Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Građani ne žele “krezube” ulice i automobile u središtu grada!

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Nandino
Offline
Avatar

Ukupno postova: 5431
Lokacija: redakcija portala Osijek031.com
Spol: Muško Muško
Post Postano: 20.09.2009. 10:24 
Naslov:  Građani ne žele “krezube” ulice i automobile u središtu grada!
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Sve manje ulice u gradu treba pretvoriti u jednosmjerne, a slobodne trake ostaviti za parkiranje. Po uzoru na neke zapadnoeuropske gradove treba zabraniti promet u središtu grada, odnosno, za ulazak automobilom u središte naplaćivati visoku pristojbu.

Neki su to od prijedloga koje su građani upisali u Knjigu primjedbi i prijedloga postavljenu u gradskoj upravi u sklopu javne rasprave o izmjenama i dopunama Generalnog urbanističkog plana. Javna rasprava počela je 25. kolovoza, a traje do 23. rujna.

Bijela lađa

U Knjizi tek je nekoliko upisa, mnogo više primjedbi Gradu je stiglo u pisanoj formi, no novi GUP tema je mnogih razgovora; poduzetnika, zaštitara okoliša, “običnih” građana... Zeleni se, primjerice, pitaju zašto neke zelene površine postaju građevinske, a istovremeno se na drugim mjestima planiraju parkovi? Posebno ih, naravno, zanima sudbina područja bivše Bijele lađe.

- GUP štiti sve zaštićene i ostale gradske parkove. Osijek uz obalu Drave ima jako dobar ritam izgrađenog prostora i zelenila. Zeleni plato gdje je bila Bijela lađa je prekrasan zeleni prostor. Urbanistički natječaj je proveden još krajem '90-ih, temeljem kojega je izgrađen UPU središta grada. Tu je planiran projekt “Dravice”, koji, nažalost, nikada nije saživio. No, plan je sačuvao taj prostor, na kojemu se nije moglo gotovo ništa graditi. GUP predviđa mješovitu namjenu, koja uključuje i park i galeriju i poslovni prostor, te traži izradu detaljnog plana te mu ostavlja mogućnost kreativnosti - kaže dogradonačelnica Danijela Lovoković te dodaje da se donekle slaže sa Zelenima, no i pita se zašto tu ne bi bila, primjerice, podzemna garaža sa zelenim krovom?

Čuvati male ulice

“Krezube ulice”, termin je koji se često znao čuti upravo iz redova osječkih arhitekata - struka preporuča da svi objekti u ulici budu otprilike jednake visine, odnosno da postoji nekakav logičan slijed. Zašto onda, pitali smo, GUP predviđa smanjenje dopuštene visine u nekim ulicama gdje već postoje viši objekti?

- Stava smo da neke ulice u gradu, koje imaju dovoljan profil koridora - poput Divaltove, Strossmayerove ili Vukovarske - u kojima se visina zgrada ne osjeća kao prijetnja, treba “poravnati”. S druge strane, kada prođete Ružinom, Sljemenskom, Dalmatinskom, ili uličicama u Donjem gradu, među malim obiteljskim kućama samo se pojavi zgrada sa četiri kata, potkrovljem i mansardom. U ulicama koje mogu trpjeti visoku izgradnju ona se treba nastaviti, no male uličice ćemo svim silama čuvati - kaže Lovoković.

Vinogradska ulica jedno je od najaktualnijih pitanja vezanih uz novi GUP.

- Urbanistički standardi kažu da se uvijek između zona stanovanja i industrije stavlja tampon zelena zona. Zbog toga je Vinogradska uvijek navođena kao gospodarska zona. Tamo su objekti uglavnom izgrađeni bez dokumentacije ili prije '68. godine. Zatečeno stanje će biti legalizirano, no ova legalizacija nema veze sa strukom. Struka bi rekla “ne”, no ovo je životna priča i ja osobno mislim da tim ljudima treba izići ususret. No, mora im biti jasno što su s time dobili, da im se sutra pod prozorom može pojaviti nešto prljavo i bučno, kaže dogradonačelnica.

Upitana za Stadionsko naselje, ističe kako je i dalje veliki problem pitanje prelaska preko obilaznice.

Gdje će se se grad širiti u skoroj budućnosti? Prije svega, tu je već famozni projekt tzv. Juga 4. Riječ je o stambenoj zoni ukupne površine kao dva Sjenjaka.

Dogradonačelnica smatra da Osijeku danas nije potrebno širenje na lijevu obalu.

- Broj stanovnika u Osijeku od rata je pao, ali se standard življenja povećao, te nam treba više prostora. Broj automobila je veći za 150 posto no unatoč svemu, nema razloga da se Osijek širi na lijevu obalu.

Tekst: Mario Mihaljević/Glas-Slavonije.hr
Foto: Cacan/arhiva 031

_________________
Fight
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Frost
Offline
Avatar

Ukupno postova: 6403
Lokacija: EU
Spol: Muško Muško
Upozorenja : 1
Post Postano: 20.09.2009. 12:35 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Nandino je napisao/la: › nema razloga da se Osijek širi na lijevu obalu.

Tako je! Kronični nedostatak parkinga nije razlog ni za što osijek031.com smile

_________________
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
padobranac
Offline
Avatar

Ukupno postova: 1155
Lokacija: Osijek
Spol: Žensko Žensko
Post Postano: 20.09.2009. 13:22 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

prometovanje automobilima treba reducirati..
potencirati javni prijevoz i biciklizam..
eventualno graditi javne garaze gdje je to nuzno..centar grada zatvoriti za prometovanje, uske stambene ulice trebale bi imati pristup samo stanarima, tj parkirati bi mogli samo stanari, uz nekakve naljepnice..svim ostalima naplacivati parking petostruko..pa da vidis kako se razvije biciklizam i koristenje javnog prijevoza..

_________________
Ovakav, nemam nista protiv sebe. Ovakav, prasina uzvitlana.
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
padobranac
Offline
Avatar

Ukupno postova: 1155
Lokacija: Osijek
Spol: Žensko Žensko
Post Postano: 20.09.2009. 13:30 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

zona uz Dravu s obje strane je rekreacijska zona, i misljenja sam da tako treba i ostati..to je najvrijedniji prostor u gradu..u samom gradu jos ima puno mjesta za povecanje indeksa izgradjenosti povecanjem visine objekata tamo gdje to profil ulice dozvoljava..a sto se tice krezubosti ulica, urbanisticki je to potrebno puno preciznije definirati, tj uvjetovati lokacijskom dozvolom, svima lijepo propisati istu visinu vijenca i tip krova...pa Englezi definiraju i boju cigle, smjer pada krova, sirinu objekta, i onda dobijemo one ljupke ulice kao u Nizozemskoj ili Engleskoj..tamo su strogo definirane i boje stolarije, visina poda..a i struka ne degradira samu sebe kao kod nas..

_________________
Ovakav, nemam nista protiv sebe. Ovakav, prasina uzvitlana.
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Ingo
Offline
Avatar

Ukupno postova: 3470
Lokacija: Osijek
Spol: Muško Muško
Upozorenja : 1
Post Postano: 20.09.2009. 13:36 
Naslov:  Re: Građani ne žele “krezube” ulice i automobile u središtu grada!
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Nandino je napisao/la (Pogledaj post): › Po uzoru na neke zapadnoeuropske gradove treba zabraniti promet u središtu grada, odnosno, za ulazak automobilom u središte naplaćivati visoku pristojbu.


Zapadnoeuropski gradovi imaju par milijuna stanovnika ... a centar grada im je pola osijeka.

U Osijeku je vec sada zabranjen promet u sredistu grada, a samacka ulica nije srediste grada, nego ruglo i sramota grada.

Nadalje, osijek je specificno razvucen uz dravu, i svakako ima problema u komunikaciji istok-zapad, pa bi zatvaranje samacke i ulice republike stvorilo kolaps.

Centar grada i tako umire. za koju godinu vise osim banaka vise nece biti nicega.

Problem prometa u Osijeku ne postoji. Sve su ceste protocne osim manjih guzvi u spicama kad ljudi idu na i s posla. Svi koji misle drugacije, neka odu u Zagreb pa ce vidjeti sto je guzva.

Za 'krezube ulice' bi moja baba rekla 'kasno janko na kosovo stize' ... osijek je vec urbanisticki devastiran i malo toga se moze popraviti.

O zelenom osijeku necu ni govoriti. Ekocid je napravljen, a one cackalice koje su poboli na mjestima gdje je bilo drvece, suse se jer nema tko zaljevati.


Zadnja promjena: Ingo; 20.09.2009. 13:41; ukupno mijenjano 1 put.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Ingo
Offline
Avatar

Ukupno postova: 3470
Lokacija: Osijek
Spol: Muško Muško
Upozorenja : 1
Post Postano: 20.09.2009. 13:40 
Naslov:  Re: Građani ne žele “krezube” ulice i automobile u središtu grada!
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

padobranac je napisao/la (Pogledaj post): › prometovanje automobilima treba reducirati..
potencirati javni prijevoz i biciklizam..
eventualno graditi javne garaze gdje je to nuzno..centar grada zatvoriti za prometovanje, uske stambene ulice trebale bi imati pristup samo stanarima, tj parkirati bi mogli samo stanari, uz nekakve naljepnice..svim ostalima naplacivati parking petostruko..pa da vidis kako se razvije biciklizam i koristenje javnog prijevoza..


daj mi molim te objasni zasto ??

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
MissTake
Offline
Avatar

Ukupno postova: 8773
Lokacija: Somewhere over the Rainbow
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 20.09.2009. 14:18 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

treba zabraniti uopće promet osobnim automobilima po gradu. dakle samo dozvoliti gpp i taksiste da se vozikaju

nadalje, šamačkoj isto zamjeniti smjer kao ružinoj

e sad lijeva obala, napraviti golf teren
....
mene samo zanima tko je došao na briljantne ideje

_________________
► Play ♫♫♫ ılılllıllıı ♫♫♫ ılılllıllıı Pause ll

SVI SMO MI VUCO
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
morgan
Offline
Avatar

Ukupno postova: 3963
Lokacija: gone to North Pole
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 20.09.2009. 20:32 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Nandino je napisao/la: ›
no i pita se zašto tu ne bi bila, primjerice, podzemna garaža sa zelenim krovom?

mhhhm...zbog podzemnih voda....možda?jel ta žena ima kakvih građevinsko-arhitektonskih znanja?

_________________
Zašto bi se izlagali mamurluku? Ostanite pijani
Kad čovjek umre, ne zna da je umro, i to je samo teško drugima.
Isto je i kada je čovjek glup.
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
noj u bemveu
Offline
Avatar

Ukupno postova: 367
Lokacija: Guantanamo
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 20.09.2009. 23:19 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

grad je propao potpuno i ovdje vrijeme kao da je stalo.
izgleda očajno, prljav je (na što to liči trg?) i oronuo (fasade na antinom trgu 18 godina nakon rata još uvijek zijevaju rupama od gelera. al neka, imamo nordijsku stazu.), a ono što je nekad i bilo lijepo i čime smo se ponosili sada je devastirano, palo u zaborav, pregrađeno/zagrađeno/dograđeno/nagr(a)đeno zbrda-zdola, u nekom cigansko-cirkuskom stilu ili pak trešti narodnjacima.
pogled na osijek s lijeve strane: sjedi i plači.

a turistička ponuda - jad i bijeda.
kad mi dođu gosti, ne preostaje miništa nego da ih vodim u ilok, vukovar i kopački rit.
tamo makar nešto lijepo/zanimljivo ima za pokazati Neutral
jer za obilazak osječkih atrakcija i "atrakcija" dovoljno je 2-3 sata, max. i onda kopamo nos.

al neka
moj osijek pun je sunca, na dravi miran i tih..
(jest, kad je umro. od dosade.)

_________________
daj kiki-riki-riki, daj kiki-riki-riki, daj kiki-riki-riki, kikiriki daj!


tko je najbolji? NOJ! tko je najbolji? NOJ!osijek031.com smile
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
padobranac
Offline
Avatar

Ukupno postova: 1155
Lokacija: Osijek
Spol: Žensko Žensko
Post Postano: 21.09.2009. 10:15 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Ingo je napisao/la: ›
padobranac je napisao/la (Pogledaj post): › prometovanje automobilima treba reducirati..
potencirati javni prijevoz i biciklizam..
eventualno graditi javne garaze gdje je to nuzno..centar grada zatvoriti za prometovanje, uske stambene ulice trebale bi imati pristup samo stanarima, tj parkirati bi mogli samo stanari, uz nekakve naljepnice..svim ostalima naplacivati parking petostruko..pa da vidis kako se razvije biciklizam i koristenje javnog prijevoza..


daj mi molim te objasni zasto ??
ne ulazi mi se u strucnu raspravu ali evo..
Potrebne kolovozne povrsine za istovremeni prijevoz 1000 putnika za razlicita prijevozna sredstva:
- putnicki automobil 75.000 m2
- autobus 7.000 m2
- metro, vlakovi, schwebebahn, tramvaji i ostalo 500 m2

prometni ucinak:
- 47 % javni prijevoz
- 33 % pjesaci
- 19 % osobni automobil

slazem se da element pristupacnosti odlucuje o vrijednosti lokacije, ali povrsine potrebne za osobne automobile, a to je stalno u porastu, su prevelike a neefikasne..
Kad sam rekla neki europski gradovi, nisam mislila na milijunske, nego prije na neke recimo svedske ili svicarske, a koji imaju jako visoku kvalitetu zivota i uredjenja grada..
nadalje, stalno prometovanje automobila pored objekata spomenicke vrijednosti utice na njihovu stalnu devastaciju, a poslije se nema novca za njihovo uredjenje (recimo Tvrdja, Europske avenije..)..
e sad o tome da problem prometa ne postoji, tu se donekle slazem..s tim da se tu radi o pravovremenom djelovanju, tipa izgradnja obilaznice, pa nemamo velikih problema, medjutim, kako broj automobila konstantno raste, opet na vrijeme treba preduprijediti buduci problem prometovanja, nije grijeh da se o tome misli na vrijeme..

_________________
Ovakav, nemam nista protiv sebe. Ovakav, prasina uzvitlana.
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Frost
Offline
Avatar

Ukupno postova: 6403
Lokacija: EU
Spol: Muško Muško
Upozorenja : 1
Post Postano: 21.09.2009. 13:02 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Poticati biciklizam treba edukacijom i izgradnjom biciklističke infrastrukture. Ne drakonskim cijenama i kaznama.

_________________
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
padobranac
Offline
Avatar

Ukupno postova: 1155
Lokacija: Osijek
Spol: Žensko Žensko
Post Postano: 21.09.2009. 14:13 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

eh biciklisticka infrastrruktura je u izgradnji..
mada nedostatni su oni drzaci za biciklove ili parking za bicikle, toga treba posijat po cijelom gradu, ne vrijedi samo staza..
na zalost mislim da se nas narod nece drugacije educirati nego kaznama..

_________________
Ovakav, nemam nista protiv sebe. Ovakav, prasina uzvitlana.
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: