Tramvajska pruga koja jednim dijelom prolazi kroz sredinu
Divaltove ulice još uvijek zbunjuje vozače osobnoh automobila, ali zadaje glavobolje i vozačima tramvaja jer se (pre)često susreću sa situacijama kada im parkirano vozilo onemugućuje prolazak.
- Ima dana kada nemamo problema sa zastojima, ali događa se da u jednom danu imamo po tri ili čak četiri zastoja. U tom slučaju pozovemo policiju.
Usluga budućeg osječkog
“pauka” stajat će
400 kuna za premještanje i 24-satno čuvanje vozila. Za početno izmještanje vozila plaćat će se
200, a za svaki započeti dan čuvanja dodatnih
50 kuna. Cijene su niže nego u
Zagrebu ili
Rijeci, a identične
varaždinskim. Blokiranje i deblokiranje vozila plaćat će se
250 za osobne (započeto blokiranje
150) i
500 kuna za kamione, autobuse i radne strojeve (započeto
250 kuna). Ležarina će biti
50, odnosno
100 kuna dnevno.
- Vlasnik se poziva da pomakne vozilo što je u nekim situacijama znalo potrajati i do dva sata. Vozač je otišao na posao, na sastanak ili negdje pije kavu, a nama se u to vrijeme ozbiljno narušava vozni red. Ako policija dođe nakon što vozač napusti mjesto - nikome ništa, priča pedesetdvogodišnji
Miroslav Sertić, vozač tramvaja s 30 godina radnog iskustva, dodajući kako se svaki vozač dužan javiti se u
prometni ured i objasniti razloge zastoja.
Sertić je uvjeren da bi situacija bila drugačija da su kazne
strože i da grad ima "pauka", jer, kako kaže vozači znaju biti
nemarni i arogantni kada primijete da su loše parkirali. Do ozbiljnijih konflikata vozača automobila i tramvaja, srećom, nije dolazilo.
- Stresna situacija za sve vozače tramvaja je prolaženje pokraj vozila koja su preblizu parkirana uz prugu. Moramo izlaziti iz tramvaja i ocijeniti kakva je situacija, možemo li proći ili ne. U slučaju da loše procijenimo, ogrebemo ili više oštetimo parkirano vozilo štetu plaćamo iz vlastitog džepa. U tom smo pogledu loše zaštićeni, dodaje Sertić.
Osim nepropisnog parkiranja, doznajemo da veliki problem stvaraju vozači koji zanemaruju signalizaciju na
kružnim tokovima, te unatoč prednosti prolaska za tramvaj nastavljaju s vožnjom pritom riskirajući prometnu nesreću.
- Policija nakon dojave o zastoju izlazi na teren nakon čega se preko registracijske pločice pokušava doznati tko je vlasnik vozila. Potom ga obavještavamo da mora ukloniti vozilo, te mu službenici naplaćuju kaznu u iznosu od 300 kuna, pojašnjava
Marko Ćaleta, policijski službenik za prometnu preventivu
PU osječko-baranjske. Direktor GPP-a
Igor Medić ističe potrebu
podizanja svijesti vozača o problematici parkiranja.
- Zbog nepravilnog parkiranja dolazi do zastoja koji dovode do novih poteškoća. Ljudi se žale na nepravilne vozne redove, ljuteći se pritom na vozače tramvaja koji su u svemu najmanje krivi.
Tekst: Marino Delač/Glas-Slavonije.hr
Foto: Goran Flauder/arhiva 031