Sedam novih
MAN-ovih autobusa i četiri manja
Peugeotova, vrijednih gotovo
deset milijuna kuna (1.320.000 eura), osječki je
Panturist u utorak, 1. rujna, pustio u promet na linijama što povezuju
Osijek s gradovima
Osječko-baranjske županije, te
Vinkovcima i
Vukovarom. Panturist ih je, kao sastavni dio
Veolia transporta – dijela istoimene korporacije iz
Berlina u čijem je vlasništvu – kupio na kredit, te ih planira isplatiti za sedam godina.
Svih 11 novih vozila zadovoljava sve standarde prema
Pravilniku o prijevozu školske djece, a osim njih prevozit će pripadnike
MORH-a, radnike i turiste. Na relacijama na kojima nema dovoljno putnika za nadpolovičnu popunjenost autobusa, prometovat će manja Peugetova vozila sa 17 sjedala, klimatizirana i s kliznim vratima. Iako im je zakonska obveza posjedovati najmanje
43 jednako licencirana i opremljena autobusa, Panturist ih ima dvostruko –
86, pa u svakom trenutku može nadomjestiti svakog od njih u slučaju kvara, ističe direktor
Predrag Ribić, ponosan što im je prosječna starost
11 godina, po čemu su znatno iznad hrvatskog prosjeka.
- Prošlih šest godina zamijenili smo polovicu voznog parka, a iduće godine nabavit ćemo novih 11 vozila. Najviše vozimo po četiri slavonske županije, gdje ostvaruju 80 posto svojih aktivnosti. Kako ne bismo svi vozili po pet, šest putnika, s našim partnerima prijevoznicima iz Vinkovaca, Vukovara i Požege dogovorili smo tarifnu uniju i reducirali polaske. Tako uvažavamo kupljenu voznu kartu bez obzira na to koji prijevoznik dođe, a onda međusobno prefakturiramo, kompenziramo i sl. S 1. rujna krenuo je i elektronički sustav praćenja koji nam omogućuje uvid u trenutačno stanje vozila, potrošnju goriva i ostale podatke, a uskoro namjeravamo uvesti i internetsku prodaju voznih karata, navodi Ribić.
Panturist zapošljava
278 ljudi, ima
120 voznih jedinica od kojih 90 posto čine MAN-ova i
NEOPLAN vozila, koja godišnje prijeđu
12 milijuna kilometara i prevezu
1,2 milijuna putnika. U prvih šest mjeseci ove godine prvi put je, nakon nekoliko godina poslovanja s gubitkom, pozitivno poslovao.
- Prijevoz putnika je uvijek bio niskoakumulativna djelatnost i ne možemo, poput banaka ili telekomunikacija računati na milijunsku dobit. Koristimo unutarnje rezerve i smanjujemo troškove, jer cijene više ne možemo povisivati i to se pokazalo kao dobar put, zaključuje Ribić.
Panturist ima
vlastiti servis u čiju je obnovu 2008. uložio
350.000 eura. Ovlašteni su servisirati MAN i NEOPLAN vozila, imaju regionalno skladište njihovih rezervnih dijelova i promptnu dostavu, servis za autogume i mobilni servis. Osim putničkog prijevoza, Panturist upravlja
turističkim agencijama u Osijeku, Vinkovcima i
Splitu, te s
osam autobusnih kolodvora u široj regiji.
O vlasniku Veoliji
Od 2006. godine Panturist je ušao u sustav međunarodne korporacije Veolia, prisutne u više od
60 zemalja svijeta. Bavi se energetikom, gospodarenjem vodama i otpadom, te prijevozom. Veolia transport ima više od
80.000 zaposlenih i
40.000 voznih jedinica – autobusni i taksi prijevoz, željeznički, tramvajski i trajektni. Najveći dio posla obavlja u
Njemačkoj,
Francuskoj,
Švedskoj,
Nizozemskoj,
SAD i
Australiji. Cijela korporacija zapošljava više od
300.000 ljudi.
Autor: Goran Flauder