
Poslije završetka radova na
Trgu bana Jelačića, Donjograđani bi napokon mogli dobiti
pješačku zonu u središtu te gradske četvrti.
Naime, prema posljednjem planu nove regulacije prometa, cesta koja se nastavlja na
Tijardovićevu ulicu trebala bi biti popločana u ravnini novog trga te bi na njoj bilo zabranjeno prometovanje osobnih vozila. Kako ističe predsjednik
GČ "Donji grad" Hrvoje Stipetić, riječ je o ideji što je krenula od stanara, koji su sami nedavno izradili svoju verziju projekta nove prometne regulacije u Donjem gradu, a koja bi trebala riješiti njihove brojne probleme.
- Kako se Donjograđani nisu mogli u cijelosti složiti ni oko jednog prijedloga nove regulacije koju nam je ponudila tvrtka Rencon, odlučili smo sami izraditi projekt koji najbolje odgovara potrebama ljudi. U sklopu njega osmišljena je šetnica, odnosno pješačka zona po uzoru na Kapucinsku ulicu. Tako bi cesta koja se kod "Dome" križa sa Zmaj Jovinom bila zatvorena za promet svih vozila osim dostavnih. Dok bi sama Zmaj Jovina postala jednosmjerna u suprotnom smjeru kako bi se osigurala protočnost prometa - objašnjava Stipetić, dodajući da je projekt izradio Donjograđanin, arhitekt u mirovini, a u Renconu su ocijenili da je izvediv. Taj projekt, kako kaže Stipetić, prije svega rješava problem parkiranja u spletu ulica uz
Kliničku bolnicu Osijek.
Službena finalizacija projekta očekuje se u idućih mjesec dana, unutar kojih bi se trebali sastati predstavnici Četvrti, Rencona,
Grada Osijeka i
prometne policije.
- Prema finalnoj verziji projekta, Crkvena bi ulica, prvenstveno zbog autobusne linije, ostala dvosmjerna, te bi se u njoj trebala napraviti parkirna mjesta za stanare budući da je riječ o ulici s jako starim kućama koje su se gradile u doba kada se nije moglo predvidjeti da će se broj automobila toliko povećati. Krstova bi ulica, kao i one koje ju sijeku, trebala biti jednosmjerna, kao i Radičevićeva ulica. Dok bi na uglu Huttlerove i Crkvene ulice, kako je Rencon predvidio, trebao biti kružni tok koji je nužan da bi se normalizirao intenzivan promet na tom iznimno nepreglednom raskrižju, kaže Stipetić.
Piše: I.Kukić/Glas Slavonije