Ako je
Proljetni sajam - Sajam poljoprivrede i prehrane krema osječkih sajamskih događanja, tada je i subota
najprestižniji dan kada se bilježe najveći posjeti.
Jučerašnji, drugi dan trajanja sajma započeo je
prezentacijom tematskih priručnika za poljoprivredna gospodarstva u organizaciji
Osječko-baranjske županije i
Poljoprivrednog fakulteta. Nastavilo se s radionicom
"Udruživanje i brandiranje voća u Slavoniji i Baranji" kroz primjer udruge
Klaster Slavonska jabuka i brenda
Dika. Prezentirani su podaci kako će već za godinu, dvije posve nestati potrebe da se na hrvatsko tržište uvozi jabuka. Tako misli i
Damir Karakaš, voditelj kvalitete u
AgroFructusu, tvrtki članici
Agrokorove obitelji, koja se bavi proizvodnjom, otkupom, skladištenjem i distribucijom svježeg voća i povrća.
- Naša tvrtka ima oko tisuću kooperanata iz cijele Hrvatske i sedam distributivnih centara od Opuzena do Donjeg Miholjca. Proizvodimo godišnje oko 70.000 tona voća i 80.000 tona povrća, što zadovoljava oko 70 posto potreba domaćeg tržišta. Zaključno za neke kulture, poput kupusa, krumpira i jabuka dosežemo gornju granicu domaćih potreba i neće biti potreba za uvozom - prognozira Karakaš.
Zanimljivi štandovi
Ako bi se posjetitelj odlučio zadržati uz ponudu
prehrane, teško bi "promašio" poveći izložbeni prostor
OPG Birovljević iz
Petrijevaca koji nude tradicionalne proizvode od mesa, ili pak cjelodnevnu degustaciju
Đakovačkih vina. Izlagači iz
Međimurja na Osječkom sajmu predstavili su svoje
ekološke proizvode. Među njima
Bernarda Orehovec mami na degustaciju proizvode slatke, slane i kisele zimnice.
- Riječ je o proizvodima zimnice dobivenim biodinamičkim načinom, što znači da smo povećali proizvodnju koristeći se pripravcima od sedam ljekovitih biljaka. Pri tome smo količinski proizveli istu količinu kao u konvencionalnoj proizvodnji - objašnjava Orehovec.
Posjećeni Pampas
Prolazeći kroz sajamske prostore, mogli smo čuti
komentare posjetitelja kako su očekivali ipak i nešto
niže cijene proizvoda ponuđenih na prodaju. No, nepobitno je kako se na sajamskom parkingu mogao vidjeti velik broj automobila s registracijskim pločicama izvan Osijeka, posebice iz
Vukovara,
Našica i
Đakova, kao i posjetitelja različite životne dobi, a na sajmu je bilo dosta i obitelji s malom djecom. Osjetilo se to i na pojačanoj potražnji za ugostiteljskim proizvodima, no sve je to zapravo ono što sajam čini sajmom. Sve je to i potvrda da je prostor na
Pampasu definitivno i od strane posjetitelja prihvaćen kao logičan sajamski prostor, što znači da osječke gradske vlasti više ne trebaju eksperimentirati s njegovim izmještanjem.
Tekst: Dario Kuštro/Glas-Slavonije.hr