Hrvatska pošta na svojim je službenim stranicama postavila
važnu obavijest svojim korisnicima. Kreće od ovog tjedna i odnosi se na sve pošiljke.
Pošiljke koje se šalju kao
obična pisma, a
ne stanu u korisnikov kućni sandučić ili za njih
nije plaćena dostava na adresi, bit će posebno naznačene na novim obavijestima. Njihova će se isporuka obavljati, kao i dosad, u
poštanskom uredu. Obavijest je jasna i navodi se točan način i mjesto isporuke pošiljke, stoji u priopćenju Hrvatske pošte.
Najčešće je riječ o artiklima koji se naručuju u
internetskim trgovinama, a većina ih pristiže iz
Kine. Posebno će se označavati samo one pošiljke za koje pošiljatelj
ne plaća isporuku/dostavu na ruke korisnika. Takve pošiljke mogu se uručiti u kućni kovčežić samo ako njihove
dimenzije dopuštaju da bez oštećenja mogu proći kroz otvor na kovčežiću.
[klik za uvećanje]
Iako je za većinu malih paketa plaćena usluga obične pismovne pošiljke, dimenzijama i oblikom to su pošiljke često veće od otvora na kovčežićima. Kako bi sadržaj ostao
neoštećen, poštari takve pošiljke
neće iznositi na dostavu, nego će korisnicima ostavljati nove obavijesti o prispijeću pošiljke.
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti koja, između ostalog, prati i poštansko tržište, nedavno je obavila
inspekcijski nadzor zbog učestalih
žalbi na dugotrajno čekanje pošiljaka naručenih iz kineske internetske trgovine
AliExpress. Nadzorom je utvrđeno da podaci o statusu pošiljke koje ta trgovina šalje korisnicima
nisu točni. U pravilu, ako korisnik pošiljku ne može naći putem Poštinog
sustava za praćenje, to znači da je riječ o običnoj pošiljci, navode iz Hrvatskih pošta.
[klik za uvećanje]
Tekst: Osijek031.com
Foto: Ivana Mandić/Foto-arhiv031/Posta.hr