Autor |
Poruka |
Nandino
Ukupno postova: 5431 Lokacija: redakcija portala Osijek031.com Spol:  Muško
|
 Iako je HŽ prije samo četiri godine kupio osam nagibnih vlakova za koje je platio čak 32,5 milijuna eura, danas su u voznom parku ovog željezničkog poduzeća za promet raspoloživa samo četiri takva vlaka.
Od spomenute četiri kompozicije jedna je obično na kontrolno-tehničkom pregledu, pa se u redovan promet puštena samo tri takva vlaka, a prema prioritetima HŽ-a ni jedan ne vozi u smjeru Osijeka.
- Za ispunjavanje obveza prijevoza po novom voznom redu bila je planirana raspoloživost pet ispravnih vlakova. Međutim, dan prije početka važenja novoga voznog reda nagibni vlak naletio je na odron kamenja na ličkoj pruzi i jedna je garnitura znatno oštećena. Od tada raspolažemo samo s četiri ispravna vlaka za promet. Kada nije bilo obveznih kontrolno-tehničkih pregleda i izvanrednih popravaka, garnitura nagibnog vlaka vozila je i za Osijek. No, sada kada na raspolaganju imamo samo tri garniture, prema prioritetima koje određuje HŽ Putnički prijevoz, za Osijek ne vozi nagibni, već klasični sastav vlaka, objašnjava Vlatka Škorić, šefica Korporativnih komunikacija HŽ-a.
U HŽ-u kažu kako je postupak sanacije dvaju nagibnih vlakova u tijeku, pa bi prema planovima uskoro trebao biti osiguran i nagibni vlak za relaciju Zagreb-Osijek-Zagreb. No, unatoč tome što HŽ trenutačno ne raspolaže s kompozicijom nagibnog vlaka prema Osijeku, ova tvrtka nije dvojila oko podizanja cijena za putovanje spomenutim vlakom, pa sada Osječani nemaju više nagibni vlak, ali plaćaju skuplju kartu.
- Pri uvođenju vlaka "Slavonija", radi privlačenja što više korisnika, cijena prijevozne karte bila je smanjena, donekle promotivna. Novim voznim redom cijena je zapravo vraćena u rang cijena IC vlakova, a rang vlaka "Slavonija" je po svojoj kvaliteti, udobnosti i usluzi upravo takav. Nedostatak nagibnih vlakova nadomještamo klasičnim vlakovima u čijem su sastavu novi, moderni i visokokomforni vagoni i smatramo da tom zamjenom kvaliteta usluge nije narušena, poručuje Osječanima Vlatka Škorić iz HŽ-a.
Kvarom skupo plaćenih nagibnih vlakova u roku od samo četiri godine obistinule su se najave Vatroslava Grubišića, njemačkog sudskog vještaka za velike željezničke nesreće, koji je uoči kupnje 2004. godine upozoravao kako je kupnja nagibnih vlakova veliki rizik jer nisu testirani na hrvatskim prugama. “Opravdanje proizvođača kako su ti vlakovi sigurni, jer su prešli 80 milijuna kilometara, potpuno je besmisleno. Svih 200 vlakova ukupno je prošlo toliko kilometara. Problemi započinju kada vlakovi prijeđu između jedan i dva milijuna kilometara, dakle nakon tri-četiri godine”, komentirao je Grubišić.
U HŽ-u kažu da je postupak sanacije dvaju nagibnih vlakova u tijeku, pa bi uskoro trebao biti osiguran i nagibni vlak za relaciju Zagreb-Osijek-Zagreb
Piše: Nefreteta ZEKIĆ/Glas Slavonije
Foto: Steam [arhiva 031] |
|
_________________
 |
|
|
 |
tomi
Ukupno postova: 205 Lokacija: Osijek Spol:  Muško
|
Sto se mene tice, ove klasicne kompozicije su puno bolje i udobnije od nagibnog, pogotovo 1. razred. Voze "Mimarini" vagoni, avionska sjedala koja mozes dosta razvuci, mjesta ko u prici...
 |
|
|
|
|
 |
Elena_Os
Ukupno postova: 1795 Lokacija: Osijek Spol:  Žensko
|
Sto se mene tice, ove klasicne kompozicije su puno bolje i udobnije od nagibnog
|
upravo to..nagibni je neudoban i skučen..definitivno najgore putovanje mog života vlakom je bilo nagibnim OS-ZG-OS...jedina prednost što je stajao na svega 3 stanice (ako se dobro sjećam)... |
|
_________________ Carpe diem!  |
|
|
 |
DonQuijote
Ukupno postova: 4291 Lokacija: Osijek Spol:  Muško
|
ja sam više puta išao split-zagreb nagibnim i sav sam se pokočio, katastrofa! stari je puuuuunoooooo komforniji i udobniji. |
|
|
|
|
 |
Elena_Os
Ukupno postova: 1795 Lokacija: Osijek Spol:  Žensko
|
ja sam više puta išao split-zagreb nagibnim i sav sam se pokočio, katastrofa! stari je puuuuunoooooo komforniji i udobniji.
|
pokočila sam se i ja..nisam nešto visoka (170cm), ali mjesta za noge nisam imala...još sam imala "sreću" da je stariji gospodin ispred mene malo spustio sjedalo...katastrofa...a i oni nasloni za ruku su nepomični, tako da nisam mogla niti na prolaz izbaciti nogare...osjećala sam se kao u kalupu...
još bih nadodala da je sramotno da se kupuju nagibni vlakovi, a da se još ništa nije poduzelo oko zamjene onih motornih koji prometuju primjerice na relaciji Strizivojna - Osijek i koji (većina njih) nisu obnovljeni preko 30 godina...buka motora je užasna, čuti osobu preko puta tebe je nemoguća misija.... |
|
_________________ Carpe diem!  |
|
|
 |
esseker
Ukupno postova: 155 Lokacija: Osijek - Land Spol:  Muško
|
Sramota kako se HŽ odnosi prema našim novcima! Od 8, u voznom stanju je samo 4??? Nevjerojatno, s njima će se dogoditi isto kao i s tzv Francuzom prije više godina koji je isto prvo vozio na Podravskoj pruzi do Osijeka ali su ga onda premjestili na terenom zahtjevnije pruge na kojima je potpuno uništen. |
|
|
|
|
 |
lufus Ukupno postova: 2044 Spol:  Muško
|
Čemu čuđenje?
Daleko najveći 'ovisnik' o državnom proračunu već su godinama Hrvatske željeznice, a samo 2007. HŽ je dobio 1,8 milijardi kuna državnih subvencija kojima je prigovorila Svjetska banka, ali i Državna revizija, piše Jutarnji list.
Glavna državna revizorica Šima Krasić upozorava da novac od subvencija nije korišten u skladu sa Zakonom o željeznici prema kojem država može financirati samo osuvremenjivanje i gradnju željezničke infrastrukture te usluge od posebnog državnog interesa.
Prema nalazu Državne revizije, HŽ Infrastruktura, jedno od pet HŽ-ovih društava, 2007. je u ukupnim prihodima od 1,7 milijardi kuna čak 1,3 milijarde kuna dobila od države. Gotovo pola prihoda potrošili su na zaposlene.
U dugotrajnu imovinu, koja god to bila, potrošili su gotovo 680 milijuna kuna ili 50 posto državnih subvencija. Iako se ne zna o kojim troškovima je riječ, u HŽ-u tvrde da su novac poreznih obveznika trošili sukladno propisima.
Također, zanimljivo je da su primanja uprava i menadžmenta javnih poduzeća 'tajni podatak', pa tako porezni obveznici koji i plaćaju te ljude teško mogu saznati koliko zaista zarađuju prvi ljudi HŽ-a, Croatia Airlinesa, HAC-a, Jadrolinije ili Vjesnika, piše Jutarnji list. |
|
|
|
|
 |
PreacheR
Ukupno postova: 1076 Lokacija: Osijek, JUG II Spol:  Muško
|
Složio bih se s većinom komentara da su nagibni vlakovi krajnje neudobni. Takvi vlakovi uopće nisu predviđeni da voze na relacijama koje su dulje od 100 km. tj. vani takvi vlakovi služe samo za lokalne relacije i upravo zbog toga i nisu rađeni u nekom visokom komforu. To što nama raznorazni mediji i HŽ godinama serviraju bajke o nagibnim vlakovima kao nečemu posebnom i superkvalitetnom, naprosto nema veze sa stvarnošću.
Što se tiče povezanosti Osijeka s metropolom, to je jedna druga priča. Osijek i debelo u 21. stoljeću još uvijek nema elektrificiranu prugu, a kako stoje stvari neće ju ni imati. Nadalje, ako ste se vozili npr. 'Podravkom' prije 18-19 godina, mogli ste primjetiti da su tada vagoni bili kudikamo komforniji nego danas, a vožnja je trajala 40-ak minuta manje. Svake godine kod promjene voznog reda vam vožnja do Zagreba traje par minuta duže. Tako je bilo i s nagibnim koji je u prvoj godini dolazio do Zagreba za 2 sata i 53 minute. Ne moram naglašavati da danas vožnja traje debelo preko 3 sata. |
|
_________________ Prijete mi noću, u moju sobu krišom uđu. Nađu me budnog gdje slušam otkucaje sata. Priđu mi tiho dok imam kamen 'mjesto srca i lagano sklope prste oko moga vrata. |
|
|
 |
Svebor
Ukupno postova: 1672 Spol:  Muško
|
razloge dužeg vremenskog putovanja treba tražiti i u neodržavanju i dotrajalosti tračnica zbog kojih se smanjuju brzine na relacijama...
dakle, nagibni vlakovi su sve u svemu neisplativa u promašena investicija koja je napunila nečiji privatni džep. okladio bih se da je tako. |
|
_________________ "si quid novisti rectius istis, candidus imperti; si nil, his utere mecum." |
|
|
 |
little_bee
Ukupno postova: 234 Lokacija: Osijek Spol:  Žensko
|
neznam, ja sam putovala nagibnim vlakom - Zagreb - Split i super mi je bilo... Nije bilo neudobno, a putovala sam od 3 do 10 navecer..
Ono sto me fasciniralo je sto je imao bife (za vodu i sokove) a nescafe 3u1 su posluzivali ovako "đaba"...
WC je bio odlican, uredan, iako vam ne preporucam koristenje istog prije nekih zavoja, s razlogom je NAGIBAN vlak hehe  |
|
|
|
|
 |
marijuan Ukupno postova: 302 Lokacija: Osijek Spol:  Muško
|
upravo to..nagibni je neudoban i skučen..definitivno najgore putovanje mog života vlakom je bilo nagibnim OS-ZG-OS...jedina prednost što je stajao na svega 3 stanice (ako se dobro sjećam)...
|
u njemačkoj se ove kompozicije koriste za lokalni promet (do 100 km) i tako im je konstruirana unutrašnjost. jest da su vrhunski opremljeni i proizvedeni ali ne za prijevoz putnika na veće razdaljine. |
|
_________________ "Ljudi koji se boje umiru svaki dan. Hrabri samo jedanput." Paolo Borselino
http://zbogompameti.bloger.hr/ |
|
|
 |
Elena_Os
Ukupno postova: 1795 Lokacija: Osijek Spol:  Žensko
|
|
|
_________________ Carpe diem!  |
|
|
 |
lufus Ukupno postova: 2044 Spol:  Muško
|
Maloprije na Dnevniku: U HŽ-u 400 menadžera i imaju gubitke preko 100 milijuna kuna. |
|
|
|
|
 |
davorccc
Ukupno postova: 1400 Spol:  Nebitno

|
Nagibni ili nenagibni isti klinac kad do zagreba treba 4-6 sati jahanja. |
|
_________________
 |
|
|
 |
 |
|