Autor |
Poruka |
Nandino
Ukupno postova: 5431 Lokacija: redakcija portala Osijek031.com Spol:  Muško
|
 Priče o zatvaranju suvenirnice "Vodena vrata", smještene u Turističkom informativnom centru, na Trgu Svetog Trojstva u Tvrđi, koje ovih dana kruže gradom, nisu točne. Tvrdi to vlasnik Mario Moro, no napominje da je potražnja za suvenirima u prva dva mjeseca ove godine slaba. Potvrđuje to Siniša Maurus, voditelj Turističkog informativnog centra, koji kaže da je u siječnju i veljači zabilježen pad broja noćenja, kao i dolazaka turista. Tako je noćenja bilo 3.000 manje, a dolazaka turista 1.000 manje nego u isto vrijeme prošle godine. No, tada je Osijek bio domaćin Svjetskog rukometnog prvenstva.
- Nadamo se da će najava dolaska kruzera, kao i školske ekskurzije, kojima je Osijek u proljeće tradicionalna destinacija, povećati potražnju za suvenirima, kaže Mario Moro. Uz mali broj turista, naš sugovornik kao problem ističe to što turističke agencije i turistički vodiči ne ostavljaju dovoljno vremena turistima za izvanpansionsku potrošnju, između ostaloga i za kupnju suvenira. A u suvenirnici u TIC-u turisti imaju što kupiti. U ponudi je više od 500 unikatnih suvenira, karakterističnih za Osijek i Slavoniju, od replike glave žene iz rimskog doba i rimskih novčića u obliku nakita, do čokanjčića, magneta, broševa, kožnih etuija, licitarskih srca, zlatoveza, šalica u znaku 200. godina slobodnog kraljevskog grada Osijeka, bakroreza s motivima turskog Osijeka. Ponudu su odnedavno obogatili magnetima, uramljenim fotografijama, šalicama s motivima fotografija Marina Topića i filmovima o Osijeku na DVD-u.
Tekst: V.Latinović/Glas-Slavonije.hr
Foto: Toni/foto-arhiv 031 |
|
_________________
 |
|
|
 |
Stella1989
Ukupno postova: 2929 Spol:  Žensko
|
Joj, kako ne volim kad ljudi baljezgaju bez veze, a nemaju pojma o čemu pričaju. Nisu turistički vodiči krivi za to. Zašto?
Naime, nijedna grupa nema isti program, kao ni isti vremenski raspon za neke desete stvari.
Evo pokazat ću na primjeru.
Prije 2 dana u Kopačkom ritu bila je grupa od 200 ljudi. Bili su podijeljeni na nekoliko manjih grupa i njihov program je bio takav da su u Tikvešu odslušali samo 10-ak minuta programa, a program inače traje dosta duže i obiđe se nekoliko objekata/lokacija u Tikvešu. U biti su se provozali brodom po jezeru Sakadaš i odmah zatim jurili u Tikveš, tamo nešto malo odslušali i onda otišli na ručak u restoran.
I zato je laž da to stoji do turističkih vodiča. Oni mogu maximalno skratiti program koji je inače predviđen da traje dosta duže, ali svejedno bude na knap.
Isto tako, kad su nekakve učeničke ekskurzije ili dolaze umirovljenici, ukoliko dolaze iz Zagorja ili nekog udaljenijeg mjesta ud Osijeka, Kopački rit im je zadnja destinacija i već su umorni, kunjaju i jednostavno ne mogu fizički izdržati toliko hodanje, pa dugo slušati i skoncentrirano pratiti program te se takvim skupinama program nastoji prilagoditi i skratiti kako bi im program bio zanimljiv, a ne suhoparan i naporan.
Tako je i u Osijeku. Za organizirana putovanja postoji predviđen plan i program kojega se treba držati. Ne mogu sad vodiči na svoju ruku reći: "Ajde, uzmite si pola sata, odite do suvenirnice...", ako tako nije u programu. Time se automatski kasni ne neke druge predviđene destinacije, a primjerice ako idu u Kopački rit, ne mogu ljudi iz Kopačkog mijenjati kompletan dnevni program zbog njihovog kašnjenja. Onda bi automatski sve sljedeće grupe morale čekati zbog ovih koji su kasnili. Zato i postoji itinerar iliti plan putovanja.
Kasne li na jedno mjesto, kasnit će i na drugo i onda nastane kaos. I zato mi je glupo kad vidim što pričaju oni koji vjerojatno nikad nisu radili posao turističkog vodiča ili im je bitna samo suvenirnica, a zaboravljaju da ti isti turisti imaju plan putovanja kojim se određuje kada su i gdje u odeređeno vrijeme. |
|
_________________ Ace Ventura: I'm ready to go in, Coach, just give me a chance. I know there's a lot riding on it, but it's all psychological. Just gotta stay in a positive frame of mind. |
|
|
 |
exHOP3on
Ukupno postova: 4356 Spol:  Muško
|
a i ti baljezgaš, pa logično je da ako prva grupa ima pol sata za suvenirnicu da će to imat i sve slijedeće grupe, tak da nema kaosa jer bi se i to u kratkom roku uskladilo... |
|
|
|
|
 |
Stella1989
Ukupno postova: 2929 Spol:  Žensko
|
Kao prvo, ne baljezgam jer se bavim tim poslom i znam kako to funkcionira. A za sve postoji plan i program u kojem stoji opis puta i vrijeme predviđeno za odmor, posjet određenim destinacijama, kao i vrijeme za kupovinu suvenira. Kao što sam u prethodnom postu napisala, nije vodič taj koji na svoju ruku određuje kad će se što raditi, već prvenstveno agencija koji sastavlja itinerar.
A ovo što pišeš da, ako jedna grupa ima pola sata za suvenirnicu, tako će i druga. Vidim da ne znaš o čemu pričaš, ali ne osuđujem te, pa ću ti pojasniti. Naime, svaka grupa nema isti program, kao ni agenciju kod koje su platili aranžman. Znači, svaka agencija ima svoj program po kojem radi, što znači da nije isti kao i kod svih agencija te neki možda imaju više vremena za neke stvari, a neki manje.
Ako jedna grupa ide npr. preko Panturista, a druga preko Generalturista, i još pogotovo ako im se program (uvelike) razlikuje, te svi imaju određeno vrijeme kada i na kojem mjestu trebaju biti, onda je problem ako na jedno mjesto kasne zbog neke druge grupe koja je nenadano pola sata bila na nekom (nepredviđenom) mjestu duže ili nekog XY faktora te im se program ili mora skratiti ili će im se program morati pomicati za tih pola sata. Tako dolazi do zavrzlama jer i ostali koji imaju u nekoj destinaciji predviđen obilazak u toliko i toliko sati, neće biti u mogućnosti proći program u navedenom vremenu i automatski se svima pomiče ili skraćuje program.
Tko ne radi taj posao, ne zna kako to može biti naporno kad skontaš da taj dan imaš 500 posjetitelja, a jedna grupa kasni i onda one ostale grupe automatski moraju kasnije početi s programom, a dolaze u vrijeme kada su najavljeni, ali će morati čekati zbog prethodne grupe koja je kasnila. Nije ni vodičima lako jer pored toliko ljudi moraš sve iskombinirati kako bi sve obavio kako treba, i da bi svi bili sretni i zadovoljni.
A dotični iz teksta koji je pričao o suvenirnici...ili nema pojma o poslu vodiča i kako sve to skupa funkcionira ili mu je ovo samo loš izgovor. Brigo moja, prijeđi na drugoga. |
|
_________________ Ace Ventura: I'm ready to go in, Coach, just give me a chance. I know there's a lot riding on it, but it's all psychological. Just gotta stay in a positive frame of mind. |
|
|
 |
exHOP3on
Ukupno postova: 4356 Spol:  Muško
|
znači nisu krivi vodiči nego agencije? |
|
|
|
|
 |
MacaPapucharica
Ukupno postova: 3162 Lokacija: tu. Spol:  Žensko
|
a i ti baljezgaš, pa logično je da ako prva grupa ima pol sata za suvenirnicu da će to imat i sve slijedeće grupe, tak da nema kaosa jer bi se i to u kratkom roku uskladilo...
|
Keksić, Stella je velikim dijelom u pravu.
Naime, postoji program koji se MORA slijediti. Program izrađuje agencija i taj program je zapravo ugovor između korisnika usluge (turističkog aranžmana) i agencije. Sve ono što je stavljeno u program, koliko suludo i besmisleno i natrpano ili ne znam šta bilo (to ovisi od agencije do agencije, (no najčešće se programi "prepisuju"), mora se ispoštovati, inače je to nepoštivanje ugovora i netko ih može tužiti, žaliti se i sl.
Tako da, ako, npr. piše da se predviđa odlazak kod tebe kući da se vidi tvoja gitara i samo jedna osoba iz grupe to želi, a nitko drugi ne, opet će se ići gledati tvoja gitara, jer tako piše u programu, a on se mora ispuniti.
Druga stvar, grupe ti ne dolaze poredu, jedna po jedna, kao na liniji u restoranu. Nekad dolaze u isto vrijeme njih nekoliko (daj Bože, što više ih počelo dolaziti), a Osijek je, nažalost, mnogima samo prolazna stanica i "gleda sa prolazno vrijeme" tj. kada treba biti na idućem odredištu. I Stella je tu apsolutno u pravu. Akonpr. grupa A ima dogovoren ručak u negdje u 13h, a grupa B na istom mjestu u 14h, onda kašnjenje grupe A od pola sata pravi problem ugostitelju i svima ostalima koji dalje imaju veze posredno i neposredno s tim kašnjenjem. A vjeruj mi, nijedan gost ne želi da mu se skraćuje vrijeme za obrok
Ono skraćivanje programa o kojem Stellla govori ne bi se smjelo provodti, ali, terija je drugačija od prakse i tu se mora biti snalažljiv i prilagodljiv i improvizirati. Međutim, za svako to "snalaženje" mogla bi se naći osoba koja bi kritizirala i tužila i to zapravo vodič radi na svoju odgovornost, riskirajući posljedice.
Ono što vodiči mogu napraviti je uputiti goste na suvenirnicu i preporučiti je, prije nego ima kažu da imaju pola sata za popiti kavu. (I ne daj Bože, skratiti vrijeme za kavu i WC)
Naši gosti su naime, još uvijek, većinom sa područja exYU gdje vlada mentalitet kafenisanja  i nije ima baš osobito do suvenira. A stranci su uglavnom sa cruisera koji imaju ajme pretrpan raspored kojeg se mora pridržavati, jer oni žele vidjeti sve u što manje vremena.
Mislim da je najveći problem u naslovu teksta, gdje je jedan dio izvučen iz teksta i naglašen, jer u tekstu stoji ovo:
" Uz mali broj turista, naš sugovornik kao problem ističe to što turističke agencije i turistički vodiči ne ostavljaju dovoljno vremena turistima za izvanpansionsku potrošnju, između ostaloga i za kupnju suvenira."
Naime, ovdje naglasak treba biti na agenciji, jer je ona ta koja pravi plan (najčešće). Gosti koji u grupama dolaze, najčešće dolaze preko agencije ili neke udruge.
Kad se ljudi budu sami organizirali i sami osmislili program i pozvali vodiča, onda će to biti drugačije.
Do tada mogu samo preporučiti da ljudi iz TIC-a, suvenirnice, HTZ Osijek i Udruge vodiča, predstavnici agencija (kao i svi oni kojih se to tiče) sjednu zajedno za stol i probaju probelm riješiti na zadovoljstvo svih zainteresiranih, a da gosti ne budu nezadovoljni. |
|
_________________ naivna k'o francuska sobarica |
|
|
 |
Stella1989
Ukupno postova: 2929 Spol:  Žensko
|
Kao što sam i napisala, agencije određuju plan i program putovanja. Vodič može nabubati to sve u 15-20 min, ali to onda ne bi bilo kvalitetno ni po programu, a pitanje je što bi uopće rekao turistima u relatovno kratkom vremenu jer nema baš malo toga.
Ne znam, kako se meni čini, stoji i do toga iz suvenirnice. Možda su mu cijene preskupe, možda se ljudima nešto ne svidi pa ne žele kupiti, možda su se istrošili već negdje drugdje.
Baš sad razmišljam o učenicima koji idu na ekskurzije. Kontam da ne dobiju baš previše para, a ono što dobiju vjerojatno će potrošiti na neke druge stvari. Kao da klince zanimaju suveniri tipa magneti ili broševi i sl. Oni koji su pri kraju osnovne vjerojatno kupe neku cugu pa se nalijevaju, pa im suveniri nisu baš ni zanimljivi.
Btw, Maco, ti znaš o čemu pričam. Kikiriki za tebe! ;9 |
|
_________________ Ace Ventura: I'm ready to go in, Coach, just give me a chance. I know there's a lot riding on it, but it's all psychological. Just gotta stay in a positive frame of mind. |
|
|
 |
MacaPapucharica
Ukupno postova: 3162 Lokacija: tu. Spol:  Žensko
|
ima ponešto pojma, ali mu/joj * se ne da.
žalosno je što svatko gleda samo sebe.
kad bi se problem pokušao sagledati iz svih kuteva, onda bi se, možda, mogao i riješiti.
* vrlo često novinari (najte se sad ljutiti, drugovi  ) ne napišu ono što je netko rekao, nego malo preoblikuju i onda se svašta dobije  |
|
_________________ naivna k'o francuska sobarica |
|
|
 |
MacaPapucharica
Ukupno postova: 3162 Lokacija: tu. Spol:  Žensko
|
Btw, Maco, ti znaš o čemu pričam. Kikiriki za tebe! ;9
|
hvala, Stella
gle, s tobom se možda i ne slažem u mnogim stavovima, razlišljanjima o stvarima u nekim drugim temama, ali mislim da nije ok da se kontrira samo zato što si ti nešto rekla
I ovdje si u pravu, i to treba priznati.
Svaka , čast, ako radiš, taj posao!
I ja sam vodič pa zato ponešto znam o tome, ali još nisam vodila pa neću sračkati bez veze.
sretno!
P.S.Keksić je dobar momak, naj mu uzeti za zlo  |
Zadnja promjena: MacaPapucharica; 04.04.2010. 13:43; ukupno mijenjano 1 put. |
_________________ naivna k'o francuska sobarica |
|
|
 |
Stella1989
Ukupno postova: 2929 Spol:  Žensko
|
@Maca...primjetila sam da je u dosta tema da ako ja nešto kažem, pojedinci me popljuju jer sam ja to napisala, a kad to netko drugi napiše onda je sve super...ali ne brine me to.
U ovoj temi sam htjela pojasniti da nije u redu da se pljuje po vodičima, i praktički laže, kad nisu oni ti koji sastavljaju program i ne ovisi sve o njima. Ali što ćeš, kad netko ili ne zna o tome poslu ili se samo trudi prebaciti krivnju na druge, umjesto nešto promijeniti u svojoj suvenirnici/poslovanju.
Btw, sretan Uskrs tebi i tvojima!
P.S. Ne uzimam nikome za zlo pa ni exHOP...zato sam i napisala da ga ne osuđujem. Iako me je znao u dosta tema popljuvati, ali neka...nisam cicija pa da stalno napadam k'o osa. Želim biti fer i ok prema svima i biti objektivna, a ne suditi po odnosima među forumašima. Ako je netko napisao nešto s čim se slažem, složit ću se, bez obzira tko to napisao.  Forum bi bio puno ljepše i ugodnije mjesto i bilo bi manje sukoba kad bi se svi trudili tako ponašati. |
|
_________________ Ace Ventura: I'm ready to go in, Coach, just give me a chance. I know there's a lot riding on it, but it's all psychological. Just gotta stay in a positive frame of mind. |
|
|
 |
MacaPapucharica
Ukupno postova: 3162 Lokacija: tu. Spol:  Žensko
|
U ovoj temi sam htjela pojasniti da nije u redu da se pljuje po vodičima, i praktički laže, kad nisu oni ti koji sastavljaju program i ne ovisi sve o njima. Ali što ćeš, kad netko ili ne zna o tome poslu ili se samo trudi prebaciti krivnju na druge, umjesto nešto promijeniti u svojoj suvenirnici/poslovanju.
|
da, slažem se s tobom.
trebalo je to napraviti.
međutim, ja i dalje mislim da je do koncepcije teksta i izvlačenja iz konteksta.
Naslov je komotno mogao biti drugačiji, ali onda to ne bi bilo zanimljivo.
Evo, kad jednog lijepog dana ja budem vodila, ja ću uputiti goste na kupovinu suvenira
off topic je, al nema veze...hvala i također  |
|
_________________ naivna k'o francuska sobarica |
|
|
 |
Stella1989
Ukupno postova: 2929 Spol:  Žensko
|
@Maca...naslov je mogao biti drugačiji, ali svejedno stoji u tekstu da su kao i vodiči krivi.
Btw, skrati im program maximalno koliko budeš mogla pa da pokupuju cijelu suvenirnicu NOOOOT!
Mislim da ti suveniri nisu nimalo jeftini...pa nije ni čudo što ljudi baš i ne kupuju. |
|
_________________ Ace Ventura: I'm ready to go in, Coach, just give me a chance. I know there's a lot riding on it, but it's all psychological. Just gotta stay in a positive frame of mind. |
|
|
 |
exHOP3on
Ukupno postova: 4356 Spol:  Muško
|
nisam ja krenu pljuvat po TEBI, bar ne u ovoj temi nego mi nema smisla to što ste obje rekle da ako prva grupa kasni ostale će imat odgođeno, zar nije logičnije i poduzetnije ubacit dio ugovora gdje bi pisalo: u slučaju većeg kašnjenja na neki dio programa se taj program izbacuje i vraća se 30 posto cijene istog. Nakon što bi se opekli par puta valjda bi malo bolje prilagodili programe.
Gledam na to sa poslovne i ekonomične strane i nema mi smisla, tak se to ne radi, tj. ne bi trebalo...
P.S. slažem se da je naslov izvučen iz konteksta, u tekstu je očito da se zapravo radi o puno više čimbenika... |
|
|
|
|
 |
Stella1989
Ukupno postova: 2929 Spol:  Žensko
|
nisam ja krenu pljuvat po TEBI, bar ne u ovoj temi nego mi nema smisla to što ste obje rekle da ako prva grupa kasni ostale će imat odgođeno, zar nije logičnije i poduzetnije ubacit dio ugovora gdje bi pisalo: u slučaju većeg kašnjenja na neki dio programa se taj program izbacuje i vraća se 30 posto cijene istog.
|
Kad bi bar bilo tako jednostavno... |
|
_________________ Ace Ventura: I'm ready to go in, Coach, just give me a chance. I know there's a lot riding on it, but it's all psychological. Just gotta stay in a positive frame of mind. |
|
|
 |
MacaPapucharica
Ukupno postova: 3162 Lokacija: tu. Spol:  Žensko
|
...nego mi nema smisla to što ste obje rekle da ako prva grupa kasni ostale će imat odgođeno, zar nije logičnije i poduzetnije ubacit dio ugovora gdje bi pisalo: u slučaju većeg kašnjenja na neki dio programa se taj program izbacuje i vraća se 30 posto cijene istog...
|
gledaš suženu sliku i sa stajališta gosta, naravno.
stvar je u tome da imaš više agencija i da boli ona stvar ove iz npr. Pero toursa što ovi iz Anđa toursa kasne. Oni svoj program sigurno neće mijenjati i vraćati novce zbog tuđe, ajmo reći, greške. A ovi iz Anđa toursa...znaš da je jako teško vraćati lovu, heheh
ma, to ti je puno kompliciranije nego što se čini, a ono što bi svakako trebalo je naći nekakav dobar način za rješavanje toga...ali, vjeruj mi, nije jednostavno...jel znaš da ti 20tak minuta ode na ulaženje/izlaženje ljudi iz busa? zvuči nevjerovatno, ali je tako. Pa jedan krene pišat pa zaglavi u WCu, drugi ide obaviti shopping nečega što nema u njihovom gradu, treći te ne sluša i trči unaprijed, četvrti se vuče, a ti ih cijelo vrijeme moraš požurivati pa se oni osjećaju kao ovce, a vi i dalje kasnite...
ma, komplikacija 100
ali, slažem se da se treba pokušati nešto promijeniti
jer ti programi nekada budu pre-pre-pretrpani i onda gostu nije ni do čega i ostanu im u sjećanju samo loše stvari...
bla  |
|
_________________ naivna k'o francuska sobarica |
|
|
 |
 |
|