Prije točno četiri godine direktor
Turističke zajednice Grada Osijeka
Damir Macanić govorio je o "
iznimno kvalitetnim" projektima turističkog tramvaja, gradskih pandura, fijakera, autokampa, ureda u Tvrđi…
Najavljujući svijetlu turističku budućnost Osijeka,
Macanić je
2006. godinu opisivao kao
prijelomnicu u turističkoj ponudi, godinu u kojoj će Osijek dobiti konkretne turističke sadržaje i to realizacijom spomenutih projekata, koji su već tada bili stari 10-15 godina. Dio spomenutih ideja realiziran je, ali teško je oteti se dojmu da je
turistički tramvaj, kao i
fijaker, potpunu promašaj. Kada pričamo o projektu pandura i ideji da dva komunalna redara svoj rajon obilaze odjeveni u povijesne uniforme te, uz svakodnevne poslove, naplaćuju "
bećarinu", opet možemo govoriti o promašaju.
Turistički se fijaker na ulicama može vidjeti samo
nekoliko puta godišnje, a
turistički tramvaj, u čiju su obnovu uložena znatna sredstva, više uopće
ne izlazi na ulice.
Pompozno najavljivan, rekonstruirani Škodin tramvaj iz 1926. godine u prvu je "
modernu" vožnju gradom krenuo krajem 2006. godine, isplanirane su redovite vožnje subotom za građane i turiste, tiskan je prospekt s detaljima o tramvaju, govorilo se kako se dobro uklopio u redoviti tramvajski promet. No, tramvaj opet skuplja prašinu, a građani su već zaboravili kako izgleda. Razlog - prespor je, ometa redovito prometovanje drugih tramvaja, nema interesa ni među građanima ni među rijetkim turistima, nisu napravljena najavljivana turistička ugibališta.
Prošlogodišnje
svjetsko rukometno prvenstvo,
europsko prvenstvo u streljaštvu te
gimnastički kup napunili su hotele i u Osijek doveli rekordan broj gostiju. No ove godine takvih velikih događaja nema, a u Turističkoj zajednici ne zavaravaju se da će uz propale projekte i bez svježih ideja napraviti čudo i spasiti sezonu. Tako očekivanja za 2010. godinu prvog čovjeka Osječke Turističke zajednice, Damira Macanića, nisu previše optimistična, a ponavljanje uspješne prošle godine može se smatrati nemogućom misijom.
U Turističkoj zajednici često znaju reći kako čine puno za turističku promociju Osijeka, no je li to “puno” zaista i dovoljno?
Osijek i dalje bez autokampa
- Zanimanje za kamp je veliko, šteta je ne uzeti novac, govorio je
Macanić početkom 2006. godine te najavio izgradnju autokampa s tri zvjezdice, najvjerojatnije kod katakombi. No autokamp u Osijeku još uvijek je samo priča, isto kao i dugonajavljivano parkiralište za turističke autobuse, koji još uvijek ulaze u Tvrđu te uništavaju kolnik i stvaraju gužvu.
Autor:
Ivan Sekol/
Glas-Slavonije.hr
Foto: cacan/arhiva031 (2006.)