Anto Đapić, predsjednik
Gradskog vijeća i
HSP-a, odazvao se danas vapaju stanara južne strane zapadnog dijela
Gundulićeve ulice, koji već tri tjedna automobilima parkiranim na kolnim ulazima blokiraju nastavak gradnje biciklističke staze ispred svojih kuća. S nekoliko predstavnika stanara pješice je obišao dionicu
od naselja Stanka Vraza do Kanižlićeve, gdje stanari traže suženje biciklističke staze s 2,20 na 1,50 m, kako bi se uz glavnu prometnicu uredila uzdužna parkirališna mjesta.
Jedan od predstavnika stanara,
Edo Bakarec, pojasnio je Đapiću kako će, ne budu li više mogli ostavljati vozila pred kućama, morati ići na
najbliže parkiralište kod Vodovoda, dvije ulice dalje. To bi im prilično otežalo život, posebice na invalidima i teže pokretnim članovima 42 obitelji, koliko ih je pogođeno novim urbanističkim rješenjima.
Đapić – moglo je bolje
- Nastojat ćemo pronaći kompromis između interesa stanara i gradskih projekata. GUP jest donesen, ali moguće ga je dopuniti i promijeniti, projekt se može doraditi, a zakonskim ograničenjima morat ćemo se prilagoditi, rekao je
Đapić predstavnicima stanara i najavio da će o svemu izvijestiti Poglavarstvo i političke partnere.
- Stanarima ćemo izići u susret koliko god budemo mogli, kako bismo izbjegli intervenciju policije i pravosuđa. Greška je učinjena što se pri projektiranju nije konzultiralo s ljudima i uvažilo njihove potrebe, jer se moglo naći prihvatljivije rješenje. Potrebno je osigurati minimalne uvjete za parkiranje stanarima, među kojima ima i invalida, ali i poduzetnicima koji tu imaju poslovni prostor, kako bi se sačuvale neke stečene vrijednosti, zaključio je
Đapić.
Reklamart – bez parkirališnog mjesta
Stanar
Tomislav Horvat podsjetio je da nitko nije protiv biciklističke staze, nego da stanari traže normalan prilaz kućama. Suženjem biciklističke staze i uređenjem parkirnih mjesta uz prometnicu, ostalo bi prostora i za sadnju drvoreda, pa bi umjesto „
mjesečeve površine“ koja je ostala nakon
rušenja 108 stabala, ulica ponovno ozelenjela.
Krešimir Kulić, vlasnik
Reklamarta, rekao je da će vozilima blokirati dalje radove sve do donošenja povoljnijeg rješenja, ili do sudskog naloga da ih uklone.
- Zapošljavam 25 ljudi i gradu ostvarujemo neke prihode, a sada ostajemo bez ijednog parkirališnog mjesta. Prostora za kompromis ima i nadamo se da ćemo ga postići, ali dosad nitko iz gradske vlasti nije za to pokazao interes. Nadamo se kako će se nakon ovog susreta stvari pomaknuti s mjesta, zaključio je
Kulić.
Nisu znali za javnu raspravu
Gradnja biciklističke staze utvrđena je
GUP-om donesenim polovicom 2006. godine i tijekom javne rasprave
nije bilo prigovora na takva rješenja. Javna rasprava očito nije zahvatila sve zainteresirane, jer stanari govore kako su za to slučajno saznali tek polovicom prosinca 2007. godine, više od dva tjedna nakon donošenja građevinske dozvole. Iako su već sljedećeg tjedna potpisali peticiju za promjenu utvrđenog rješenja, izvođači su doveli bager i počeli kopati 27. prosinca.
Svjesni su da je sada puno teže bilo što promijeniti, jer bi znatno odužilo i poskupilo projekt, ali ako gradska vlast nađe razumijevanja i dobre volje, uvjereni su da ni za što nije kasno.
Autor:
Goran Flauder