Na liniji višnjevac-zeleno polje u danu 16.127 putnika
GPP ostvaruje najveći prihod od prodanih mjesečnih karata za 1. gradsku zonu. Najveći broj putnika GPP preveze na tramvajskoj liniji Višnjevac-Zeleno polje, primjerice, 29. ožujka 2010. godine prevezeno je 16.127 putnika, pojašnjava
mr. Igor Medić, GPP-ov direktor.
Autorica:
Nevenka Špoljarić/
Glas-Slavonije.hr
Foto:
Daniel Antunović/
arhiva031