Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Osječki Headoneast održan već četvrtu godinu

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 65698
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 02.10.2022. 17:13 
Naslov:  Osječki Headoneast održan već četvrtu godinu
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Osječki Headoneast je održan već četvrtu godinu u velikoj i dobro raspoloženoj gužvi šetnji s vinskim polupunim čašama u rukama, a ove je imao i dva presjajna art-događaja. Prvi je projekcija doku-filma autorice Marije Petrović i redatelja Stjepana Petea Fileta o legendarnom umjetničkom djelovanja mladih i avangardnih kulturnjaka, novinara te književnika i rockera u ratnom kontekstu 1991. i 1992, naslovljen Noise Slawonische Kunst, a drugi je bio premijerni koncert nove osječke glazbene atrakcije u avangardnom izričaju – skupine Surogat.

Projekcija doku filma je naravno bila održana u desetljećima najkontinuiranijoj umjetničkoj ustanovi istoka Hrvatske – Muzeju likovne umjetnosti, točnije u njihovom živahnom programskom dvorištu. Detalj je održavanja te projekcije da je naravno čuvala i osječki običaj u kašnjenju programa pa je krenula s četrdeset minuta odgode, ali je privukla i najmanje četrdeset super pozornih gledatelja. Projekciju filma, koji je 2010. bio uvršten i u program vinkovačkog DORF-a, a proteklih godina više puta i projiciran u programu KlasikTV-a, predstavili su i najavili konceptor Noise Slawonische Kunst projekta Goran Rem te producent filma Vedran Kralj, inače basist istoimenog ratnog noise-banda koji je zapravo središnja priča samog filma. Goran je Rem uvodno rekao da projekciju posvećujemo prerano preminulom članu ukupnoga projekta, Ivici Zecu (Osijek 1961.. Rijeka 2020.), a u razgovoru uz film posveta je proširena i na Valentinovca Miroslava Milinovića Šljama te također upućena članu Projekta Noisekunst – višedesetljetnom kustosu same domaćinske MLU Osijek: Vlastimiru Kusiku (Osijek 1953-Osijek 2018.).

Inače, Stjepan Pete File je bio ne samo redatelj toga filma (produkcija 2010.) nego i pjevač te tekstopisac skladbi povijesnog noisekunst Banda koji je bio glavnom temom filma. On je i poveznica, drugom art programu Headoneasta, pošto je autorom tekstova te studijski pjevač i toga benda.

Producent Vedran Kralj istaknuo je da je Bend iz filmske priče i funkcionirao u samom svojem postojanju kao jedinstveni film. S likovima pjevač File, pjevačica Daliborka, gitarist Bač, synth majstor Fabus, back vokal Zvjezdana te njegova bas linija povezana s Nemanjinim bubnjevima, uz guest-člana Senija.

A Surogat, na toj svojoj pretpremijeri albuma koji su 90% snimili? Veli jedan netovski komentar, s dopuštenjem ga prenosimo: Koncert je bio neobičan, pjevala je odnosno pjevno recitirala Majkićeva sudruga, s višekratnim ispričavanjem odsuća člana benda Fileta, kojeg nažalost nema zbog dalekih radnih obveza. Krajnje osječki neobičan, nekako između Tindersticks i najnemelodičnijih Calexico, na rubu jazza, s dva saxa, jednom trubom, sa sologitarom Danijela Majora (bend s Goranom Marijanovićem In Ruff iz 2013.), s još dva ritam'n'bass gitarista (Ivor je išao s Paulom Rem u gimbu) te synthom i klavijaturama te laptopom ex-Dalstroya Majkića /on je noise-„mozak“, s Filetom suskladatelj ekipe) i s odličnim odličnim bubnjarom... Jedna stvar nije imala riječi jer File nije stigao napisati svoju repetitivnu tekstnu minijaturu, no izveli su je... uglavnom, lagani s Caveovskim naletima... ali sve je bilo nadrealno, dizalo se i smirivalo, duže su trajali komadi flouterskog mirnjaka, a važno je bilo i jako je stvari filmiziralo kada se dizao zvuk klavijatura, one su briljantno zaleđivale atmosferu, Major je tada skoro nečujno subnoisirao, dva druga gitarista ritmizirala s neznatno wah-čupkanja, a Marinin vokal kompaktno topio tematski led stanja o kojem se "priča", uglavnom, to je bio jedan nestvarno preodličan koncert mjuze koja istražuje one dijelove noise senzibiliteta koji se može odsviravati, kao napuhivanje moćnog zvučnog balona što nečujno ispušta šum, a ne mora "samo" postpunkerski distorzirati iako svaki distorzivni guitarski zvuk zvuči u tom balonu kao željan i zdrav nakašljaj dugogodišnjeg valentinovskog fajčera... puhači, Benjamin, su fino iskomponirano slali te duge oblačne dimove koji su punili balon željom dima gustog za dobro gitarsko rasijecanje..

Ukratko, najfiniji i najnježniji Swansi na svijetu dragog osječkog panonskog mraka.


Foto: OBZ.hr

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: