Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Uvodi se 'kolektivna zaštita potrošača'

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Nandino
Offline
Avatar

Ukupno postova: 5431
Lokacija: redakcija portala Osijek031.com
Spol: Muško Muško
Post Postano: 23.05.2009. 17:13 
Naslov:  Uvodi se 'kolektivna zaštita potrošača'
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Hrvatski je sabor u današnjem nastavku sjednice raspravio prijedlog izmjena Zakona o zaštiti potrošača, za koji oporba tvrdi da više štiti trgovce nego potrošače.

- Tim se zakonom više štite trgovci od suvišnih troškova i zapošljavanja dodatnih radnika, ustvrdio je Zdenko Franić (SDP). Upozorio je da u Zakonu više nema obveze isticanja maloprodajne cijene na svakom proizvodu, ako je ona istaknuta na polici.

- To je korak unatrag. Odete li u neki diskont, ni u ludilu ne možete otkriti koja se cijena odnosi na koji proizvod, rekao je Franić, upozoravajući da je to suprotno i europskim direktivama.

Državna tajnica u Ministarstvu gospodarstva Tamara Obradović-Mazal odgovorila je kako ponekad nije moguće istaknuti cijenu na svakom komadu, primjerice kad je riječ o kruhu.

Naglasila je, međutim, da se uvodi obveza isticanja jediničnih cijena, kad se isti proizvod prodaje u različitim pakiranjima, s različitim brojem komada. Kupac će tako znati, primjerice, koliko košta jedna pelena i bit će mu jasno isplati li mu se više kupiti manje ili veće pakiranje, objasnila je državna tajnica.

Krunoslav Markovinović (HDZ) upozorio je pak na "evoluciju" zaštite potrošača, koji, podsjeća, prije nekoliko godina nisu mogli vratiti proizvod kupljen na sniženju, za koji su naknadno utvrdili da je neispravan.

Zastupnici su kao pozitivan primjer istaknuli presudu protiv proizvođača deterdženta "Ariel", za koji je utvrđeno da nije jednake kvalitete kao istoimeni proizvod koji se prodaje na Zapadu.

Predloženim zakonskim izmjenama uvodi se, među ostalim, "kolektivna zaštita potrošača". Time se omogućava pojedincima da u svoje ime, a u interesu zaštite svih potrošača, podignu tužbu na trgovačkom sudu protiv onih trgovaca ili njihovih udruženja, čije je postupanje u suprotnosti s propisima o zaštiti potrošača. To znači da će se učinak presude u korist jednog potrošača odnositi na sve potrošače i sve sudionike na tržištu.

- Na primjer, ako banke u svojim ugovorima o potrošačkom kreditu imaju odredbu koja se samo jednom potrošaču učini nepoštenom te on pokrene kolektivnu tužbu i uspije u tužbenom zahtjevu, sve banke će morati iz sličnih potrošačkih ugovora ukloniti takvu nepoštenu poslovnu praksu, objasnila je Obradović-Mazal.

Hina

_________________
Fight
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
bazooka_joe
Offline
Avatar

Ukupno postova: 3237
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 23.05.2009. 18:19 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Oho,bit ce da su neki tvrdoglavi inspektori bili po konzumima,pa sada rodjijaci moraju zakona promijeniti.
To su sigurno upali negdje u dalmaciji po konzumima,tamo cijene imaju cudne fluktuacije,cak i na dnevnoj bazi...
Josh jedan razlog za nastavak bojkota pederskog ducana.

_________________
"We've arranged a global civilization in which most crucial elements profoundly depend on science and technology. We have also arranged things so that almost no one understands science and technology. This is a prescription for disaster. We might get away with it for a while, but sooner or later this combustible mixture of ignorance and power is going to blow up in our faces." - Carl Sagan
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
KillaBEEZ
Offline
Avatar

Ukupno postova: 321
Lokacija: Grad na Dravi
Spol: Muško Muško
Post Postano: 23.05.2009. 20:58 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Ok je to, samo treba dobiti tužbu protiv npr. banke Smile
"Ariel" je samo jedna "riba u moru", postoji lepeza proizvoda istog proizvođača koji se razlikuju u kvaliteti, ovisno o tržištu na kojem se nalaze.

_________________
In omnia paratus.
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
marijuan
Offline
Ukupno postova: 302
Lokacija: Osijek
Spol: Muško Muško
Post Postano: 25.05.2009. 7:13 
Naslov:  Re: Uvodi se 'kolektivna zaštita potrošača'
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Nandino je napisao/la (Pogledaj post): ›
Krunoslav Markovinović (HDZ) upozorio je pak na "evoluciju" zaštite potrošača, koji, podsjeća, prije nekoliko godina nisu mogli vratiti proizvod kupljen na sniženju, za koji su naknadno utvrdili da je neispravan.


trla baba lan da joj prođe dan. kada prijašnji zakon ne funkcionira, idemo izglasati drugi čija će provedba biti kao i u prijašnjem, dakle nikakva. više od četiri godine se kiseli moj žalba protiv DCM-a koju sam podnio u zakonskom roku i naravno sukladno zakonu. osim obećanja kako će baš moj predmet riješiti iz mjeseca u mjesec, to se do danas nije dogodilo. toliko o svemu tome.

_________________
"Ljudi koji se boje umiru svaki dan. Hrabri samo jedanput." Paolo Borselino
http://zbogompameti.bloger.hr/
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
rođena u Osijeku
Offline
Avatar

Ukupno postova: 300
Lokacija: Osijek
Spol: Žensko Žensko
Post Postano: 27.05.2009. 11:20 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Mene samo zanima dokle će ići Zakon o zaštiti potrošača. Istina da se u našim trgovinama možemo nagledati svega i svačega, ali mene zanima tko misli zaštiti trgovce od potrošača kada isti idu po trgovini jedu, piju, kradu, fizički napadaju trgovce, a o verbalnim ispadima da i ne govorimo. Naše potrošače treba prvo educirati, jer kakav smo mi narod dolaziti će u trgovine vraćati prljave gaće jer ih žulja pasica.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
bazooka_joe
Offline
Avatar

Ukupno postova: 3237
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 27.05.2009. 12:51 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

rođena u Osijeku je napisao/la: ›
mene zanima tko misli zaštiti trgovce od potrošača kada isti idu po trgovini jedu, piju, kradu, fizički napadaju trgovce, a o verbalnim ispadima da i ne govorimo.


Jebote, jadni ti trgovci! Ja cijelo vrijeme mislim kako mi hoće oteti i zadnju paru iz džepa, kad ono - upravo suprotno, ja njima zapravo još štetu radim ulazeći im u trgovinu... Ovo je dašak svježine u razmišljanju potrošača.

rođena u Osijeku je napisao/la: ›
kakav smo mi narod dolaziti će u trgovine vraćati prljave gaće jer ih žulja pasica.


Živimo u jednoj od rijetkih zemalja u kojoj mi, iako je zakonom izričito definirano, neće svaki trgovac htjeti dati povrat novaca u roku od 8 dana. Zapravo, jako su rijetki oni koji daju.
Tako sam imao slučaj da sam u zagrebačkom ve-milu dobio ladicu za disk sa krivim sučeljem. Frajer ju nije htio zamijeniti ni pod razno izgovarajući se na to da sam ja trebao paziti što piše na kutijetini koja me čekala na blagajni. Oke, rekoh, daj mi povrat novaca. E, tu se lik tek nije složio, jer da to 'nije politika tvrtke'. Kada sam ga tražio potpisanu izjavu kako to 'nije politika tvrtke', frajer je istu otipkao (toliko je drzak bio) i odfurao poslovođi na potpis; 5 minuta kasnije eto ga kako gužva papir i izdaje mi potvrdu na bilo koju robu u protuvrijednosti 300 kn (ladica je koštala cca 280 kn)

_________________
"We've arranged a global civilization in which most crucial elements profoundly depend on science and technology. We have also arranged things so that almost no one understands science and technology. This is a prescription for disaster. We might get away with it for a while, but sooner or later this combustible mixture of ignorance and power is going to blow up in our faces." - Carl Sagan
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
rođena u Osijeku
Offline
Avatar

Ukupno postova: 300
Lokacija: Osijek
Spol: Žensko Žensko
Post Postano: 27.05.2009. 13:23 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Zaista ima situacija kada je povrat novca jedino "pravedno" riješenje, a trgovci ga izbjegavaju kao vrag tamjan. I sama sa par puta naletjela.
Ali to ne opravdava ponašanje pojedinaca , bezobrazluke i krađe. Poslovnu politiku određuje uprava trgovačkih društava, a ne pojedinci koji rade u trgovini, pa je iživljavanje na njima odraz krajnje frustracije i neodgojenosti naših potrošaća. Svako pravo za sobom povlači i neku obvezu, to je ono što naši potrošači ne mogu shvatiti.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
bazooka_joe
Offline
Avatar

Ukupno postova: 3237
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 27.05.2009. 13:38 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

rođena u Osijeku je napisao/la: ›
Ali to ne opravdava ponašanje pojedinaca , bezobrazluke i krađe.


Sveprisutni bezobrazluk je stvar odgoja i to ne želim uvlačiti u ovaj topic; dvije sam godine proveo radeći u jednom trgovačkom lancu, srećom kao tehnička podrška, ali dobro pamtim bezobrazan stav ljudi koji su nekako došli do broja informatike; kao da smo mi bili krivi za pokvarenu robu. Dođi pa reklamiraj!
Moja je firma stvarno bila fer glede reklamacija i povrata robe, ali bezobrazluk je rijetko izostajao.
No, ne želim sad o tome, neki ožiljci se ne bi smjeli vraćati na površinu... Very Happy

_________________
"We've arranged a global civilization in which most crucial elements profoundly depend on science and technology. We have also arranged things so that almost no one understands science and technology. This is a prescription for disaster. We might get away with it for a while, but sooner or later this combustible mixture of ignorance and power is going to blow up in our faces." - Carl Sagan
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: