U
2009. godini na području grada
Osijeka čak su
3.202 osobe prijavile
kršenje svojih
potrošačkih prava, što je
300 slučajeva više nego
godinu ranije, te
100 posto više nego u
2006. godini! Kako ističu iz
"Potrošača", ovi su podaci istovremeno
porazni i odlični.
- S jedne strane, podaci se mogu tumačiti negativno, kao da su se prava potrošača kršila više nego prošlih godina. No, s druge strane, povećanje broja zabilježenih slučajeva možemo gledati i kao povećanje svijesti građana o kršenju svojih potrošačkih prava, što je odličan pokazatelj dobrih rezultata našeg rada na edukaciji građana - kaže
Mira Brumerček-Lukačević iz "Potrošača".
Prema godišnjoj statistici ove udruge, Osječani su lani najviše bili oštećeni u sektoru
trgovine, a potom u sektoru
javnih usluga, među kojima je bilo najviše pritužbi vezanih uz
telekomunikacije.
- Kada govorimo o trgovini, u 2009. godini potrošači su najviše problema imali s ostvarivanjem prava iz jamstvenih listova, bilo da je riječ o nedostupnosti garantiranih servisa, predugom čekanju povratka robe sa servisa ili o nemogućnosti povrata novca za oštećenu robu. I kada je riječ o lošim javnim uslugama, u prvom redu telekomunikacijskim, također se ponajviše kao problem ističu na brzini sklopljeni štetni ugovori. Kada govorimo o pružateljima javnih usluga, podosta pritužbi Osječana bilo i na HEP, koji je više nego revan sa slanjem opomena za neplaćene računa, odnosno koji ih šalje odmah idućeg dana nakon datuma dospijeća plaćanja, kaže Brumerček-Lukačević.
Umirovljenike je lako prevariti!?
Također, velik broj slučajeva povrede prava potrošača odnosio se na sklapanje ugovora o kupnji izvan prodajnog mjesta prodavatelja, na kakvoj
prezentaciji ili na
štandovima u trgovačkim centrima. Tu su ljudi od nas tražili pomoć oko
raskidanja ugovora koje su sklopili na nagovor drugih ili bez dobro proučenih uvjeta. U ovoj je skupini bili najviše prevarenih
umirovljenika, koji su najlakša meta takvom tipu trgovaca.
Tekst: I.Kukić Solar/Glas-Slavonije.hr