Tjedan dana je prošlo od odluke
Grada o uklanjanju 14 bespravno postavljenih kioska, no direktor tvrtke
Smoking Stipe Tabak kaže da još nisu dobili “nikakav papir od Grada Osijeka”. Poglavarstvo je, podsjetimo,
24. ožujka dalo rok od sedam dana da se kiosci uklone, a javne površine vrate u prvobitno stanje. Tabak otkriva kako je Smoking pripremio svoj prijedlog o sudbini kioska, odnosno 30-ak radnih mjesta.
- Želimo napraviti nešto pametno, da ne padne sve u vodu, kaže Tabak te dodaje kako je u vrijeme recesije “najgore rješenje potjerati ljude na ulicu”. Premda nije želio ulaziti u detalje (“Nije red ići u javnost s prijedlogom dok ga ne proslijedimo Gradu”), lako je zaključiti koje bi bile njegove temeljne odrednice. Smoking će vjerojatno predložiti dogovor s Gradom do okončanja novog natječaja za zakup tih prostora, u koji bi, pak, bila ugrađena klauzula o obvezi preuzimanja radnika.
- Razočarani smo. U ovaj projekt smo ušli u dobroj vjeri, uz velika ulaganja i dugoročni plan. Tek u istražnom postupku saznali smo neke stvari o kojima nismo ništa znali. Ispali smo žrtva, kaže Tabak. Dodaje da su u Osijeku “u gubitku od prvog dana”. Naime, kako je bila riječ o 25-godišnjem ugovoru, poslovni plan je rađen na “duge staze”, a prva dobit očekivala se tek nakon godinu i pol do dvije. Gradu su pripremili kompletnu dokumentaciju svoga ulaganja, uključujući i podatke poput onoga
HUP-a koji je izračunao da otvaranje jednog radnog mjesta u Hrvatskoj košta oko
200.000 kuna. U skladu s time, upitali smo postoji li mogućnost da Smoking od nekoga zatraži naknadu štete od Grada ili
GPP-a?
- Želimo izbjeći sud na sve načine. To nam je zadnja opcija - zaključuje Tabak.
Smoking djeluje u cijeloj Hrvatskoj te zapošljava više od 300 radnika - nikad, kaže direktor te tvrtke, nisu imali problema do dolaska u Osijek.
- Povrh svega, dogodi se i ona nesreća u Kapucinskoj. Čovjek se zaletio automobilom u kiosk. Nevjerojatno, kao u američkim filmovima. Sreća da nitko nije nastradao, kaže Tabak.
Piše: M.Mihaljević/Glas-Slavonije.hr
Foto: Daniel Antunović/arhiva 031