Željeznička pruga koja prolazi kroz grad veliki je problem
Osječanima jer osim što su cestovni prometni pravci ispresijecani trasom, zbog čega nastaju prometni čepovi, vlakovi stvaraju nepodnošljivu buku.
Stoga su stanari
Sjenjaka odlučili pokrenuti inicijativu, a koju su podržali i stanari
Vijenca Ivana Meštrovića, da
Hrvatske željeznice uz trasu postave
zvukobrane - zaštitne barijere koje će smanjiti buku vlakova koja dopire u njihove stanove. Svojevremeno se, pričaju stanari najnapučenijih osječkih naselja, pričalo o izradi studije utjecaja buke na kvalitetu života građana, no ne znaju je li takva analiza uopće obavljena. Stanari zgrade na
Sjenjaku 48 smatraju da bi mjerenja, koja bi ako ne postoje
Grad trebao inicirati, dokazala da je buka željeznice neprimjerena i narušava kvalitetu života u gradu.
- Nije samo naša zgrada ugrožena bukom vlakova i bjesomučnim trubljenjem strojovođa zbog pješaka na pruzi ili prije prelaska preko ceste. Prodorni zvučni signali odjekuju cijelim gradom i danju i noću, a dok prolazi kompozicija vlaka u stanovima se ne može ni razgovarati. Jedva čekamo da gradska vlast pokrene projekt izmještanja željezničke trase. Mislim da će tek tada svi građani odahnuti - i mi stanari i vozači koji više neće čekati prolazak vlaka preko ceste - zajednički zaključuju stanari.
U Hrvatskim željeznicama, odnosno
Uredu Uprave Korporativnih komunikacija HŽ-a u Zagrebu, gdje smo pokušali u ime nezadovoljnih Osječana doznati postoji li mogućnost da HŽ, kao što se to radi na autocestama, postavi barijere doznajemo nepovoljnu vijest: buka će i dalje dopirati u stanove, a namještaj i konstrukcija najbližih zgrada trest će se dok uz nju prolaze vlakovi! Naime, pojašnjava šefica Korporativnih komunikacija HŽ-a
Vlatka Škorić, radovi na zidovima za zaštitu od buke nisu predviđeni
Nacionalnim programom izgradnje željezničke infrastrukture za razdoblje od 2008. do 2012 niti na jednoj lokaciji na području Republike Hrvatske.
Župan osječko-baranjski
Krešimir Bubalo već je nekoliko puta intervenirao zbog tih problema. Razgovarao je s predstavnicima HŽ-a o denivelaciji i izmještanju željezničke trase, posebice zbog toga što je ta pruga dio željezničkog dijela
koridora 5C na kojoj se očekuje povećanje broja prolazaka vlakova. S arhitekticom
Danijelom Lovoković razrađena je ideja rješavanja prometnih problema među kojima je i izmještanje pruge.
Piše: Darko Pejić/Glas-Slavonije.hr
Foto: Cacan/arhiva 031