Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Galerija Knifer: Izložba nagrađenih radova "Kako preživjeti ljepotu?"

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 65431
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 29.06.2020. 11:52 
Naslov:  Galerija Knifer: Izložba nagrađenih radova "Kako preživjeti ljepotu?"
30.06.2020. 20:00
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Izložba nagrađenih radova s Trećega međunarodnog studentskog bijenala održat će se u utorak, 30. lipnja 2020. s početkom u 20:00 sati u Galeriji Knifer.

Po treći puta u posljednjih šest godina Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku organizirala je Međunarodni studentski bijenale. Krajem prošle godine on je održan u prostoru zagrebačke Laube i u tom fascinantnom ambijentu industrijske arhitekture doživio je svoju novu afirmaciju. Podsjetimo, tema najnovijega Bijenala bila je ljepota – kako je stvoriti ali, još važnije, kako je prepoznati u današnjem svijetu prepunom vizualnih fascinacija. Budući da je već u tradiciji Studentskog bijenala da nagrađene radove predstavi i izvan užega prostora u kojemu je izložba održana, ove godine Bijenale gostuje u gradu iz kojega je i krenulo – u sjajnom novom prostoru Galerije Knifer u centru Osijeka. U sklopu Osječkog ljeta kulture, lokalna publika moći će od 30. lipnja do 13. srpnja vidjeti pet nagrađenih radova studenata pet europskih umjetničkih akademija i pet potpuno medijski različitih radova. S druge strane, radi se o pet radova povezanih jednom ključnom suprotnošću – odnosom forme i specifičnih trenutaka njezina de-formiranja. U svijetu materijalnih užitaka, kreiranje i destrukcija postaju sveobuhvatna metafora ljepote, a koja se pak rastvara i nestaje u medijskom spektaklu svakodnevice.

Prva nagrada nazvana je po jednom od doajena medijske umjetnosti u Hrvatskoj, Ivanu Ladislavu Galeti, a dodijeljena je Kelvinu Atmadibrati, studentu s Royal College of Art u Londonu. Njegov performans Forcing Hyacinth traje nekoliko sati, sve dok u posudi ima vode koju umjetnik puhanjem kroz cjevčicu iz tekućeg stanja pretvara u pjenu, tj. u drugi oblik materijalne vidljivosti, a tijekom kojega procesa mladi performer pozicije vlastitog tijela također podvrgava “tekućim” promjenama, mijenjajući formu i položaj. Drugonagrađeni rad Johanne Locher sa Staatliche Akademie der Künste u Karlsruheu je suptilna video reprezentacija učinka vjetra na razmeđi apstraktnog filma i “pokrenutog crteža” uz dodavanje prirodnog i umjetno generiranog zvuka. Ovdje je riječ ne samo o dalekim reminiscencijama na umjetnost akcionizma, kao u prvome primjeru, nego i o konceptualnoj umjetnosti koja se razvija u smjeru postkonceptualnih praksi od druge polovice 70-ih godina do danas. Oba rada dobivaju na snazi i uvjerljivosti kada im pridružimo trećenagrađeni, koji manipulira osjećajem destrukcije: u radu Ree Vogrinčič s Akademije za likovno umetnost in oblikovanje u Ljubljani ljepotu se nastoji uskladiti s emocijom uništavanja, iz čega proizlazi zaključak da umjetnici ljepotu mogu prepoznati u bilo kojem trenutku prijenosa iz ideje u formu, i obratno. Ljepotu danas podjednako pronalazimo u činu konstrukcije i destrukcije, materijalizacije ideje i dematerijalizacije forme.

Dokaz tomu jest da je dobitnica jednog od dvaju specijalnih priznanja, Valentina Damjanović s Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku, time što je svoj rad nazvala Matrix, istovremeno ga prizvala u svijest i kao medij (cinčana ploča) i kao sliku (odraz stvarnosti), pretvarajući materijalno u nematerijalno i obratno. (Re)formulacija oblika ljepote odnosi se i na rad Mariete Vulić s Umjetničke akademije u Splitu, koja je također dobila specijalno priznanje žirija, u kojemu snimljenu transformaciju tijeka povijesti u ambijentu antičkih tragova urbane jezgre grada Splita prezentira kao konceptualnu gestu: prići, ali ne i ući – to je credo ove autorice, koja dokumentira nasilje nad poviješću i kreativnošću, postojanjem i poricanjem postojanja jednoga slikarskog ateljea u povijesnoj jezgri grada.


Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: