Prošla će godina na županijskim i gradskim prometnicama biti upamćena kao jedna od gorih, bar prema broju nesreća i poginulih osoba. Novinske su se naslovnice svakoga dana punile izvješćima prometnih nesreća, a broj poginulih se zabrinjavajuće povećavao. Slijedom toga, podatak da su iz prometa prošle godine
isključena čak 1.143 vozača koji su upravljali pod utjecajem alkohola djeluje iznimno alarmantno. Podaci su to koje smo dobili od
Ivice Vuke, policijskog službenika za preventivu u cestovnom prometu u Policijskoj upravi osječko-baranjskoj, a prema njegovim riječima, svaku petu ili šestu prometnu nesreću prouzročio je alkoholizirani vozač.
- Iz prometa je isključeno i 59 vozača koji su odbili alkotestiranje. Što se tiče kazni, pravilo je da što je veća koncentracija alkohola kod vozača veća je i kazna. Tako je do 0,5 promila predviđena kazna od 500 do 1.500 kuna, uz jedan negativan bod. Od 0,5 do 1,5 promila kazna je od najmanje 2.000 kuna, uz zaštitnu mjeru zabrane upravljanja vozilom tri mjeseca i tri negativna boda. Što se tiče većih postotaka promila i odbijanja alkotesta, kazna je najmanje 3.000 kuna, uz oduziminje vozačke dozvole na najmanje šest mjeseci i tri negativna boda, kaže
Vuko.
Policajac ima pravo naplatiti novčanu kaznu za prekršaje na mjestu prekršaja, a prema novom Prekršajnom zakonu, iznos koji je moguće naplatiti odmah povećan je na 1.000 kuna. Prekršitelj koji kaznu plati odmah neće biti uveden u prekršajnu evidenciju i ne smatra se osobom osuđenom za prekršaj.
Vuko je također iznio i jedan zanimljivi slučaj koji se dogodio u travnju prošle godine. Naime,
29-godišnji vozač zatečen je pod utjecajem alkohola, kasnije je utvrđeno od
čak 4,39 promila, oko 12 sati u Osijeku, na raskrižju Strossmayerove i Waldingerove ulice. On je oduzeo prednost drugom vozaču i upravljao pod zabranom zbog sličnog prekršaja od prije.
Više od tisuću alkoholiziranih vozača djeluje doista zabrinjavajuće Uzevši u obzir da je Tvrđa vikendom puna automobila, a time vjerojatno i alkoholiziranih vozača koji voze bez obzira na opasnost, opet se može potaknuti pitanje organiziranja noćnog gradskog prijevoza, čime bi se spriječilo da mnogi alkoholizirani građani sjednu za upravljač automobila. No, umjesto spašavanja mladih života na prvo se mjesto prioriteta obično stavlja financijska isplativost takvog projekta...
Mladi vozači i alkohol
Nova Vlada RH najavila je
novi zakon, prema kojemu će osobama
iznad 24 godine biti dozvoljeno upravljati vozilom
do 0,5 promila alkohola u krvi. No,
za mlade vozače (s vozačkom dozvolom izdanom na dvije godine) situacija će ostati ista, dakle
tolerancija je nula! Osim toga, Vuko podsjeća na sigurnosne mjere koje mladi vozači moraju poštovati. Izvan naselja za njih je brzina ograničena na 80 km/h, snaga osobnog vozila ograničena je na 75 konjskih snaga te ne smiju upravljati vozilom od 23 do 5 sati, osim ako je s njima u vozilu osoba starija od 25 godina kojoj nije oduzimana vozačka dozvola.
Autor:
Goran Milanović/
Glas-Slavonije.hr