Završetak krovne konstrukcije i zatvaranje objekta novog
autobusnog kolodvora, prema procjenama građevinara, trebalo bi biti gotovo do kraja ove godine, a puštanje objekta u funkciju, očekuje se na
proljeće 2010. godine.
Iako je objekt prema prvobitnim planovima trebao biti završen još u veljači ove godine, izvođač projekta, tvrtka
Osijek-Koteks, koja je s
Gradom potpisala ugovor o javno-privatnom partnerstvu na
25 godina, prolongirala je otvaranje za ljeto ove godine. Zbog problema s armirano-čeličnom konstrukcijom u temeljima i krize na tržištu zbog kojih spomenuta tvrtka navodno ima problema s naplatom potraživanja, kolodvor još uvijek nije završen.
- Trenutačno se montira 6.000 četvornih metara čelične krovne konstrukcije, a do sada je montirano približno 70 posto. Dok se to ne završi ne možemo raditi ništa drugo, jer se i fasada ugrađuje u krovnu konstrukciju. Treba reći da u ovaj projekt Grad ne ulaže ni kunu, već je samo dao zemljište. Sav trošak snosi privatni investitor. Upravo je izvođaču u interesu da objekt što prije profunkcionira, moramo imati sluha, jer je gospodarska situacija u zemlji teška, te se odražava i na ovako jaku tvrtku, tvrdi arhitekt
Predrag Rechner, inače postavljen kao
nadzorni arhitekt na autobusnom kolodvoru.
Da Grad nije zadovoljan tijekom gradnje autobusnog kolodvora, ali i nekim drugim građevinskim izvedbama, koje je obavljao upravo Osijek-Koteks potvrđuje i činjenica da je gradonačelnik
Krešimir Bubalo zatražio sastanak s predstavnicima tvrtke u sljedeća dva tjedna kako bi se raspravilo o čak
sedam spornih točaka.
- Na rasporedu će biti rasprava o kolodvoru, ali i pješačkom nathodniku u Donjem gradu, uređenju okoliša oko dvorane Gradski vrt, rekonstrukciji Divaltove ulice i gradnji naselja na kraju Divaltove, ali i problemu Bijele lađe. Vjerujem da oko svega možemo pronaći kvalitetno rješenje, koje će biti u intersu Grada i Osječana, poručuje Bubalo.
- Između Panturista, GPP-a i Osijek-Koteksa još uvijek ne postoji dogovor oko cijena i toga tko će upravljati kolodvorom, rekao je nedavno gradonačelnik Bubalo. No, gradnja kolodvora utječe i na obližnji
Trg Lavoslava Ružičke, tvrdi dogradonačelnica
Danijela Lovoković.
- Novi most je prekrasan, a bio bi još ljepši da na Trgu nije parkiralište koje tu nije trebalo biti, jer je na prostoru današnjeg kolodvora već trebala biti sagrađena podzemna garaža. Bojim se da ćemo, kada se garaža konačno bude gradila, morati ponovno rekonstruirati cijeli Trg. Ovo popločenje je napravljeno za pješake, kaže Lovoković.
24 milijuna eura vrijedna je investicija gradnje autobusnog kolodvora
Tekst: Nefreteta Zekić/M.Mi./Glas-Slavonije.hr