Otkako je u posljednjih desetak godina
Kina zbog jeftine radne snage postala proizvodnim središtem svih važnijih multinacionalnih kompanija, proizvodi koji dolaze iz te zemlje
sve su kvalitetniji.
Tako su se nedavno na hrvatskom tržištu pojavili
autobusi najvećeg kineskog proizvođača
King Long, a trenutačno ih koriste dva domaća poduzeća,
Herc Tours iz Zagreba i
Promet iz Makarske. Činjenica da su autobusi i
do 100.000 eura jeftiniji od konkurencije, najčešće MAN-a ili Mercedesa, te da troše 25 litara goriva na 100 kilometara, zainteresirala je i direktora osječkog Gradskog prijevoza putnika
Darka Markovića.
Valja napomenuti kako je kineska industrija znalački stvorila autobuse koji će pokriti potrebe europskih, a samim time i hrvatskih cesta ugrađujući u svoje King Long autobuse podvozje konstruirano u
Njemačkoj, osovine i mjenjač proizvodi poznati
ZF, tvrtka
Wabco proizvodi ABS sustav i zračne ovjese, a najvažniji dio autobusa, dakle motor, proizvodi
engleski Cummins.
Tako je ušteda od 100.000 eura po autobusu ostvarena tek na ostatku opreme cijeloga vozila. Time su jednim udarcem ubijene dvije muhe. Istodobno je ugradnjom
kineskih perifernih dijelova postignuta
konkurentna cijena, a ugradnjom najvitalnijih dijelova provjerenih marki, “začepljena” su usta skepticima na europskom tržištu koji zaziru od kineske (ne)kvalitete.
- Osječki GPP će svakako razmotriti o kakvim je autobusima riječ. Posebice nas zanimaju niskopodni autobusi namijenjeni gradskoj vožnji. Uz sve navedeno, ta vozila moraju imati klima-uređaje i još neke dijelove opreme bez kojih se današnja gradska vožnja ne može zamisliti. Iz iskustva znamo kako je životni ciklus gradskog autobusa grupacija MAN ili Mercedes oko pola milijuna kilometara odnosno oko sedam godina. Zbog svih tih parametara napravit ćemo kalkulaciju koja će nam dati odgovore na pitanje koliko su kineski autobusi doista kvalitetni jer znamo i kako cijena često nije jedino mjerilo koje treba sagledati - obrazložio je
Marković.
Primjerice, pojasnio je direktor
GPP-a, treba vidjeti kakva je cijena i dostupnost rezervnih dijelova, te koliko je razgranata mreža ovlaštenih servisa.
Spomenimo kako kineski King Long već sada većinu od 25 tisuća autobusa izvozi u zemlje Starog kontinenta.
Autor:
Danijel Đurović/
Glas-Slavonije.hr
King Long XMQ6121G - specifikacije