Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Barutana 09: koncert Azot & Fremaux + glazbeno-plesna predstava '0 IX III/XC-LX-XC'

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 65895
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 15.10.2009. 9:43 
Naslov:  Barutana 09: koncert Azot & Fremaux + glazbeno-plesna predstava '0 IX III/XC-LX-XC'
Od 17.10.2009. 20:00 do 18.10.2009. 20:00 (uključivo)
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

U nastavku programa "Barutana 09", koji se održava tijekom listopada i studenog u Barutani (Tvrđavica 192, Osijek), u subotu i nedjelju 17. i 18. listopada 2009. održat će se koncert i glazbeno-plesna predstava.

U subotu, 17. listopada, na repertoaru je koncert Azot & Fremaux, s početkom u 20 sati.

Glazbeno-plesna predstava Udruge profesionalnih plesnih umjetnika "Puls" (Zagreb) "0 IX III/XC-LX-XC" na redu je u nedjelju, 18. listopada, također u 20 sati.

Prošlogodišnji miljenici publike u glazbenom programu Barutane, sve aktivniji zagrebački elektroakustički drone trio Azot, vraća se i ove godine pred osječku publiku (17. listopada). Azot ponovno obećaje iskustvo novog načina doživljavanja glazbe, uz izvođenje koje se "više uopće ne odvaja od njenog stvaranja, ne predstavlja se i ne prodaje ničim osim zvukom samim". Azot je, osim nastupa na nizu koncerata u sklopu festivala Žedno uho i programa Explicit music, gdje su bili predgrupa umjetnicima poput Tetsuo Furudate, No Neck Blues Banda, jgrzinicha ili Kontakt der Junglinge, te nastupa u Zadru i Osijeku, osnivač jedinog zagrebačkog festivala drone, minimalističke i elektronske glazbe - Sine Linea. Iz njihovih nedavnih nastupa izdvajaju se nastup u Grazu na koncetu posvećenom Johnu Cageu te izvedba akustičko-vizualnog performancea "5,7 po Richterovoj ljestvici" u organizaciji Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu.
Skriveno: 
AZOT

Zagrebački elektroakustički drone trio Azot nastao je prije tri godine iz želje za improvizacijom zvuka kao neponovljive linije kontakta u prostoru, najprije nadahnut tzv. onkyo stilom elektronske improvizacije (Yoshihide Otomo, Keith Rowe). Ovaj je stil pokušao ukinuti vrijeme između proizvodnje i prezentacije glazbe, čineći na taj način glazbenika posebno neprimjetnim, omogućujući mu vrijeme za posebnu koncentraciju prema zvuku čime se kvaliteta glazbe u cjelini povećava. Ovi principi prilično su pročistili načine doživljavanja glazbe te tako i njeno izvođenje koje se ovdje više uopće ne odvaja od njenog stvaranja, ne predstavlja se i ne prodaje ničim osim zvukom samim. Azot je s vremenom, kroz redovite susrete članova, razvio i proširio ovaj osnovni princip unoseći u svoj glazbeni svijet kontinuirani, koncentrirani – «prazni» zvuk – drone koji u svojim svjesnim minimalnim promjenama daje najjasniju podlogu za kretanje u ovom prostoru. Članovi grupe u nastupu koriste velik broj instrumenata (gitarske pedale, e-bow gitare, analogni sintisajzer, laptop, field recording, metalne perkusije, «vintage» elektronske orgulje) svjesno «zanemarujući» vlastito glazbeno obrazovanje, nastojeći otkriti osobni zvuk koji jedino može nastati u susretu sa pravim zvukom njihovih instrumenata. Ova drone koncepcija najbliža je onoj koju je pokrenula kompozitorica Eliane Radigue, ali i koncepciji frekvencijske buke, podvlačeći je toplim bojama doom metal stila. Na ovaj način Azot je napravio evolutivni umjetnički iskorak prema «totalnoj» glazbi u kojoj izbor instrumenta i stila ovisi jedino o trenutku, raspoloženju, koji se onda pretaču u komunikaciju koncentriranih zvučnih subjekata.

Osim niza koncerata u sklopu festivala Žedno uho i programa Explicit music gdje su bili predgrupa umjetnicima poput Tetsuo Furudate, No Neck Blues Banda, jgrzinicha ili Kontakt der Junglinge, te nastupa u Zadru i Osijeku, članovi Azota su i osnivači jedinog zagrebačkog festivala drone, minimalističke i elektronske glazbe Sine Linea. Od zadnjih nastupa izdvajaja se koncet u Grazu posvećen Johnu Cageu, te sudjelovanje u performanceu Richter u organizaciji Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu u sklopu Noći muzeja.




Uz Azot, Barutana će iste večeri (17. listopada) ugostiti i sound projekt Fremaux iz tima Jeanne Fremaux, koji radi na području između elektroakustike i glitch-pop muzike, a koji je također već nastupio pred osječkom publikom. Projekt je započet sredinom 2000. godine, i tvori specifičnu mješavinu elektronskih muzičkih žanrova ukidajući strukturu pop kompozicije zbog finalnog rezultata visoko strukturirane estetizirane buke. Glazba Jeanne Fremaux objavljena je na nekoliko kompilacijskih CD-ova, od kojih je najznačajniji Leonardo Music Journal 12 CD Pleasure from Gdansk to Dawn: Eastern European Music.
Skriveno: 
FREMAUX

Sound projekt Fremaux je dio tima Jeanne Fremaux, koji radi na području između elektroakustike i glitch-pop muzike. Projekt je započet sredinom 2000. godine, i tvori specifičnu mješavinu elektronskih muzičkih žanrova ukidajući strukturu pop kompozicije zbog finalnog rezultata visoko strukturirane estetizirane buke.

Glazba Jeanne Fremaux je objavljena na nekoliko kompilacijskih CD-ova, od kojih je najznačajniji Leonardo Music Journal 12 CD Pleasure from Gdansk to Dawn: Eastern European Music.




U nastavku programa (18. listopada), Barutana će ugostiti multimedijalni plesni performans "0 IX III / XC-LX-XC" autorice Katarine Đurđević koji je prvi puta izveden u okviru 25. muzičkog biennalea u Zagrebu, a radi se o svojevrsnoj prilagodbi predstave "093/90-60-90", premijerno izvedene prošle godine te nagrađene nagradom publike na Platformi mladih koreogarafa 2008. Koreografkinja i plesačica Katarina Đurđević suosnivačica je i umjetnička voditeljice
Udruge profesionalnih plesnih umjetnika "Puls", koja je zajedno s Muzičkim biennaleom producirala predstavu "0 IX III / XC-LX-XC". Koreografkinja je i autorica plesnih predstava: "Ograničen pokret" (2001.), "Sluh oka" (2002.), "Šuma Striborova" (2003.), "THC Pozitiv" (2004.), "Gdje mi je nestao pupak?" (2005.), "Mekoslon" (2006.), "093/90-60-90" (2008.), "Autoportreti" (2008.), "0 IX III/XC-LX-XC" (2009.).
Skriveno: 
0 IX III/XC-LX-XC
glazbeno-plesna predstava

Politika - UMJETNOST uspostavljanja kontrole, kriterija i pravila funkcioniranja društva… strateška društvena igra… Isto kao što je i UMJETNOST pronalaženje sebe, svog svijeta, svog umjetničkog djela, posve suprotnog iz mraka izdvojenog komadića svjetla, unutar te iste politike, unutar granica zadanog. Možda sebe katkad, za predah ipak odlučimo privremeno isključiti kao sudionika u datom sustavu. Ipak, još u Aristotelovoj sintagmi zoon politikon nula kao koncept ne postoji.

autorica i koreografkinja: Katarina Đurđević
aranžer i kompozitor glazbe: Robert Nappholz
plesačica: Adrijana Barbarić Pevek
scenografija: Igor Pauška i Katarina Đurđević
produkcija: Udruga profesionalnih plesnih umjetnika "PULS" i Muzički biennale Zagreb

Udruga profesionalnih plesnih umjetnika "PULS", Zagreb je republička strukovna udruga osnovana 2001. godine s ciljem okupljanja, ostvarivanja prava i afirmacije profesionalnih plesnih umjetnika. Od tada aktivno djeluje na području plesne umjetnosti s naglaskom na upotrebu elemenata hrvatske narodne baštine kao i na području edukacije plesnih umjetnika/ca. Udruga je organizirala veliki broj plesnih radionica i seminara te jedanaest cjelovečernjih plesnih predstava nastalih u suradnji sa domaćim i stranim umjetnicima i međunarodnim organizacijama / www.uppu-puls.hr /.

KATARINA ĐURĐEVIĆ (Zagreb, 1973.) koreografkinja je, plesačica suvremenog plesa i plesna pedagoginja. Završila je Školu suvremenog plesa Ane Maletić u Zagrebu (1991.), gdje je danas nastavnica. Suosnivačica je i predsjednica Udruge profesionalnih umjetnika “PULS“. Potpisuje koreografiju i scenski pokret za predstave “Tečaj odvikavanja od pušenja„ Roberta Raponje i “Petar Pan„ Mladena Vasaria te koreografiju i izvedbu u projektu saksafonista Claudea Delanglea “Električno popodne„ na 22. MBZ-u. Koreografkinja je i autorica cjelovečernjih plesnih predstava: Ograničen pokret (2001.), Sluh oka (2002.), Šuma Striborova (2003.),THC Pozitiv (2004.), Gdje mi je nestao pupak? (2005.), Mekoslon (2006.), 093/90-60-90 (2008.godine, predstava osvaja nagradu publike na Platformi mladih koreogarafa), Autoportreti (2008.), 0 IX III/XC-LX-XC (2009.)

ADRIJANA BARBARIĆ PEVEK (Zagreb, 1970.). Nakon zavrsene Škole suvremenog plesa Ane Maletic diplomirala je 1993.godine na Vlaamse Dansacademie - Brugge, Belgija. Profesionalno iskustvo stječe kao plesačica suvremenog plesa (Truus Bronkhorst & Marien Jongewaarp, Karina Holla, Bert Van Gorp...), koreografkinja i plesna pedagoginja u Belgiji i Nizozemskoj. Nakon povratka u Hrvatsku (2004) pleše,koreografira (Blamaža bla,bla,bla; Under standing under, Ciklus) i radi kao plesna pedagoginja. Zaposlena je u Školi suvremenog plesa Ane Maletic u kojoj predaje suvremene plesne tehnike, jazz plesnu tehniku i koreografsku kompoziciju. U koreografskom radu s učenicama srednješkolskog uzrasta višestruka je dobitnica prve nagrade na državnom natjecanju učenika i studenata glazbe i plesa. Vanjska je suradnica plesnog studia Gradskog kazalista „Zorin Dom“, Karlovac.

ROBERT NAPPHOLZ, Dubrovnik, 1970. Kompozitor, aranžer, producent, klavijaturist. Godine 1989. završava glazbenu školu „Luka Sorkočević“ u Dubrovniku. U Dubrovniku, pa potom i u Zagrebu, otvara glazbeni studio i kao producent, aranžer i kompozitor surađuje s mnogim glazbenicima iz Hrvatske i inozemstva. Od početka osamdesetih godina prati i usvaja razvoj elektroničkih glazbala i glazbene tehnologije (analogni sintesajzeri, sampleri, midi, sekvenceri) od analogne u digitalnu i natrag, te programiranje kao jednu od mogućih tehnika skladanja. U kazalištu GAVELLA bio je koautor glazbe i glazbenik - glumac, u predstavama Dundo Maroje, 1995 god. (režija. Krešimir Dolenčić) i Osam lakih komada, 1994. god. (režija: Nina Kleflin) Osnivač, klavijaturist i autor crossover grupe Fali V, s kojom izdaje dva autorska LP albuma Visočije od koljena (1999.) i Blud (2005.) za izdavačku kući Aquarius records. Autor glazbe za kazališnu predstavu Class Enemy autora Nigela Williamsa (Institucija, 2000. godine, redatelj: Borna Baletić). Najnoviji multimedijski projekt, na kojem je surađivao s međunarodnim umjetnicima, audiovizualni je spektakl pod nazivom Indeepandance - autori: Vittorio Cosma, Masbedo i Aldo Nove - izveden u Milanu, Arena Civica, od 12. do 14. rujna 2008.

O glazbeno-plesnoj predstavi "0 IX III/XC-LX-XC"
iz teksta "Svjetlosna pravila igre" Jelene Mihelčić:

„U okviru 25. muzičkog biennalea Zagreb izveden je multimedijalni plesni performans naziva 0 IX III / XC-LX-XC autorice Katarine Đurđević, suosnivačice i umjetničke voditeljice Udruge profesionalnih plesnih umjetnika Puls. Radi se o svojevrsnoj prilagodbi predstave 093/90-60-90 premijerno izvedene prošle godine, jer se na prvi pogled radi o istom uratku, no jedini su zajednički elementi samo scenografija i naziv, koji je za ovu prigodu ispisan rimskim brojevima. Performans je za vrijeme Biennala izveden u predvorjima Kina Europa i Teatra &TD.

U skladu s posebno aktualnom temom 25. muzičkog biennala Umjetnost-Politka, performans ilustrira međuovisnost plesača i politike unutar koje djeluje. Izvođačice Katarina Đurđević i Tamara Curić ulaze u interakciju s instalacijom Igora Pauške, već viđenom u spomenutoj predstavi iz 2008, a radi se o kvadru čija je gornja ploha podijeljena na nekoliko kvadratnih polja. Dodir osvjetljava pojedino polje (u stilu glazbenog videa Billie Jean Michaela Jacksona), a instalacija je ujedno i jedini izvor svjetlosti. Zvučnu podlogu skladatelja Roberta Nappholza čini na licu mjesta izrađena mješavina zvukova odnosno šumova, koje stvaraju same izvođačice s ponegdje ubačenim citatima iz medija.

Kretanje izvođačica ograničeno je prostorom instalacije, ali je njime ujedno i potaknuto, jer one istražuju mogućnosti pokreta koje nametnuta im instalacija zapravo otvara. Tako maksimalno iskorištavaju pokret, primjerice unutar samo jednoga polja ili oko instalacije pa sve do kombinacija kretanja svim poljima. Uvijek postoji zadano pravilo, uzorak prema kojemu je dopušteno plesati. Tako je u jednom trenutku izvedbe kretanje izvođačica po poljima upravljano pravilima kretanja šahovskih figura. Pritom svaki izlazak iz polja ostaje nevidljiv, u mraku, a svaki pokušaj kretanja unutar polja dobiva svoj komadić svjetlosti.

Postavljeni okvir izvedbe performansa implicira ograničenja koja na plesnu umjetnost postavlja kulturna politika, ali je možda još zanimljivije kako izvedba na vrlo jednostavan način pokazuje mogućnosti prilagodbe ljudskog tijela na prostorna ograničenja, odnosno simbolički, mogućnosti prilagodbe čovjeka na nametnuta pravila igre i pronalaženje vlastitog mjesta pod suncem. Osim toga, ono što nastaje kao produkt i što nam se na ovaj način daje na uvid a inače je nedostupno, jest zvuk - proizvod plesa, odnosno reakcija plesačkog tijela koje je inače šutljivo. Nastaje koncert čiji su instrumenti plesačka tijela s vlastitim odgovorom na ograničenja.

Naslov performansa, kako objašnjava autorica, ključ je za razumijevanje njegove povezanosti s temom Biennala. "Razlog što je (naslov) u rimskim brojevima je to što u rimskom zapisu ne postoji broj 0 i tu sam napravila poveznicu s temom Umjetnost-Politika, jer koncept nule u umjetnosti isto tako nije prihvatljiv. Odnosno, umjetnost koliko god se trudi biti izvan politike, ne može biti jer ne može raditi u ništavilu, tj. u nuli. Brojevi 90-60-90 su mjere, kako znamo, savršene žene, koja u biti u stvarnosti ne postoji. Isto tako sve političke opcije predstavljaju se kao idealne dok ne postanu izabrane političke opcije i te se mjere tada mijenjaju." (iz intervjua s autorima objavljenog na internetskim stranicama Biennala)

Moje je pitanje je li moguće šum koji nastaje u komunikaciji zamijeniti dijalogom kojemu je cilj obostrano razumijevanje strana, u ovom slučaju plesa, ali i politike?“

(© Jelena Mihelčić, KULISA.eu, 3. svibnja 2009.)


Organizator programa su Gradske galerije Osijek i udruga M-art iz Osijeka. Pokrovitelji programa su Ministarstvo kulture RH i Grad Osijek.

Gradske galerije Osijek
Fakultetska 7
tel. +385(0)31 320-980/-981
fax. +385(0)31 320-978
e-mail: [email protected]

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: