Za donesenu
povratnu ambalažu potrošači više ne primaju gotovinsku naknadu u
Biljemerkantovim trgovinama koje obavljaju otkup, nego obračunati iznos naknade
mogu iskoristiti jedino u trgovini!
Najnovija odluka Biljemerkantove Uprave uslijedila je kao
zaštitna mjera u poslovanju zbog
neredovite isplate novčanih sredstava koje Biljemerkantu uplaćuje
državni Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Među kupcima na udaru i neugodno iznenađenima je Donjograđanka koja je u ponedjeljak u Biljemerkantovoj trgovini u Krstovoj ulici ostala zatečena viješću da za 20 boca neće dobiti 10 kuna gotovine, nego da iznos može zamijeniti kupnjom robe u protuvrijednosti naknade.
- Razljutilo me kad je trgovkinja rekla da u Biljemerkantu mogu predati boce, ali da povratnu naknadu moram potrošiti u trgovini! Smije li trgovački lanac uvjetovati gdje ću potrošiti vlastiti novac? Obično sam “sitniš” stavljala u djetetovu štednu kasicu - ogorčeno će
Ksenija.
- Zakon o zbrinjavanju ambalažnog otpada obvezuje trgovce da u svim objektima većim od 200 četvornih metara otkupljuju povratnu ambalažu, međutim Fond za zaštitu okoliša neredovno ispunjava obvezu povrata novca, kasneći s isplatom nekoliko mjeseci. To nam otežava poslovanje i praktično isplatom gotovinske naknade kreditiramo državni Fond, a to više ne možemo jer, od 280 trgovina u Slavoniji i Baranji, u 40-ak obavljamo otkup. Obustava isplate gotovine donositeljima povratne ambalaže vrijedi od 3. kolovoza i nužna je zbog zadržavanja prometa unatoč osjetnom opadanju. Moramo spriječiti otpuštanje radnika. Odluka ne obvezuje potrošača kamo će donositi ambalažu - pojašnjava
Marijana Geto, voditeljica Biljemerkantove maloprodaje.
- Bilo bi idealno da, umjesto većine trgovina koje nemaju skladišne uvjete za prihvat ambalaže, otkup u Osijeku obavljaju tvrtke otkupni centri s koncesijom. Naime, kamioni Unijapapira ne dolaze redovito po ambalažu jer im se ne isplati putovati zbog manje količine pa nastaje zastoj i danima zovemo skupljača neka odveze boce jer od potrošača više ne možemo primiti ni jednu bocu. U tom zastoju kupca ne zanima zašto ne može ostaviti boce i, nezadovoljan, krivnju svaljuje na trgovca, kaže
Marijana Geto.
Autorica:
Nevenka Špoljarić/
Glas-Slavonije.hr