Temeljito obnovljena u
Remontnom brodogradilištu u Apatinu, uređena kao iz doba najranije mladosti otprije stotinjak godina, uza zapadnu obalu Zimske luke iz hibernacije duge dvije godine u utorak bi u život grada trebala
uploviti prava, autentična osječka
bijela lađa.
Iz njezine bi kuhinje promenadom ponovno trebale zamirisati pečene girice, koje će se posluživati na donjoj terasi i u
pubu u potpalublju, gdje će domaćini postavljati redovite izložbe umjetničkih slika i karikatura. Posjetitelje će dočekati c/b reprodukcije lika strip-junaka kapetana
Cartoa Maltesea i njegovih moreplovnih pustolovina, u izvedbi jednog od najpoznatijih svjetskih autora,
Huga Pratta.
U brod ugradili 150.000 eura
Motonautički klub Drava i njegove članove obnova broda stajala je približno
90.000 eura, a na opremanje i uređenje utrošeno je još
60.000! No, tvrtka
Igora Vrandečića,
Žuta podmornica, koja na brodu već desetak godina pruža ugostiteljske usluge, u tomu je sudjelovala s
četrdesetak tisuća eura i posao prije nekoliko dana privela kraju. I kada je pomislio da je napokon pripremio sve za svečano otvorenje, Vrandečiću je naletio na tipičan osječki problem – nigdje kvalificiranih konobara (?!). Za tom stručnom spremom u gradu je već dugo potražnja veća od ponude, a dobar dio ih još radi na jadranskoj obali, pa će u prvo vrijeme i sam Vrandečić posluživati goste.
Odnosi
Žute podmornice i Motonautičkoga kluba isprepliću se još iz ratnih vremena, kada se Vrandečić zagledao u teško ranjenu bijelu lađu, svu izbušenu gelerima, zapuštenu i napuštenu.
- Svi su mi se smijali kada sam odlučio uložiti vlastita sredstva u obnovu broda. Skupa s nekolicinom članova Kluba i svojih ratnih drugova zakrpali smo oštećenja, očistili unutarnje prostorije, potpalublje i skladište, iznijeli hrpe kojekakvog smeća, a postupno smo obnavljali i oštećene priveze za čamce. Čim su napadi na grad malo stali, počeli smo s ugostiteljskom djelatnošću, ispočetka više zatvorenog tipa, a postupno su na brod počeli dolaziti i obični građani. Uvijek sam želio imati nešto na vodi, priznaje Igor Vrandečić, koji je cijelog života vezan uz Dravu, Dunav ili uz more.
Deset godina poštede
Motonautički klub u potpuno obnovljenoj brodskoj društvenoj prostoriji redovito održava svoju djelatnost, a Vrandečić je u Klubu član NO-a, glasnogovornik i animator koji priprema klupske i javne manifestacije.
Brod je danas kao nov. Izmijenjeno mu je korito, ojačana konstrukcija, ispjeskarena obloga i nanesena zaštitna boja. Izmijenjena je i stolarija, obnovljeni sanitarni čvorovi i kuhinja, stan domara i klupske prostorije, obnovljeni su podovi terasa i postavljene tende, a postavljen je i novi čvrsti prilazni most koji će noću biti osvijetljen. Brod je spojen na vodovodnu, kanalizacijsku i električnu mrežu, a pored mosta planira se postaviti i fontana osvijetljena raznim bojama.
Svakih pet godina brod mora ići na pregled na suhi dok, ali Motonautički klub dobio je nakon kompletne obnove broda desetogodišnju odgodu te obveze, kao i svaki drugi novi brod.
Snovi na čekanju
Osječka bijela lađa
njemačkog je podrijetla, a najstariji pisani dokumenti o njoj datiraju iz davne
1952. godine, kada je također bila u Apatinu na remontu. Na mjesto na kojem je danas dotegljena je 1972. godine, kada ju je Motonautički klub kupio od
JNA.
- Želio bih proširiti djelatnost, kupiti tri turistička plovila za iznajmljivanje, kako bismo Osječanima i njihovim gostima pokazali prekrasne terene i plaže na Dravi, desetak kilometara uzvodno i dvadesetak kilometara nizvodno od Osijeka, priželjkuje Vrandečić, svjestan kako će prvo morati vratiti uloženo, a onda nastaviti s ostvarivanjem svojih snova.
Autor: Goran Flauder