Autor |
Poruka |
kopile
Ukupno postova: 655 Lokacija: Osijek Spol:  Muško
|
Naravno da hoće,i to sa sadističkim užitkom.Doživio sam to na vlastitoj koži pa znam o čemu pričam.I to nije rjetkost,s obzirom da su prosvjetni radnici(većina) uglavnom duboko frustrirani ljudi koji svoje frustracije iskaljuju na učenicima. |
|
_________________ Kill'em all let god sort'em out |
|
|
 |
diva
Ukupno postova: 623 Spol:  Nebitno
|
Likovni kao predmet ne postoji u školama samo za talentiranu djecu , već se stjeće opća kultura iz tog područja koja je u svakodnevnom životu neophodna posebno u daljnjem oblikovanju djece tijekom školovanja.
Nastavnik likovnog nije više na nivou osnovnih boja, tempeta, ili olovke..već se provode razna tehnike slikanja, likovne radionice, kao likovne i kiparske kolonije.
Međutim ovo nije postavljena tema već se diplomanti bune kako nestručni predaju likovni u školama.
Prvo bi se ti isti studenti trebali upitati na čelu sa ovom udrugom Tko to sve njima predaje. Evo primjer umjetničke fotografije. Predaje je vanjski suradnik koji je završio Emšu..ne kažem da ne zna svoj posao ali bih se upital Gdje to još ima..a to je samo jedan u nizu na ovoj akademiji na čijem je čelu i dekanica koja nema veze sa likovnom kulturom jer je sa katedre hrvatskog jezika .
Valjda je to i pravo polazno uporište za stvaranje ovakve akademije gdje možeš na prste jedne ruke nabrojati diplomirane likovnjake koji dolaze iz ZG.
A kako je nestašica kadra na likovnoj akademiji sada se pojavljuju asistenti --pazi sa četvrte godine koji imaju još nekoliko nepoloženih ispita..a podloga njihova znanja večinom je na nivo šegrta.
Mislim kako je velika razlika između predavača iz Emše i dipl. kemičara ili prof. hrvatskog jezika koji su barem prošli pedagoške predmete...pa za bar jedno cca 5- et godina grijanja stolice, pisanja diplome i preusmjeravanja na drugi predmet.
Isto tako me zanima jesu li ti isti diplomanti spremni ići predavati likovni u Šodolove 3-i sata, Županju 4-i sata, Jagodnjake 5-et sati itd...jer se satnica za likovni mora skupiti u najmanje dvije--čitaj tri škole...ili očekuju punu satnicu u Osijeku.
Isto tako postoji zakon ako jedan nastavnik predaje 5 godina jedan predmet izvan struke u istoj školi bez prekida on postaje Stručan..
Ja ne znam zašto se vi bunite?
Krenite od čišćenja neelokventnih i nestručnih predavača na akademiji, nešto tu ne drži vodu  |
|
|
|
|
 |
mladunce
Ukupno postova: 339 Spol:  Nebitno
|
ja sam studirala na zagrebackoj akademiji na kojoj su profesori svi redom akademski kipari,slikari, graficari i mogu stopostotno reci ta njihova titula takodjer nije garancija da ce ti prenjeti neko ogromno znanje. jos uvijek se drzim onog da je u ovoj struci najbitniji vlastiti trud i volja, vrijeme koje ti ulozis sam u sebe....a ovo pisem jer se ocito sve vrti oko nestrucnosti profesora na osjeckoj akademiji sto s jedne strane i je tocno, ali opet s druge strane znam da ima onih koji su na ovoj akademiji postigli puno vise nego neki na zagrebackoj. stoga, opet, ponavljam, sve sto radis, radis za sebe....profesor je tu da ti malo pomogne, ali u vecini slucajeva je tu da te naljuti pa da iz tog izvuces i naucis najbolje!
i da, ti diplomanti predaju 3 sata u jednoj skoli, 4 u drugoj itd, ali ima i onih koji imaju punu satnicu u jednoj skoli u osijeku! |
|
|
|
|
 |
Anastazija Ukupno postova: 689 Lokacija: Osijek Spol:  Žensko
|
Drago kopile, koju ocjenu zaslužuje dijete koje se ne trudi, koje ne pokušava, koje izbjegava nastavu, koje ne donosi pribor za rad, koje ometa nastavu... Više od 3? Ne bih rekla.
Nego, vratimo se na temu. Naravno na likovni predaje tko stigne. Zašto? Vjerojatno jer u trenutku kad su objavili natječaj nije nitko s diplomom likovnog poslao molbu, a su nekoga morali primiti. Ispada da je samo s likovnim tako jer se oni sad bune. Ima dosta predmeta koji ne predaju nastavnici koji su za to školovani. |
|
_________________ Anastazija |
|
|
 |
Frost
Ukupno postova: 6403 Lokacija: EU Spol:  Muško
|
Izgleda da se odnosi i na pravopis  |
|
_________________ When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story. |
|
|
 |
don RA Ukupno postova: 1 Spol:  Nebitno
|
diva, vidim da odlično poznaješ situaciju u osnovnom školstvu, a isto tako i na osječkoj akademiji. Studenti se nebune protiv profesora koji predaju likovnu kulturu, a nisu stručni već se bore za svoje mjesto i za sam predmet koji bi trebali predavati. Prva i osnovna stvar koja nas smeta što ne samo da smo u Osijeku na margini već u cijeloj Hrvatskoj mi likovnjaci u školama smo totalno obezvrijeđeni i svi nas shvaćaju kao klaune koji u školama zabavljamo djecu i igramo se s njima. Drugo nitko ne može tvrditi da jedna profesorica hrvatskog, kemije ili fizike bez obzira koliko pedagoških predmeta položila može biti jednako stručna kao student umjetničke akademije koji će imati zvanje profesora likovne kulture. Ako su ti studenti četiri godine svakodnevno na akademiji crtali, slikali, modelirali i radili grafike. Kako onda ta neka profesorica koja u životu nije uzela kist, dodirnila glinu ili vidila grafičku prešu može sa djecom držati sat na kojem npr. rade grafiku i otiskuju te radove??? Kako će im pokazati kako mješati boje ako nije uzela kist u ruke???? To je samo što se tiče praktičnog djela nastave. A što se tiče samog načina držanja sata, metoda kako treba raditi sa djecom i što je to bitno na satu likovne kulture to neću niti spominjati jer po svemu što sam pročitala vidim da o tome nemožemo raspravljati. A vezano za akademiju i profesore smatram da je ovdje vrlo krivo viđenje svega toga. Ovi studenti neće biti niti fotografi niti slikari, ni kipari oni su profesori likovne kulture i dobili su osnove iz tih praktičnih predmeta, a iz metodike i predmeta vezanih uz sam način rada sa djecom su dobili odlično predznanje od odličnog stručnjaka koji je veliko ime i u svijetu, a ne samo kod nas. I bez obzira što neke stvari na akademiji i nefunjcioniraju kako treba, možda je to studentima dalo veći poticaj da se bore i više rade nego na drugim akademijama gdje imaju sve. Ovi studenti su prije završetka studija odslušali barem 30 sati nastave kod mentora i održali ogledno predavanje dok u Rijeci na istoj studijskoj grupi možda dva do tri sata. I bez obzira na sve ipak znamo ma koje god profesorsko zanimanje odabrali osim onog što nam institucija pruža, moramo biti sposobni za to, voljeti to i znati pronaći način kako to djeci približiti. Od 20 diplomanata koji završe neki nastavnički smjer samo će jedan obavljati svoj posao kako treba, a ostali će se prepustiti i ići lakšim putem.... Pa tako treba znati da ovi mladi nastavnici se nebore protiv nastavnika koji nisu stručni već se bore za likovnu kulturu i za njeno bolje mjesto u osnovnim školama. Naravno da može biti onih koji dobro obavljaju taj posao bez obzira na zvanje, ali čemu onda stdudiji i školovanje nastavnika!? I geografija je sad deficitarno zanimanje, pa će baš biti interesantno vidjeti hoće li netko na to radno mjesto primiti jednog likovnjaka. Ali nitko se neće buniti ako likovni predaje geograf, kemičar ili fizičar. Studenti se bore za sebe i svoju struku ali i za ovaj grad iz kojeg svi pobjegnu ako ostvare i najmanji uspjeh, pa ako oni nemogu pokušati to promjeniti onda je teško pričati o kulturi ovoga grada i njegovih građana. |
|
|
|
|
 |
Janis
Ukupno postova: 417 Lokacija: M42 Spol:  Žensko
|
Naravno da hoće,i to sa sadističkim užitkom.Doživio sam to na vlastitoj koži pa znam o čemu pričam.I to nije rjetkost,s obzirom da su prosvjetni radnici(većina) uglavnom duboko frustrirani ljudi koji svoje frustracije iskaljuju na učenicima.
|
Eh, sto reci na ovu gomilu gluposti. Rijetki su slucajevi u kojima se nastavnik "izivljava" ne nekom djetetu koje ni na koji nacin to nije zasluzilo... kao sto ti je Anastazija rekla, dijetetu se ne daje losa ocjena ako se trudi. Ako je bezobrazno, ne trudi se i ometa ostale u razredu i opet ocjena nije sredstvo kaznjavanja.
Ovo o nastavnickim frustracijama necu ni komentirati, jer ocito dolazi od nekog tko je SVOJE frustracije i kompleske "lijecio" na nastavi.... |
|
_________________ Of all the things I´ve lost, I miss my mind the most... |
|
|
 |
Svebor
Ukupno postova: 1672 Spol:  Muško
|
Naravno da hoće,i to sa sadističkim užitkom.Doživio sam to na vlastitoj koži pa znam o čemu pričam.I to nije rjetkost,s obzirom da su prosvjetni radnici(većina) uglavnom duboko frustrirani ljudi koji svoje frustracije iskaljuju na učenicima.
|
Eh, sto reci na ovu gomilu gluposti. Rijetki su slucajevi u kojima se nastavnik "izivljava" ne nekom djetetu koje ni na koji nacin to nije zasluzilo... kao sto ti je Anastazija rekla, dijetetu se ne daje losa ocjena ako se trudi. Ako je bezobrazno, ne trudi se i ometa ostale u razredu i opet ocjena nije sredstvo kaznjavanja.
Ovo o nastavnickim frustracijama necu ni komentirati, jer ocito dolazi od nekog tko je SVOJE frustracije i kompleske "lijecio" na nastavi....
|
Na žalost, moram konstatirati kako kopile i nije posve u krivu. Jedino bih se trudio izbjeći generalizacije. I ponekad nije toliko riječ o sadizmu koliko o nekompetenciji nastavnika da se ponaša sukladno potrebi učenika.
Složio bih se sa Janis da ocjena nikako ne bi smjela biti sredstvo kažnjavanja učenika jer je to kontraproduktivno i može se znatno odraziti na dijete i njegovu budućnost... |
|
|
|
|
 |
diva
Ukupno postova: 623 Spol:  Nebitno
|
ti si iz te Udruge za kreativni razvoj Osijeka....živi bili pa vidjeli vašu kreativnost kroz ovu smiješnu akademiju..lakrdijsku na prostoru ne samo RH daleko šire... |
|
|
|
|
 |
bazooka_joe
Ukupno postova: 3237 Spol:  Nebitno
|
Da se umiješam u raspravu, jerbo sam sličnu vodio jednom prilikom sa preko nekoliko ljudi. Neki su izražavali mišljenje kako likovni ne bi trebao biti obavezan predmet u osnovnim školama dok sam ja branio isti određenim argumentima.
Dakle, moje je mišljenje kako likovni u osnovnim školama ne bi djecu trebao poučavati umjetnosti (to je zadaća srednjoškolskog obrazovanja), već tehnici. To što kopile kaže da 90% djece ne zna crtati govori o tome koliko se nekvalitetno taj likovni već godinama kod nas i provodi.
Sa djecom se ne radi aktivno već im se jednostavno kaže - donesite idući puta HB olovke, crtat ćemo olovkama. I to je to. Onda nešto našvrljaš, sretan si ako dobiješ temu po kojoj ćeš to raditi, predaš i nadaš se najboljemu. Totalno krivo.
Likovni za osnovce trebao bi poučavati tehnici, raznim stilovima, doslovce 'učiti crtati'. Trebao bi poučiti djecu baratanju sa perspektivom (u slikanju), skiciranju, te raznim dostupnim materijalima. Prenijeti im činjenicu kako crtanje/modeliranje nije nešto samo tako, svakome od boga dano, već postoje neka ustaljena pravila po kojima se radi/izučava. Onaj tko primjeni pravila uspješno - znat će i crtati i modelirati.
Posebno je zanemaren dio sa modeliranjem i mogućim materijalima u tom dijelu; kod nas su nastavnici toliko oduševljeni fakin glinamolom da mi je već na uši izlazio. A što je sa alternativama?
Sad kad sam rekao ponešto o tome što mislim o trenutnom pristupu, reći ću i zašto mislim da je likovni važan:
za sve!
Zamislite stolara koji ne zna skicirati (prenijeti na papir) svoju zamisao stolice; strojara koji se muči sa vizualizacijom riječima mu objašnjenog mehanizma; liječnika koji ne zna nacrtati/skicirati određeni sustav organa... Nije teško, zar ne, jer se s time gotovo svakodnevno susrećemo. Nekome normalna pojava, meni prilično neprirodno, jer su ljudi od struke odavno rabili tehnike skiciranja za vizualizaciju svojih zamisli. To je jednostavno medij kojim je najlakše prenijeti nekome ono što smo zamislili. Argumenti poput 'to danas sve napraviš na računalu' padaju u vodu, jer se za baratanje programima za crtanje/3D modeliranje moraju znati upravo neke osnove, a te bi osnove trebali svi znati iz škole.
Možete misliti moje iznenađenje kada sam, nakon enrollmenta nekoliko instanci Google Sketchup-a (vrlo jednostavan program za 3D modeliranje) morao neke ozbiljne ljude - planere layouta dućana, poučavati osnovama perspektive i prostora (jer sam ja bio informatičar koji je program odabrao za njih i instalirao). Nakon tjedna gubljenja živaca, užicao sam firmu da ljudima plati (pre)skupi tečaj nečega što bi se trebalo učiti u školama.
Imam još materijala, ali sam trenutno u stisci s vremenom, nastavljam sa raspravom kasnije... |
|
_________________ "We've arranged a global civilization in which most crucial elements profoundly depend on science and technology. We have also arranged things so that almost no one understands science and technology. This is a prescription for disaster. We might get away with it for a while, but sooner or later this combustible mixture of ignorance and power is going to blow up in our faces." - Carl Sagan |
|
|
 |
peach Ukupno postova: 15 Spol:  Nebitno
|
Ovi forumi bi se trebali ukinuti! Previše si ljudi dopušta pametovati i govoriti o nečemu u što nisu dovoljno upućeni! Kako si netko (Diva) dopušta ovakve riječi. Kroz njezine tvrdnje - koje stoje na "klimavim nogama" te se iz njih daje isčitati da nije u potpunosti sigurna u ono što piše i tvrdi, još se usuđuje i blatiti cijeli jedan odjel koji školuje buduće visoko obrazovane građane ovoga grada. Moliti ću lijepo, to što ti poznaješ dvoje ili troje ljudi sa završenom "EMŠOM" a uopće ne znaš što to oni rade na akademiji, ne daje ti za pravo da , NE PROPITUJEŠ - VEĆ OSUĐUJEŠ I KRITIZIRAŠ razinu znanja koju ta ustanova nudi. Osjećam se odgovornom izreći kako ti isti asistenti sa završenom "EMŠOM" odrađuju predmete upravo one za koje su najstručniji! Misliš li da je za fotografiju potreban samo talent? Da bi bio dobar umjetnik na području multimedijalne grane likovne umjetnosti moraš poznavati tehnički dio svog aparata - A TO JE ONO ŠTO TI NE MOGU AKADEMSKI UMJETNICI POKAZATI - tj. mogu ali oni, upravo to - nisu stručni u tom pogledu! Nadalje, uočila sam kako se spominju i profesori iz Zagreba, isto tako, ako nešto vrijedno ova akademija ima onda je teoretičarski kadar koji dolazi upravo iz Zagreba, a o nekakvim akademskim umjetnicima koji dolaze iz Zagreba nema govora( praktični dio odrađuju profesori i asistenti isključivo sa područja Slavonije, možda postoje 2-3 profesora izvan granica naše županije, ali i tih sada više nema), te studentima koji rade kao asistenti, a dok još nisu niti završili faks? Ma molim vas!! Provjerite dobro neke informacije prije nego širite takve nebuloze po internetu. Mogu se samo nasmijati na ove tvrdnje koje su, kao što sam na početku rekla na "klimavim nogama". U svojim počecima Akademija je bila jedna jako neorganizirana i "jadna" ustanova, ali danas taj fakultet nema ništa više problema i pitanja od ostalih Osječkih fakulteta. Još jednom molim lijepo, svi znam da kada nemamo više materijala za raspravu, počinjemo s ružnim riječima. Diva je očito ostala bez argumenata.
Pozdrav svim ne isfrustriranim nastavnicima kulturnih predmeta! |
|
|
|
|
 |
peach Ukupno postova: 15 Spol:  Nebitno
|
i još nešto, zaboravljamo da je akademija spoj tri umjetnička smjera - GLAZBENI, LIKOVNI i GLUMA...zašto bi dekanica morala pripadati području likovne umjetnosti, to mi samo nije jasno... |
|
|
|
|
 |
Sleepwalker
Ukupno postova: 350 Lokacija: A place between sleep and awake. Spol:  Nebitno
|
''Sramota je da likovni predaju nastavnici kemije!''
Jeste.
Sramota je i kad vjeroučitelji predaju psihologiju.
Sramota je i kad profesori biologije i kemije predaju engleski.
Sramota je i kad odgojitelj predaje engleski.
Sve navedeno-viđeno. |
|
_________________ Colorless green ideas sleep furiously. |
|
|
 |
 |
|