Širenje branda osječkoga piva na područje čitave Hrvatske, kao i smanjenje opsega uslužnoga punjenja koje su do sada najvećim dijelom radili, samo su neke od novina na koje će se tijekom iduće godine fokusirati Uprava
Pivovare d.d. Osijek.
Iako su prošloga mjeseca Osječani otvorili razgovore s partnerima iz pivovare u
Pečuhu, u susjednoj Mađarskoj, o izvozu osječkoga piva u Rumunjsku, oni još nisu zvršeni zbog godišnjih odmora. Naime, kapaciteti pečuške pivovare postali su nedostatni pa je njihova uprava odlučila zatražiti uslužno punjenje od Osječana koji su i do sada taj posao odrađivali za njih na godišnjoj razini od oko 70.000 hektolitara.
Već tada je v.d. direktor
Ivan Komak Mađarima najavio kako su od sada zainteresirani samo za izvoz vlastitoga proizvoda, odnosno osječkoga piva. S Mađarima planiraju ugovoriti izvoz između
60.000 i 100.000 hektolitara godišnje, a cijene se tek trebaju definirati. Time bi prvi put osječka Pivovara sa svojim proizvodima prešla i izvan hrvatskih granica.
"
Uslužno punjenje je samo nužno zlo. Više smo takvoga posla odradili prošle nego ove godine. No kako bi se takva situacija izbjegla i ubuduće, odlučili smo iduće godine za 50 posto povećati nabavku slada što će utjecati na povećanu proizvodnju vlastitoga piva. Bilo je tu mnogo robnih marki koje smo punili, ali sam ipak pristalica toga da se osnaže vlastiti brendovi i naše pivo koje ima kvalitetu i s kojim možemo konkurirati na tržištu", objašnjava v.d. direktor
Komak.
Osječani iščekuju i odgovor na upućeni zahtjev za dodjelu koncesije za punjenje
stolne i mineralne vode, a koju do sada nisu imali na paleti svojih proizvoda. Prethodne najave o promjeni ambalaže i lansiranja novih proizvoda, konkretnije novih okusa piva, s listopada su prolongirane na kraj ove godine. Prema iznesenim procjenama, pivarce će te najnovije
investicije stajati oko
50 milijuna kuna. Ambalaža bi se trebala promijeniti za pakiranje od 0,5 i 0,33 litre, a i sokovi Sinalco trebali bi se početi puniti u staklene bočice.
"
Želja mi je da se do Božića na tržišitu pojavimo u novoj ambalaži, a potom do Uskrsa iduće godine lansiramo nove brandove i okuse piva", potvrđuje
Komak koji je pojedinačno najveći mali dioničar osječke
Pivovare d.d. s
83 posto dionica.
Inače, u osječkoj pivovari, a koja je osnovana još
1697. godine, nakon raščišćavanja višegodišnjeg pravnoga rašomona, ostalo je zaposleno oko 220 radnika. Godišnja proizvodnja kreće se na oko 220.000 hektolitara, dok Osječani s punim kapacitetom imaju mogućnost godišnje proizvodnje na razini od oko 500.000 hektolitara. U paleti proizvoda s kojom zauzimaju oko
osam posto hrvatskoga tržišta nalazi se Osječko pivo, Esseker, Sinalco, Osječko crno pivo i pivo Biker s malim postotkom alkohola.
Autorica:
Ivana Barišić/
Poslovni.hr