Unatoč najavama koje su sredinom godine stigle iz H
rvatskog restauratorskog zavoda,
Kužni pil ove godine ipak neće biti vidljiv turistima. Dapače, kako stvari danas stoje, slabe su šanse da
jedan od simbola Osijeka ove godine dobije bar koliko-toliko primjeren “plašt” umjesto ružnih i potrganih platna te postera s najavama folk koncerata i alkoholnih happeninga u gradskim lokalima.
Spomenik koji dominira
Trgom Svetog Trojstva, prema prijašnjim najavama voditelja projekta obnove
Alana Vlahova do prosinca je nakon godina rada konačno trebao biti potpuno obnovljen i predstavljen javnosti u svome novom ruhu. To se, međutim, potvrđeno nam je iz Konzervatrskog odjela, neće dogoditi.
- Kozervatorski odjel za restauraciju Kužnog pila ove godine osigurao 500.000 kuna iz državnog proračuna, no nažalost Agencija za obnovu Tvrđe nije dobila odobrenje resornog ministarstva, a Grad Osijek nije uspio pronaći sredstva. Zbog činjenice da nije bilo tih sredstava, projekt se neće uspjeti završiti ove godine - kaže pročelnica osječkog Konzervatorskog odjela
Ivana Sudić.
Za sljedeću godinu, dodaje, zatraženo je
200.000 kuna. Inače, njihovi stručnjaci redovito nagledaju napredak radova, koji su ovaj put, kaže, za razliku od obnove iz '70-ih temeljitiji. Upitana za
postere oko spomenika (donedavno je Pil skrivao reklamni pano jedne modne kuće s fotografijom atraktivne glumice) - kaže kako je za taj dio nadležan Grad.
Slaže se kako bi bilo ljepše da je, prema uzoru na brojne europske primjere, spomenik ograđen
platnom oslikanim samim spomenikom, no i da je
pristojna reklama poput one koja je postojala mnogo bolje rješenje od postojećeg stanja. Otkriva, također, kako je postojao dogovor s Gradskom upravom da će dio sredstava od takvog oglašavanja biti namijenjen obnovi, no da je za spomenik Grad dao samo “nešto sitno”. Iz Gradske uprave, međutim, neslužbeno doznajemo da, ako je dogovor i postojao, ugovor izgleda - nije.
Tekst: Mario Mihaljević/Glas-Slavonije.hr